Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6911215 kertaa)

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6960 : 29.03.12 - klo:13:08 »
maira ei tämä ole vakavaa ja nyt täytyy osata lukea rivien välistä sarkasmiani.

Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos. Tämä olisi kyllä hyvin, hyvin säälittävää ja sellainen henkilö saa hakeutua välittömästi terapiaan itsetuntoaan kohottamaan.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6961 : 29.03.12 - klo:13:09 »
...englantilainen maaseututyylin kuvasto on aivopessyt minut pahasti. En millään pysty kuvittelemaan tweed-takkeja suorien housujen tai pukupaitojen tai pukusolmioiden kanssa, vaikka nämä kaikki ovat jo arkipäivää.

...I'll get me Tattersall.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6962 : 29.03.12 - klo:13:10 »
^^^ En ehkä aivan täysin tavoittanut, mitä halusit sanoa. Mutta jatketaan samasta aiheesta: itseäni ihmetyttää, että millainen pellepuku hyvänsä tuntuu olevan hyväksyttävä nykyään. Sen sijaan tuntuu, että asiallisesta pukeutumista katsotaan yhä useammin vinoon: "mikähän toikin luulee olevansa" -tyyliin tai "haluaako toi rehvastella rahoillaan" -tyyliin (*). Lopputulos on pahimmillaan "kerjäätkö turpaas" -asenne.

(*) Tämä jälkimmäinenhän johtuu vain siitä, että suurin osa porukoista ei tajua, että heidän pelleasunsa merkkien yhteishinta saattaa olla jopa moninkertainen laadukkaseen klassiseen perusasuun verrattuna.

taksipusakkamies

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6963 : 29.03.12 - klo:13:15 »
Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos.

Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6964 : 29.03.12 - klo:13:17 »
Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

Miksi niin? Kenen kannalta parempi?

Erik

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6965 : 29.03.12 - klo:13:18 »
Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos.

Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

Täyshajoaminen. [/topic]
Väittävät, että miesten bitch-maisen käytöksen, takakireyden, nipotuksen ja itkupotkuraivareiden takaa löytyy usein alhaiset testotasot.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6966 : 29.03.12 - klo:13:21 »
Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos.

Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

...tämä siis taksipusakkamiehen suusta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

rjs

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 276
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6967 : 29.03.12 - klo:13:25 »
itseäni ihmetyttää, että millainen pellepuku hyvänsä tuntuu olevan hyväksyttävä nykyään. Sen sijaan tuntuu, että asiallisesta pukeutumista katsotaan yhä useammin vinoon

Tämä on iänikuinen ongelma ja täysin totta. Jos esim. työpaikalla saa pukeutua "rennosti" ja niinkuin itse haluaa, niin bändipaita ja camo-housut on ok mutta kauluspaita ja suorat housut ei. Ihmisillä on taipumus keksiä kiertoilmaisuja ja tarkoittaa jotain mitä ei sano suoraan.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6968 : 29.03.12 - klo:13:26 »
Tämähän oli siis villi arvaus, jolla halusin herättää keskustelua. Jos useammassa ketjussa valitellaan, että Suomen talvessa ei voi nahkapohjakenkiä käyttää ja kalossit eivät ole vaihtoehto, niin siihen nähden yllättävän paljon nahkapohjakengät sisältäviä poseja on tänne tullut. Enkä nyt jaksa uskoa, että ihan kaikki ovat niitä parempia kenkiään joka päivä erikseen mukanaan kantaneet, kun pääsevät loskasta sisätiloihin. ;-)

Voin olla toki täysin väärässä.

taksipusakkamies

  • Kisälli
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6969 : 29.03.12 - klo:13:27 »
Miksi niin? Kenen kannalta parempi?

No ennen kaikkea heidän itsensä. Ja muiden.

Tauno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6970 : 29.03.12 - klo:13:43 »
Nykyään ei enää tehdä asioita päin persettä, koska yrittäminen itseisarvoisesti arvostettavaa, tekijästä tuntuu kivalta ja joku jossain saattaa digata. Lopputuloksena kaikki menee ja se on vielä tosi jees.

Kyllä. Tämän on saanut huomata monesta omasta "harrastuksesta". Syöminen, viinin juominen ja kalastaminen nyt tulee ensimmäisenä mieleen.

Esimerkkinä: olen harrastanut perhokalastusta pienen ikäni. Aloitin sitomalla perhoja ala-aste ikäisenä noin vuoden päivät, ennen kun edes näin ensimmäistä perhovapaa. Kun ensimmäisen vapani sain, se oli käytetty, kaverini vanha varavapa - korjailtu sellainen. Se kelpasi minulle monta vuotta, kuten kaikki muukin ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi saatu käytetty harrastusväline. Kului vuosia, kehityin niin kalastajana ja perhonsitojanakin, välineet paranivat pikkuhiljaa. Olin saavuttanut lukioikään mennessä sen aikaisten perhokalastusvälineistön tech-ninja -tason. Kaikki omilla taskurahoilla hankittuna, edelleen se isän oppi mielessä, että "kosken rannalla seisominen ja katsominen on arvokkaampaa kuin koskessa kalastaen tolskaaminen". En koskaan liittynyt mihinkään perhokalastusseuraan, en koskaan kalastanut kavereidenki kanssa, vaan yksin tai veljeni kanssa. Mielestäni olin oppinut ymmärtämään luontoa, ainakin hieman, ehkä joku päivä tulisin ymmärtämään sen täysin. Kalastin, kalastin ja kehityin. Uskalsin sanoa olevani hyvä siinä. Erittäin hyvä. En siltikään kilpaillut, en sitomisessa, enkä kalastamisessa. Opetin japanilaisille diplomaateille ja suurlähettiläälle perhonsidontaa jossakin turhantärkeässä tapahtumassa. Kukaan ei koskaan kritisoinut tapaani, perhojani tai mitään muutakaan kalastukseeni liittyvää. Perhoni olivat kauniita ja monimutkaisia. Minut tunnettiin ja tiedettiin yhdeksi joen etevimmistä, jos ei etevimmäksi perhokalastajaksi.

Kului vuosia, ja jouduin opiskelujeni takia pitämään usean vuoden tauon kalastamisesta. Opiskeluaikoina en enää ehtinyt virran äärelle kuin ehkä 10 - 15 kertaa vuodessa, senkin kaikessa hiljaisuudessa. En tavannut muita kalastajia, en nähnyt lajin kehitystä, kun en seurannut alan julkaisuja. Useaan vuoteen en edes avannut yhtään kalastusaiheista kirjaa tai verkkosivua.

Hetki sitten, viime kesänä, aloitin kalastamisen tosissaan taas uudelleen. Vanhat välineet olin vaihtanut vanhempiin ja halvempiin, käytettyihin. Hiilikuidut vaihdoin bambuun, muovisiimat silkkiin. . . En hienoihin alttarilla palvottuihin, vaan käyttökelpoisiin. Sellaisiin, joita kenkiin verrattaessa suoraan täällä foorumilla tuomittaisiin. Ehkäpä Loaken 200:iin. Mikään omassa kalastamisessa ei ollut muuttunut. Nautin yhtä paljon, oikeastaan paljon enemmänkin, koska osasin nyt olla kiinnittämättä huomiota turhanpäiväisiin pikkuseikkoihin ja hienouksiin, ja keskittyä enemmän itse asiaan: rannalla seisomiseen ja katsomiseen. Odottamiseen. - Sain enemmän saalista kuin ennen, nauroin enemmän. Jaoin kokemukset veljeni kanssa. Olin yksinkertaistanut välineistöni, vain perhojeni määrä oli karttunut - laatu sen sijaan laskenut siihen nähden, mitä joskus jaksoin sitoa. Kalat ymmärsivät silti yksinkertaisten sidoksieni päälle ja itse uskoin niihin. Vaikka välineistöni oli siis "heikontunut", ymmärsin silti enemmän kuin koskaan. Ymmärsin yksinkertaisuutta.

Eräs päivä kosken rannalla vastaani käveli poika, jonka oli tuntenut hänen ollessaan ihan pieni. Oli kasvanut kovasti. Yllään hänellään oli viimeisintä huutoa olevat vermeet, minulla vain tweedlätsä, vapa ja pajukori. Hän kertoili kovasti uusimmista välineistään, oivalluksistaan perhonsidonnassa ja uudenaikaisesta kalastustekniikasta, joka näytti tuovan saalista yli äyräiden. - Minä vastasin kahdella lauseella kauniista säästä. Sain tuolla reissulla kaksi kalaa. Kalastin noin vartin, joella olin noin neljä tuntia. -- Myöhemmin joku kertoi, että poika oli saanut lähemmäs parikymmentä kalastettuaan koko yön, ja samaan hengenvetoon ihmetteli omaa pientä saalistani.

Tuon tapaamisen jälkeen olen hiljentänyt vauhtiani entisestään. - Tiedän, että tosissaan, veren maku suussa kalastaen olisin saanut moninkertaisen saaliin. Mutta enhän minä sellaista tarvinnut. Halusin ja haluan vain harrastella. Harrastaa paskasti.


Anteeksi vuodatukseni.

Tane

« Viimeksi muokattu: 29.03.12 - klo:14:28 kirjoittanut Tauno »

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6971 : 29.03.12 - klo:13:45 »
Mutta toivon TODELLA syvästi, että kukaan täällä ei ota MTOP kuvia vain postatakseen niitä foorumille ilman, että kehtaa sitten mennä niiden kledjujen kanssa ulos.

Toisaalta olisi todellisuudessa parempi, ettei osa tähänkin ketjuun postaavista koskaan oikeasti menisi ulos niissä kuvatuissa kokonaisuuksissa.

...tämä siis taksipusakkamiehen suusta.
CB joudut tekemään uuden altin. Sut on paljastettu. Ei se nimimerkki vaan tuo tuttu pistävä tapa kommentoida jokaisessa vastauksessa.

Tuu takas. Paljon kivempaa kun kirjoitat omalla nimimerkilläs.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6972 : 29.03.12 - klo:13:52 »
Olen sitä mieltä, että Taunon edellinen postaus tulee kilpailemaan parhaan yksittäisen postauksen tittelistä. Tuossa voi vaihtaa aihepiirin täysin, mutta asia säilyy samana.

Hattu päästä.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6973 : 29.03.12 - klo:13:54 »
^ Sama. Taunolta erinomaisen hyvä analyysi nykymaailman menosta.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #6974 : 29.03.12 - klo:13:56 »
Taunon postaus pelkkää asiaa. Se harrastaminen on se juttu. Eipä näitä hommia muiden vuoksi tehdä vaan itsensä.