Kirjoittaja Aihe: Automuotoilu  (Luettu 576884 kertaa)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #300 : 25.11.11 - klo:19:37 »
Varmaan se on teknisesti noin. Minulle on riittänyt normaali kansanauton alusta, en siis tiedä paremmasta, enkä tarvitse kun tuo parin vuoden ikäinen kiesi riittää. Ja kun se normialustakin kolisee kiinni kantakaupungin lumivalleihin ja huonommille mökkiteille niin en vain jaksa. Sitä paitsi rajoitusten mukaan ajettaessa urheilualustaa ei liikenteen seassa tarvita noilla mainitsemillasi teillä yhtään mihinkään. Bemarihypetys/uskonto ja näyttäminen on sitten toinen juttu. Tarvittaessa bemarin voi edellisessä lauseessa korvata jollain muulla ns. premium-merkillä.

edit. premiumautoista useampi merkki menee kategoriaan "teknisesti varmasti hieno, mutten halua ajaa niillä, koska niiden edustama arvomaailma ei kolahda". Sorry, audi ja bimmeri, etenkin pienemmät mallisarjat.
« Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:19:43 kirjoittanut kapteeni GT »
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #301 : 25.11.11 - klo:19:53 »
Varmaan se on teknisesti noin. Minulle on riittänyt normaali kansanauton alusta, en siis tiedä paremmasta, enkä tarvitse kun tuo parin vuoden ikäinen kiesi riittää. Ja kun se normialustakin kolisee kiinni kantakaupungin lumivalleihin ja huonommille mökkiteille niin en vain jaksa. Sitä paitsi rajoitusten mukaan ajettaessa urheilualustaa ei liikenteen seassa tarvita noilla mainitsemillasi teillä yhtään mihinkään. Bemarihypetys/uskonto ja näyttäminen on sitten toinen juttu. Tarvittaessa bemarin voi edellisessä lauseessa korvata jollain muulla ns. premium-merkillä.

edit. premiumautoista useampi merkki menee kategoriaan "teknisesti varmasti hieno, mutten halua ajaa niillä, koska niiden edustama arvomaailma ei kolahda". Sorry, audi ja bimmeri, etenkin pienemmät mallisarjat.

..........................................................................
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:20 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #302 : 25.11.11 - klo:20:47 »
En minä ihaile autoja yleensä, joitakin yksilöitä kyllä. Minä ajan niillä ja ymmärrän tekniikasta riittävästi, jotta osaan valita itselleni sopivan ajopelin. Teknisesti se voisi olla BMW (ainoastaan nelivetona, takavetojen jumittelu viime talvena Korkeavuorenkadulla oli viihdettä, jota seuraan mieluummin Maxillin ikkunasta kuin ratin takaa), muuten ei.

Automerkki luo itselleen imagon, jota auton valitsevat kuljettajat vahvistavat johonkin suuntaan, joka voi olla vähemmän toivottu edes merkin taholta. BMW tai Audi tuskin haluavat mainostamallaan dynaamisuudella sellaista kuvaa, jonka niistä liikenteessä saa. Useimmiten kyseessä ovat mallisarjat A3 ja 4 sekä Q ja sitten kolmesataset.

Mitä tarkoitat uhrauksilla? Rahaa? Ei se siitä ole kiinni.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #303 : 25.11.11 - klo:21:10 »
Lainaus
Aina kun puhutaan näistä "mystisistä" Saksan autobaanoista, niin kuinka moni täälläkään on oikeasti ajanut niillä metriäkään? Voin vain todeta, että jos niiden kuvitellaan olevan täysin tasaisia "silkkiteitä", niin hyvin on taas "vanhan kansan" ja vanhojen "automiesten" kuvitelmat ja totaalinen BS uponneet.

Saksan autobaanat on hyvinkin tutut ja maa on tullut ajettua ylhäältä ja takaisin useasti. Saksasta löytyy todella paljon kuluneita tieosuuksia ja tietöitä myös tuskaisen paljon. Sementtilaattaiset motariosuudet ovat rasittavaa napsutusta Saksassa myös.  Passatissa minulla oli 18" kesäpyörät ja pidin todella paljon niistä. Ajan noin 40-50tkm vuodessa.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #304 : 25.11.11 - klo:21:16 »
Tässä ketjussa on nyt hiukan liikaa mielipiteitä ja liian vähän kuvia.

Korjaan tilanteen muutama kuukausi sitten aivan Sauman vierestä (!) bongaamallani kaunottarella (kuvaa en ottanut, joten turvaudun kuvahakuun).



« Viimeksi muokattu: 25.11.11 - klo:21:18 kirjoittanut Dale Cooper »

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #305 : 25.11.11 - klo:22:02 »
En minä ihaile autoja yleensä, joitakin yksilöitä kyllä. Minä ajan niillä ja ymmärrän tekniikasta riittävästi, jotta osaan valita itselleni sopivan ajopelin. Teknisesti se voisi olla BMW (ainoastaan nelivetona, takavetojen jumittelu viime talvena Korkeavuorenkadulla oli viihdettä, jota seuraan mieluummin Maxillin ikkunasta kuin ratin takaa), muuten ei.

Automerkki luo itselleen imagon, jota auton valitsevat kuljettajat vahvistavat johonkin suuntaan, joka voi olla vähemmän toivottu edes merkin taholta. BMW tai Audi tuskin haluavat mainostamallaan dynaamisuudella sellaista kuvaa, jonka niistä liikenteessä saa. Useimmiten kyseessä ovat mallisarjat A3 ja 4 sekä Q ja sitten kolmesataset.

Mitä tarkoitat uhrauksilla? Rahaa? Ei se siitä ole kiinni.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

.......................................................
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:21 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #306 : 25.11.11 - klo:22:13 »
Saksan autobaanat on hyvinkin tutut ja maa on tullut ajettua ylhäältä ja takaisin useasti. Saksasta löytyy todella paljon kuluneita tieosuuksia ja tietöitä myös tuskaisen paljon. Sementtilaattaiset motariosuudet ovat rasittavaa napsutusta Saksassa myös.  Passatissa minulla oli 18" kesäpyörät ja pidin todella paljon niistä. Ajan noin 40-50tkm vuodessa.

......................................
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:21 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #307 : 25.11.11 - klo:22:44 »
Tässä ketjussa on nyt hiukan liikaa mielipiteitä ja liian vähän kuvia.

Erittäin hyvin sanottu. Sohaisin muurahaispesää, annan sen olla.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #308 : 26.11.11 - klo:01:36 »
Tässä ketjussa on nyt hiukan liikaa mielipiteitä ja liian vähän kuvia.

Erittäin hyvin sanottu. Sohaisin muurahaispesää, annan sen olla.

Siis ei, ei, ei... Eli en minä ole mitään ottanut henkilökohtaisesti, jos siis näin nyt virheellisesti oletetaan.
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:12 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #309 : 26.11.11 - klo:07:51 »
Ei nyt oteta tätä ihan niin vakavasti. Minä en ainakaan.




Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #310 : 26.11.11 - klo:08:00 »
Hei, näitä oli täydellisempikin sarja:

Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Laoban

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 334
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #311 : 26.11.11 - klo:13:47 »
Pakko todeta noihin Tumpin puheisiin sen verran, että on se ihan jäljillä. Itselläni on ollut myös mm. 300srj:n coupe, missä oli 19" rengastus kohtalaisen laadukkailla kumeilla + sopiva alustan madallus lisukkeineen. En ikuna päivänä ollut tyytymätön ajo-ominaisuuksiin, päin vastoin. Rengasmelu, mistä monet varoitti oli ihan höpöpuhetta. Ne ketkä varoitteli, eivät olleet ikinä ajaneet tai omistaneet matalaprofiilisia renkaita vastaavassa pelissä. Samalla varoiteltiin uraherkkyydestä jne. mutta sitäkään kun ei esiintynyt mielestäni sen enempää kun perus kinnerin kerrostalon korkuisissa kumipallerioissa. Muistan kun jonkun kerran tätä "neuvoja" porukkaa kävi kyydissä ja kyllä he joutuivat perumaan puheensa ;)


 

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #312 : 26.11.11 - klo:17:59 »
Ei nyt oteta tätä ihan niin vakavasti. Minä en ainakaan.

Joo, siis edelleenkään minä en ole "suuttunut" millään tavalla, eikä sykkeeni ole noussut näitä kirjoittaessani..............................................
« Viimeksi muokattu: 15.12.12 - klo:21:13 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #313 : 26.11.11 - klo:18:26 »
Kiitos Tumppi$ mielenkiintoisesta tietopaketista! Pitää pitää nämä asiat mielessä tulevaisuuden autohankinnoissa.

Wolf

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2005
    • Profiili
Vs: Automuotoilu
« Vastaus #314 : 26.11.11 - klo:18:50 »
Kappas, itsekkin tykännyt Kumhosta. Cabriossa on ko. alla ja Passatissa oli myös Kumhon kesätassut. Hankookit taisivat olla sitä edeltävässä Golffissa. Edullisia ja toimivia rengasmerkkejä.