Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6955272 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2955 : 04.06.11 - klo:23:51 »
Alex: Kerrassaan mainiota! Tuo kropan "keskiväylä" on nyt hieman rauhaton, sillä siinä on suurin piirtein samankokoisia kuvioita sekä paidassa että solmiossa. Selvästi toisistaan poikkeavat värit kuitenkin kompensoivat tuota asiaa, eikä kuvaa katsellessa mene "silmät ristiin". Kuten itsekin mainitsit, hieman leveämmät kaulukset olisivat vielä piste i:n päälle.

Uunottaja: Onko ensimmäisessä ja toisessa kuvassa esiintyvä takki tummansininen vai musta? Ensimmäisessä kuvassa takkikangas näyttää nimittäin tummansiniseltä ja toisessa mustalta. Erittäin hieno tuo windowpane-kuviointi joka tapauksessa. Vaikka jalkineet kiinnittivät huomiota ennen kaikkea nimensä takia, kehun jalkinekuvan perusteella kuitenkin eniten sukkia. Mahtavan näköiset!
Kolmannessa kuvassa yläkroppa vaatisi mielestäni jotain muutakin värikästä kuin tuon taskuliinan, kun jalassa on noin värikkäät housut. Nyt hillityn värinen yläkroppa tavallaan mukautuu kevään harmauteen, kun taas alaosa hyppää silmille.

Tuukka: Hyvän väriset ja muutenkin komeat kengät! Kellokin on mieleeni. Kas kummaa, kun taas aloin miettiä, että miksi ihmeessä en omista kaksirivistä klubitakkia...

U-Haul: Pylly näkyy! Toisin sanoen takki on reipppaasti liian lyhyt - ainakin minun makuuni. En myöskään pidä tuosta rintataskun päällä olevasta vaakunasta, sillä se vie paljon huomiota pois asusi muista mainiosti mietityistä yksityiskohdista. Mokkakengät ja mokkavyö, vihreät sukat ja vihreää solmukkeessa, sinistä solmukkeessa ja taskuliinassa, mustaa takissa (oletan) ja solmukkeessa, punaisen sävyjä paidassa ja taskuliinassa. Kieltämättä takin musta väri vaikuttaa ensinäkemältä liian formaalilta ja sopimattomalta muuhun kokonaisuuteen, mutta mitä kauemmin noita kuvia katselen, sitä paremmalta ne alkavat näyttää. Mielestäni tässä on oppikirjaesimerkki onnistuneesta mustan värin käyttämisestä, ja näitä näkee todella harvoin. Suorastaan loistavaa yhdistelemistä!
Lisätietoja kengistä? Vyö lienee Bexleyltä?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2956 : 05.06.11 - klo:10:48 »

Pari viikkoa sitten oli meikäneidin kurssin päätösjuhlat, joissa dresscode oli tumma puku. Mekon rutjake on heräteostos Englannista, huimaan 19£ hintaan!! :D
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2957 : 05.06.11 - klo:11:57 »
^ Wou mama :). Oletko jossai hotellissa vai missä noin lystikkäät tapetit?

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2958 : 05.06.11 - klo:12:06 »
Tänään tuli käytyä kirkossa preppy-henkisellä setillä. Vaaleampi vyö olisi ollut aisaa.

Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2959 : 05.06.11 - klo:13:15 »
Kiitos Tommi perusteellisesta arviostasi! Takki on tosiaan sellainen hieman haalistuneen musta, ja jerseykangas sekä pehmeä rakenne tekevät siitä väristä huolimatta aika rennon oloisen. Ilmeisesti tuo helman lyhyys johtuu osittain alaviistosta kuvakulmasta ja takin kapeudesta. Senteissä aika lailla normimittainen. Istuisi ehkä kuitenkin paremmin aavistuksen hoikemmalle henkilölle.

Loaferit ovat Sandersin Finchleyt ja vyö tosiaan Bexleyltä.

Turstin asuhan sopii vaikka linnan juhliin ja AE:n kirkkosetti vaikuttaa pirteältä.
Keep Calm and Carry On.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2960 : 05.06.11 - klo:14:41 »
Vaaleampi vyö olisi ollut aisaa.

Ei kai...
Suositellaan täysraittiutta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2961 : 05.06.11 - klo:14:53 »
Turstin setin valkoinen osa yhdistettynä suhteellisen anteliaaseen leikkaukseen tuo vaikutelman riippuvista rinnoista. Ilman k.o. detaljia puku olisi ehkä onnistunut (vaikken kyllä noin avonaista näkisi esim. omissa juhlissani mieluusti kenenkään päällä). Yleisesti ottaen runsasrakenteisten ihmisten tulisi hieman välttää kovin antavia asuja.

AE:n setissä vyöksi olisi ehkä parhaiten valikoitunut kangasvyö tai sitten vaaleampi - tan-sävyinenkin on OK - nahkavyö. Ehkä näkisin mieluusti suuremman kontrastin paidan ja solmukkeen välillä, joskin tuossa on fiilistä tarkoituksellisesta clashaamisesta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2962 : 05.06.11 - klo:15:01 »
^ Wou mama :). Oletko jossai hotellissa vai missä noin lystikkäät tapetit?
Ihan olen omin pikku kätösin tapetoidussa kodissani :)
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2963 : 05.06.11 - klo:16:59 »
Eilen lakkiaisissa:

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2964 : 05.06.11 - klo:19:37 »
Kiitoksia kommenteista, muutama vastine.

Hypno: takki on itseasiassa smokkia lukuunottamatta ainoa takkini jossa ei ole mitään kudontakuviointia tai kuviota. Olen samaa mieltä että niitä tarvitsee miltei aina, mutta laivastobleiseriin en osannut mitään ajatella. Kengät ovat valitettavan hyvin ravitut, vaikka omistaja niitä on hieman kaltoin kohdellut, sillä nahka on ensiluokkaista. Ne myös istuvat kuin sukat jalassa, ei mitään rakkoja tai muuta koskaan. Valitettavasti siksi että ne ovat Edward Greenit, ja minulla ei olisi ollut varaa näihin ensimmäisiinkään.

U-Haul: panamahattua ei valitettavasti ole. Kävelin sellaista ostamaan taannoin Optimosta, mutta tulin kahden huopahatun kanssa ulos. Tai no toinen tuli postilla perästä, mutta noin vertauskuvannollisesti. Ehkä seuraavaksi kesäksi, malli ja muut tiedot ovat jo lapulla.

Tommi: suosittelen laivastobleiseriä, en ole katunut. Itse tarttisin pari yksirivistäkin klubitakkia.

Pari kommenttia vielä:

Uunottaja: mahtavat sukat tuossa ensimmäisessä. Ja windowpane on aina kova juttu.

U-haul: näin yksi yö unta tasseleista, sellaiset täytyy jossain vaiheessa kyllä hommaa, noissa on sitä jotain. Pitäisi ehkä tehdä päälleen jotain jos alkaa nähdä unia kengistä. Itselläni on nyt joku pakkomielle olla ilman sukkia jos kengissä ei ole nauhoja, mutta tuohon sun settiin sukat ovat ihan osuvat.

AE: Sukattomuudesta iso plussa. Itse en yhdistele farkkuja kuin tweedin kanssa, tosin tuollaista pellava(?)takkia minulla ei olekaan. Takki voisi olla aavistuksen pidempi ja napitus hieman alempana, mutta menee noinkin kyllä.

Dandylion: saattaa olla asennostasi, mutta takkisi on irti nistassa, mutta olet kyllä huomattavasti tyylikkäämpi kuin itse olin lakkiaisissani. Ja onnea, tuosta alkaa hieno vaihe elämässä (ei, en puhu armeijasta).


Great minds think alike - fools never differ.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2965 : 05.06.11 - klo:21:20 »
Tuukalla mielestäni äärimmäisen hieno kokonaisuus. Itse pidän laivastobleiseriä ehkä hienoimpana pikkutakkina. Pitäsi itsekkin ostaa.

U-Haul: panamahattua ei valitettavasti ole. Kävelin sellaista ostamaan taannoin Optimosta, mutta tulin kahden huopahatun kanssa ulos. Tai no toinen tuli postilla perästä, mutta noin vertauskuvannollisesti. Ehkä seuraavaksi kesäksi, malli ja muut tiedot ovat jo lapulla.

Täytyy ihmetellä, miten viitsisit myydä ainoan panamahattusi minulle. Nykyään minun on vaikea kuvitella edes kulkemista ulkona ilman (panama)hattua.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2966 : 05.06.11 - klo:21:36 »
Tuukka: Hattu pois ja tuo kokonaisuus on mahtava. En itse pidä hatuista muutenkaan, mutta tässä tapauksessa tuo näyttää kovin isolta ja epäsuhtaiselta tuohon muuhun settiin. Muuten diggailen kovasti!

Dandylion: Sen mitä tuosta kuvasta saa pääteltyä, niin hyvältä näyttää. Valkoinen tv-fold toimii paidan ja tuon solmukkeen kanssa täysin.

U-haul: Tupsuloaferit (mokkaiset) on itselläkin haussa, nuo toimii. Takki näyttää hyvältä, ehkä tuo kokonaisuus olis vielä hivenen kapeammilla housuilla ollut meikäläisen silmään näpsäkämpi. Mutta toimii.


Tänään:
« Viimeksi muokattu: 25.03.12 - klo:01:19 kirjoittanut ChuckBass »

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2967 : 05.06.11 - klo:21:52 »
^ Kahvilavalinnasta plussaa!

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2968 : 05.06.11 - klo:21:54 »
^ Kahvilavalinnasta plussaa!

Regatta on by far stadin paras kuppila!

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2969 : 05.06.11 - klo:22:57 »
CB:llä komee takki. Mutta mää en vaan ymmärrä että jätetään toinen solki auki kengistä :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi