Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6912377 kertaa)

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17355 : 07.06.14 - klo:01:14 »
Ettei olisi se ns. karkkikauppaefekti joka on mainittu mittavaatteiden yhteydessä aiemmin? Kaupallisuuden nimissä olisin yrityksen osakkaana itse ottanut mallipuvuksi jotain helpommin lähestyttävää, mutta toivottavasti tämäkin puku ajaa tarkoituksensa.

jworlin

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 312
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17356 : 07.06.14 - klo:03:05 »
jwörlin on hokannut sen, mikä pukeutumisessa on tärkeintä: less is more. Solidia settiä. Sotiiko kuitenkin paita ja sukat keskenään?

Thanks! paljas nilkka sieltä tosiaan pilkottaa.. :D

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17357 : 07.06.14 - klo:07:50 »
Kaupallisuus voi tarkoittaa myös sitä, että tarjoaa jotain muuta kuin kaikki muut.

- Puku on supermukava kesähelteilläkin. Nyt on kesä.
- Olen aika larppihenkinen, mitä tulee pukeutumiseen. Kun ihanteena on Bertie Wooster ja Jeeves, ei kledjujenkaan tarvitse olla moderneja.
- Puku on speksattu vegaaneille sopivaksi, ja vaikka asiakasryhmä kuulostaa aika nisseltä, niin on niitä Suomessakin muutama tuhat ja Euroopassa muutama miljoona.

Napituspiste ei itseäni häiritse, ehkä sen takia, että olen niin huumassa puvusta muuten ja toisaalta helpottunut siitä, että tää homma toimii omasta mielestäni vimpan päälle. Jussin kanssa on nyt pariin kertaan mallailtu, että puolitoista senttiä alempana napituspiste olisi vielä parempi. Tämä on ensimmäisiä tilattuja pukuja, ja jatkossa tehtäviin otamme huomioon ensimmäisistä opittuja asioita.

Muutenkin tässä kohtaa kritiikki on arvokkainta palautetta. Tarvii kyllä ottaa lisäkuvia, nämä oli räpsitty kännykällä minuutissa eivätkä vielä tee oikeutta sille, miltä puku näyttää livenä.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17358 : 07.06.14 - klo:08:36 »
Mistäs vegaanipuvun irtoliinat tehdään? Olettaisin ettei hevosen- tai kamelinkarvoja paljon käytetä.
« Viimeksi muokattu: 07.06.14 - klo:08:39 kirjoittanut Ane »

starsailor

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17359 : 07.06.14 - klo:09:31 »
Kiinnostaisi nähdä tuo pellavapuvun fitti, kunnon käytön jälkeen, kun ryppyjä on mudostunut kunnolla. Näin oletuksena voisin kuvitella, että hieman rennompi istuvuus olisi paikallaan, kun rypyt periaatteessa kutistavat vaatteita. Ainakin kaikki pellavapaidat on itselläni rypyttöminä isomman näköisiä ja taas käytettynä ja ryppyisinä paremmin istuvia.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17360 : 07.06.14 - klo:10:11 »
Napituspiste on seurannut vuosien varrella kauluskäänteitä. Ja koko ajan näkyy nousevan kauluskäänteiden sijainti. Eiköhän etenkin pystykaulukset kohta roiku jo selän puolella niin napituspistekin on Tuukalla vaan tulevaa pittiä sillällä pitäen just kohdallaan.

Vakavasti ottaen, puku on silloin kun se on tehty omien mieltymysten mukaan. Napituspisteen osalta sen huomaa pieni osa foorumilaisista, muiden huomatessa vain pirun hyvän istuvuuden. Niin hyvän istuvuuden, että eivät edes ymmärrä miksi se näyttää niin hyvältä.

Istuvuus on ainakin mulle asia, jota en ymmärtänyt ennen kuin olin se omakohtaisesti kokenut.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17361 : 07.06.14 - klo:10:20 »
Tällä hetkellä markkinoiden klovneimpia menswear-kauluksia tarjoavat Manuel Vanni (oik.):



...ja Sciamát:



Nämä ovat malliesimerkkejä: ei käsintehty automaattisesti tarkoita laadukasta tai ajatonta, jos leikkaus kusee.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17362 : 07.06.14 - klo:10:26 »
Mistäs vegaanipuvun irtoliinat tehdään? Olettaisin ettei hevosen- tai kamelinkarvoja paljon käytetä.

Tää on unconstructed, ei pelkästään ko. syystä vaan myös siksi, että se on mun juttuni.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17363 : 07.06.14 - klo:11:17 »
Termi vegaanipuku lanseerattu.


tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17364 : 07.06.14 - klo:12:01 »
Näyttää paljon paremmalta ilman mun naamaani. :D
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17365 : 07.06.14 - klo:12:55 »
Vegaanius varmaan ihan hyvä veto, joskin sitten pitää miettiä miten saa tiedon vegepuvun saatauvuudesta vielä vegaanienkin korviin. Herrainpukimo rekisteröityy takku.nettiin?

Onko muuten esim. Villellä tietoa, mitä materiaalia vegetarians shoes-nimikkeellä myytävät kengät ovat? Voisi kuvitella, että jotain vielä corrected grainiakin kammottavampaa tavaraa.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17366 : 07.06.14 - klo:13:01 »
Mulla on Suomen johtava pelkkää vegaanisettiä myyvä pulju. Eiköhän se sana jotenkin niille vegaaneille saada.

Vegetarian Shoesin kengät ovat mikrokuitua, ovat itse asiassa hemmetin hyviä ne goodyear welt -rakenteiset. Vegetarian Shoes Cambridge on fiksuimman näköinen ja laadukkain vegaanikenkä, mitä on tullut vastaan.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17367 : 07.06.14 - klo:13:10 »
Tuukalla on muuten tuossa jalassaan Vegetarian Shoesin kengät. Uusina sangen mukiinmenevät - huomioiden mikrokuitumateriaalin. Sangen jännää ainetta, lopulta, kuin nahkamassaa.

Re: napituspiste jne.: Napituspiste voidaan sijoittaa aivan haluttuun paikkaan. Tuukan puku oli kolmas tilatuista - lähdimme siitä, että proof of concept on saatava. Arkisempaan pukuun (tuo todella on aika anakronistinen ihan tarkoituksella) tehdään muutama detaljimuutos, mutta itse perusmitoitukseen ei tarvitse kajota.

Tuomaksen puku (näkyy toisessa ketjussa) on rennommin laskeutuva - taas hänen oman makunsa mukaan. Herra on pihviytynyt viime aikoina ihan huolella, joten leikkaus on sovitettu siihen.

Yleisesti ottaen protovaihe meni erittäin hyvin ja mittausrutiinia tuli mukavasti. Puvut itsessään ovat erittäin laadukkaita. Tällä mennään. :)
Kaikki villa tottelee rautaa.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17368 : 07.06.14 - klo:13:15 »
Richard Mutt, täältä esimakua ja -katselua vegaanikenkien maailmasta:

http://www.keikari.com/blogi/vegaanikengat/

Eivät ihan nahkasta mene, mutta GW:n ansiosta pidemmän päälle kestävämmät kuin Converset.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #17369 : 08.06.14 - klo:12:05 »


Unohtui pistää nämä perjantaipelleilyt. Sää ei varsinaisesti ollut helteisin mitä on koettu, mutta ei toisaaltu tullut kylmäkään. Varustauduin harvakudonnaisella puuvillalla ja pellavalla, ja niillä homma toimi.

[spoiler]


[/spoiler]