Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6912199 kertaa)

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #825 : 18.04.10 - klo:20:34 »
Töistä kotiin ja mökille (kuvat perjantailta, mutta en ehtinyt iskeä niitä tänne aikaisemmin):  <= ei ole hymiö.






Great minds think alike - fools never differ.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #826 : 18.04.10 - klo:20:45 »
Ylipäätään liian lähellä toisiaan olevat - muttei kuitenkaan aivan samat - antavat helposti sen vaikutelman, että yritystä oli samaan, mutta jokin meni pieleen.

Tästä olen aikalailla samaa mieltä, vähän sama juttu kuin irtoliivit puvun kanssa. Jos ovat liian lähelle samaa, ei yleensä toimi, vaan tulee sellainen "yritän huijata"-vaikutelma. (itse en tosin välitä irtoliiveistä puvun kanssa juurikaan, vaikka olisivat ihan täysin erilaisetkin)

Tuukka: Ylempi kokonaisuus on jees, mutta nuo sukat hieman hämää mua. Yleensä tykkään tollasista jutuista, mutta tohon komboon olis mun mielestäni käynyt paremmin esim ihan perus tummansiniset sukat. (vaikka tavallaan onkin varmaan haettu tuota sinisen puvun sävyjen toistuvuutta, luulen...)
Alemmassa setissä tuo puku on kyllä jees, lahkeet ehkä hieman pitkät? Lisäksi tuo solmion ja ulkotakin yhtenäisyys ei toimi mulle, mutta makuasioita.
Ps. Kivan kiiltävät kengät tuossa ekassa setissä :)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #827 : 18.04.10 - klo:21:47 »
^^ Tuukka, ylempi yhdistelmä huutaa skragaa, nappaa alemmasta. Alempaan yhdistelmään jokin maanläheisempi solmion väri sointuisi paremmin - ehkä jopa villainen solmio, jos kerran olet mökille menossa. Molemmat puvut ovat tyylikkäitä kyllä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #828 : 18.04.10 - klo:23:57 »
Tuukka: koska vaatekokoelmasi on jo kovalla tasolla, olisi mielekkäämpää saada tarkempia kuvia sekä inspiraation että tarkemman arvioinnin kannalta.

Liituraitapuvun housut näyttävät melko lyhyiltä, mutta tämä voi johtua toki asennosta. Tuon mökin tweed kokonaisuuden kanssa päällystakki on aivan liian Tarjoustaloa verrattuna bespoke-puvun tasoon -- sekä solmioon. Kenties raglanhihainen reilusti kuvioitu päällystakki ajaisi asiaa paremmin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #829 : 19.04.10 - klo:08:57 »
Livenä nähtynä oli ihan hyvä setti :) Hyvin paksun ja pehmeän näköistä oli kangas housuissa. Tiedä sit millaset päällä.

Mulle tulee teikäläisen viime aikojen seteistä mieleen Coen-veljesten hieno Miller's Crossing -leffa. Hiukan tylympää ilmettä vielä kehiin ja Tommygun käteeen niin se on siinä!
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #830 : 19.04.10 - klo:09:00 »
Chuckie: puvun glen-ruudukko on mukavaa kokoa, mutta - kuten kaikki glenit - se vaatisi parikseen hyvin rauhallisia kuvioita. Yksivärinen paita, hillitty taskuliina ja vain vähän kuvioitu solmio olisivat paikallaan. Muutoin kokonaisuudesta tulee helposti levoton.

Olen aika lailla samaa mieltä. Yksivärinen - ei välttämättä valkoinen - paita, vaikkapa pinkki ja tummansininen solmio olisivat olleet spot on. Puvun kuosista pidän kyllä, olen POW / Glen Plaid -fani. Sen verran annan periksi sisälläni asuvalle pikku modille.

Pientä edittiä vielä: button down -paidan kanssa kenties pienempi kravattisolmu toimisi paremmin? Suuri solmu mielestäni tuhoaa mielestäni pakollisesti tavoiteltavan  kaulus - roll - solmiolmu -harmonian. Suuret solmut muutenkin pelittävät parhaiten cut away -tyyppisten kaulusten kanssa.
« Viimeksi muokattu: 19.04.10 - klo:09:02 kirjoittanut ivyman »
get your kicks on route six six six

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #831 : 19.04.10 - klo:10:30 »
Pojot myös härskeistä laseista, mulle tulee jotenkin mieleen se Indiana Jones & Kadonneen Aarteen metsästyksen saksalainen pahisjamppa :)

Minullekin tuli sama mieleen heti ensimmäisenä Sproilyn lookista! Toiseksi huomioni kiinnittyi lyhyeksi vedettyyn solmioon. Onko se tuossa ihan tarkoituksellista?
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #832 : 19.04.10 - klo:11:31 »
Kiitos kommenteista.

ChuckBass: Itse pidän noista sukista ja varsinkin tuossa kombossa. Muuten tuo kokonaisuus on niin ilmeetön. Kengät olivat itseasiassa ekaa kertaa käytössä, joten niissä on tehtaan hoitoaineet yhdistettynä vielä omaan kaksinkertaiseen hoivaamiseen. Eli ihan ymmärrettävästi kiiltävät. Tweedpuvun lahkeet tosiaan näyttävät pitkiltä, lieneekö syynä nuo kengät jotka ovat aika korkeat, vai mikä, en tiedä.

Henrypitkin: en käytä duunissa kravattia juuri koskaan ja kokoelmani on aika kehno. Ehkä pitää alkaa parantamaan sillä saralla. Alemmassa kravatti on itseasiassa villainen.

Ville: Takki on minulle erityisen rakas, se on vaarini ruotsalainen metsästystakki 70-luvulta. Mutta kuitenkin, takin päivitys on edessä, tosin ideatasokin on vielä hakusessa. Varmaankin jonkinlainen tweedistä tehty, tuo kun on aika messevää kangasta. Mulla on niin pitkät kädet yhdistettynä suht kapeaan kehoon joten tankovaatteet on aika kehnoja osumia yleensä.

Tuo tweed-puku muuten on aiheuttanut jo itselleni ongelman. Se on minun ainoa sellainen ja tuo kyllä usein huomataan. Joten jos en korjaa tilannetta, niin minut aletaan kohta tuntea sinä ruskearuutuisena tweed-miehenä.

Great minds think alike - fools never differ.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #833 : 19.04.10 - klo:15:00 »
^Oletan, että puhut työyhteisöstä. Tweed-puku kaupungissa on kyllä aivan liikaa. Pelkkä tweed-takki käy mainiosti, mutta yhdessä housujen kanssa kokonaisuus sopii vain metsästykseen tai maaseudulle.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #834 : 19.04.10 - klo:15:20 »
^^ Riippuu työyhteisöstä ja -tilanteesta. Tweediin ja samettiin, jopa kokopukuina, voi mielestäni pukeutua, kunhan sen tekee harkiten ja kunhan sen seurauksena ei paistu keskuslämmitetyssä toimistossa.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #835 : 19.04.10 - klo:15:30 »
Samaa mieltä. Suomessa  brittiläisen luokkyhteiskunnan pukeutumissäännöt lienevät hieman vapaammin tulkittavissa kuin kotimaassaan. Jossa sielläkin varsin harva näyttää niitä noudattavan.

Näyttävätpä jopa perinteisen brittityylin pää-äänenkannattajan The Chap Magazinen kannattajat haistattavan tällä säännöllä pitkät: muistanpa nähneeni kuvia Lontoossa, siis kaupunkien kaupungissai järjestetystä The chap Olympics -tapahtumasta, joissa näkyi hieman useampi kuin yksi tweedpuku..
get your kicks on route six six six

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #836 : 19.04.10 - klo:15:32 »
Riippuu myös työpäivästä kokonaisuutena, ei ainoastaan siitä mitä pitää varsinaisella työpaikalla päällään, vaan mm. työmatkat ja se missä liikkuu on syytä ottaa jollain tapaa huomioon. Olkoon miten hieno bespoke-puku hyvänsä, mies tweed-puvussa arkena Helsingin metrossa ei vain olisi sopiva näky, vaikka mies olisikin taidehistorioitsija ja koko työyhteisö pukeutuisi samaan tyyliin.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #837 : 19.04.10 - klo:15:53 »
No brown in town on vanha sääntö joka on peruja käytännöllisyydestä.

Teollisuuden harmaa tuhka ja pöly näkyvät helpommin ruskeassa kuin mustassa.

Ruskea taasen sopi paremmin maaseudulle. Sointuu paremmin irallisen likaavan maa-aineksen kanssa ;)

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

chap

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #838 : 19.04.10 - klo:16:07 »
Pääkaupunkiseutua, Turkua ja Tamperetta (2 viimeeksi mainittuakin on vähän siinä ja siinä) lukuunottamatta koko Suomen voi lukea sartoriaalisessa mielessä maaseuduksi. Kulttuurillista eroa maaseudun ja "Cityn" välillä ei täällä perinteisesti ole muutenkaan, ainakaan samankaltaisesti kuin Brittein saarilla.

Minusta pääkaupunkiseudun luokitteleminen kaupungiksi on turhaa hienostelua, noista muista mainitsemistasi puhumattakaan. Minä aion edelleen pukeutua tweediin näissäkin syrjäisissä maalaiskylissä. :)

Kaupunkiin en toki menisi tweedissä.

Tuukka

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1127
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #839 : 19.04.10 - klo:16:38 »
Ville: tarkoitin lähinnä sitä, että aina kun menee mökille tai vaikka Espooseen, niin olisi aina samoissa vaatteissa. Eli toinen tai pari tweed-pukua olisi hyvä hankkia. Ehkä joku päivä, siihen asti pitää mennä välillä farkuissa.

En käydä tweediä töissä, ehkä silloin voisin käyttää jos olisi joku matka maaseudulle tiedossa ja tuolloinkin taitaisin vaihtaa vaatteet kesken päivän. Kaupungissa en käytä myöskään tweediä virka-aikana, paitsi ehkä lomalla voisin, korostaakseni lomatunnelmaani. Viikonloppukävelyyn kaivarissa tuo sopii mielestäni oikein hyvin.

JK. hienoa, kisällistä tuli edistynyt, nähtävästi joku raja viestejä tuli täyteen.
Great minds think alike - fools never differ.