Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6911404 kertaa)

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2205 : 10.02.11 - klo:19:31 »
Thomee, isompia kuvia kehiin! Eihän noilla postimerkin kokoisilla kuvilla voitto irtoa, vaikka asu näyttääkin lupaavalta. ;)
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

thomee

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2206 : 10.02.11 - klo:20:07 »
Tommi: Nyt pakko tunnustaa että en ole yrityksistä huolimatta saanut lisättyä noita kuvia isompina. Minulla on Picasa käytössä ja en vaan yksinkertaisesti keksi miten lisään sieltä kuvia. Koneellani nuo kuvat ovat sen verran isoja, että niitä ei voi suoraan tnne lisätä ensin pienentämättä niitä...

Apua siis kaipailen. Uhaul laittoikin viestiä, että esim. Picasasta käsin voi kuvia lisäillä mutta en ole siinä vielä tosiaan onnistunut...

- T
"I don't see how an article of clothing can be indecent.  A person, yes."  ~Robert A. Heinlein

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2207 : 10.02.11 - klo:20:23 »
Picasan kansioikkunan oikeassa reunassa on linkitä kuvaan -kohta, jota klikkaamalla pitäisi avautua ruutu, jossa on kuvan osoite. Valitse alta vielä rasti ruutuun "vain kuva, ei kansiolinkkiä" tms. Sitten valitse sopiva kuvan koko valikosta (esim. 640 piks.) ja kopioi ruutuun tullut osoite. Tämä osoite sijoitetaan sitten kuvanapista tulevien img-sulkeiden keskelle.
Keep Calm and Carry On.

thomee

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2208 : 10.02.11 - klo:21:00 »
Tässä uusi yritys.

Kiitokset kaikille apua antaneille. Ensikertalaisella meni hieman sormi suuheun ennen kuin onnisti...









"I don't see how an article of clothing can be indecent.  A person, yes."  ~Robert A. Heinlein

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2209 : 10.02.11 - klo:21:09 »
^ Thomeella on ihan mukavia sävyjä. Paitaa vaaleampi solmio kuitenkin pistää silmään, vaikka ei suoranaisesti häiritsekään. Todella hyvän näköinen taskuliina ja kello! Takki on kokoa liian pieni; hihat ovat lyhyet, takki kiristää edestä ja sen ylin nappikin on turhan ylhäällä vyötäröösi nähden. Hartiaistuvuus vaikuttaa kuitenkin ihan hyvältä.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2210 : 10.02.11 - klo:21:13 »
Vaikka yhdyn Tommin esittämiin huomioihin, on thomeen kokonaisuus parhaimpia tähän mennessä. Lähikuvassa takki ei näytä kiristelevät rinnan päältä. Itse olisin vielä kaivannut hieman epäsymmetrisempää solmua solmioon (esim. Four-in-Hand) ja ruskeita nahkahanskoja ulkovarustukseen.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2211 : 10.02.11 - klo:21:55 »
Thomee: It's all in the details. Kello, sukat/kengät-kombo ja taskuliina toimii. Ja kaikki joilla on samanlaiset hanskat kuin mulla, on mun kavereita :D

Kuvassa tuo takki näyttää jännästi napitetulta. Ihan kuin se olisi tavallaan tarkoitettu 3-nappiseksi, josta puuttuu se keskimmänen nappi. Vaikka ei siihen oikein yhtä nappia väliinkään mahtuisi. Tommin kanssa eri mieltä hihoista, ne eivät ole kyllä ollenkaan liian lyhyet, kyllähän kalvosinta voi välillä näyttää reilumminkin.

Vakuuttava debyytti.
« Viimeksi muokattu: 11.02.11 - klo:09:03 kirjoittanut ChuckBass »

thomee

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2212 : 11.02.11 - klo:09:27 »
Tattista kaikille positiivisista arvioista.

Tässä hieman selitysyrityksiä kiinnittämiinne "epäkohtiin":

Takki on ainakin omasta mielestäni juurikin oikein mitoitettu; se on jopa ehkä hieman löysä rinnan kohdalta. Hihojen pituus näyttää myös kuvassa hieman todellisuutta lyhyemmältä, sillä hihat päättyvät juurikin hieman ranneluuni alapuolelle. Voi olla että kuva vääristää nämä mittasuhteet tai sitten asentoni on vaan jotenkin sellainen, että istuvuus ei näytä luonnolliselta.

Ulkotakki on tarkoitettu kyllä ihan kaksiriviseksi, tosin siitä on kiinni vain kolme alinta nappia.

Hansikkaat ovat beige-ruskea-mustaruutukuosia kämmenosasta (jotka käsittääkseni ovat ruskean sävyjä mustaa lukuun ottamatta). Kämmenpuoli ikävä kyllä on mustaa nahkaa. Kokoruskeat hansikkaat olisivat kyllä toimineet paremmin, mutta sellaisia en ikävä kyllä omista.

Solmio toimii mielestäni myös paremmin paidan cut away kaulusten johdosta paremmin half windsorina. Myös sen väri on tarkoituksella vaaleampi kuin paidan, sillä itse olen jo kauan aikaa sitten hylännyt kultaisen säännöön siitä että solmio ei saisi olla paitaa vaaleampi.

Joka tapauksessa makuasioista ei voi kuin kiistellä ja arvostan kyllä tervehenkistä kritiikkiä...

- T
"I don't see how an article of clothing can be indecent.  A person, yes."  ~Robert A. Heinlein

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2213 : 11.02.11 - klo:09:43 »
Katsotaan joskos tänään illalla saisi oman kupongin sisään näihin kisoihin. Aamulla otin jo kuvat, mutta toimistolle lähtö esti uppaamisen.

Pchan: Itseäni on harmittanut että otin oman ruudullisen tweedpukuni niin kylmänvärisellä ruudukolla. Tuollainen kultainen on huomattavasti kivempi kylmään vuodenaikaan. Muutenkin settisi on hyvin lähellä omaa mieltymystäni.

turisti84: valitettavasti en osaa sanoa naisten vaatteista mitään.

barcelona: teeman mukainen. Hieman harmaa minun makuuni, varsinkin harmaa paita on jotain mikä ei iske. Tiedä sitten miksi paidan pitää olla minulle vain pääväriltään sininen tai valkoinen, en tiedä. Hatusta aina plussaa.

U-Haul: Loistavaa. Vain tv-fold ja kengät slimmimmiksi (oma preferenssi taas) niin paketti olisi siinä.

Tommi: housut voisivat olla hieman slimmimmät, olet kuitenkin ilmeisen nuori kaveri. Klubitakki on aina paikallaan kyllä. Onko nuo napit messinkiä takissa? Kravatin solmu voisi kanssa on hieman pienempi, mutta makuasioita.

Ivyman: tweed, sammarit(?) ja flatcap(?), sillä ei voi mennä vikaan elleivät värit ole riikinkukolta. Tässä tapauksessa eivät olleet.

CB: sininen on hyvä väri. Taskuliinan väri ehkä hieman pompsahtaa tuolta, eli itse laittaisin sen hieman syvemmälle taskuun.

Thomee: ovatko housut samaa kuosia kuin takki, se ei näytöltäni oikein selviä. Paidan väri ei ole täysin makuuni, kuten tuossa barcelonan kohdalla jo mainitsin, eivätkä myöskään hanskat. Ehkä ilmesesti jossain olevat 80-luku- ja lasketteluhaavat eivät ole kohdallani vielä parantuneet. Takki vaikuttaa minusta hieman lyhyeltä, josta johtunee lyhyehköt hihat (ei ongelma), lievä lyhyys kokonaispituudessa ja mielestäni hieman ylhäällä oleva napitus. Sukka ja kengäkombinaatio on erinomainen, ja kello vaikuttaa hienolta.

Kova kilpailu, täytyy tosiaan toivoa että saan omatkin kuvat tänne.

Great minds think alike - fools never differ.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2214 : 11.02.11 - klo:10:16 »
Thomee latasi nyt niin maukkaan setin ruudulle, että taidan lopettaa omat vaatimattomat "pukuleikkini" ja lähteä lököfarkuissa ynnä crockseissa ostamaan Alepasta keskiolutta pullopanttien hinnalla..

Ei tuollaista voi voittaa!

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2215 : 11.02.11 - klo:11:52 »
Onko nuo napit messinkiä takissa?

Takin napit olen vaihtanut kuluneista metallin värisistä napeista noihin ruskeisiin nahkanappeihin.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

thomee

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2216 : 11.02.11 - klo:12:06 »
Tuukka: Housut ovat samaa kuosia kuin takkikin.
"I don't see how an article of clothing can be indecent.  A person, yes."  ~Robert A. Heinlein

Fedora

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 217
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2217 : 11.02.11 - klo:13:35 »



Monokromaattisuutta ruskean sävyissä. ChuckBassille kiitokset vielä slipoverista, hyvin istuu ja on muutenkin mainio. Paita on kerman sävyinen.
"When the seagulls follow the trawler, it's because they think sardines will be thrown into the sea."

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2218 : 11.02.11 - klo:13:45 »

Tämä ulkotakki on ehdottomasti uudelleen postauksen arvoinen. Juuri tuollaista haen itse, kunhan vaan osuu kohdalle.

Lainaus
ChuckBassille kiitokset vielä slipoverista, hyvin istuu ja on muutenkin mainio.

Juuri tuolta sen pitikin näyttää ja kuten sanoin, se on erittäin hyvännäköinen. Itse en sitä koskaan saanut toimimaan, joten hienoa, että löytyi herra jolle se istuu loistavasti.

Ja toivon, että joskus saisin otettua edes lähes yhtä selkeitä kuvia kuin nämä. (vaikken sitä ammatikseni teekään...) Looks good.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #2219 : 11.02.11 - klo:13:55 »
^^Komppaan ChuckBassia takkiasiassa. Todella komea takki rintataskuineen kaikkineen! Myös laukku on melkoinen katseenvangitsija. Liekö Nippanappan tekosia?
Myydään valkoisia pellavaliinoja.