Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6957610 kertaa)

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11370 : 15.08.12 - klo:22:08 »
Suomessa ei kai kovin montaa kaupunkia ole? Onhan tää Nokiakin kyllä aika jäätävä paikka.

Pari kertaa bussia odotellessa tultu kuitenkin katseltua ohi taapertavia ihmisiä, ettei Tampereesta kovin hyvää sanottavaa ole pukeutumisen kannalta. Jotain perustrendikästä porukkaa kyllä on.

Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11371 : 15.08.12 - klo:22:13 »
En kyllä näe syytä miksi (Treelläkin, vaikka onkin Suomen huonointen pukeutuva kaupunki) ei voisi pukeutua sunnuntaikävelylle kaksiriviseen puuvillapukuun.

Jos jotkut ei vedä vimpan päälle, muut ei edes yritä. For greater cause!

Puuvillapuku on vieläpä epäformaali, kyllä mun mielestä sunnuntaikävelylle voi pistää parhaat päälle ihan hyvällä omatunnolla. Ei tietenkään mustaa pukua, jos ei hautajaisiin ole menossa, mutta muuten kyllä voi vetää siisti solmio tai solmuke kaulassa vaikkei olisi menossa minnekään. Tulee hyvä mieli pelkästä pukeutumisesta. Erityisen tärkeää itsensä piristäminen pukeutumalla on silloin, kun sää rupeaa olemaan sellainen, ettei se suuremmin nostata riemunkiljahduksia.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11372 : 15.08.12 - klo:22:14 »
Niin no, kohta ei ole montaa kaupunkia tähteellä, mutta tällä hetkellä reilu 100, eli noin kolmannes kunnista. Nokia on yksi niistä.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11373 : 15.08.12 - klo:23:16 »
Larppasin tänään liituraidassa.



[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

Aika lailla ottaa hohtoa toi solmio etenkin valokuvissa, ei se ihan näin kiiltävä (aika värikäs kyllä) ole oikeasti. Punos on ihan nätti kyllä ja solmii kyllä hyvän solmun.

Juha R

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11374 : 15.08.12 - klo:23:26 »
Clark Kent kiskomassa esiin trikoita!

(No offense, hyvältä näyttää.)

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11375 : 16.08.12 - klo:07:34 »
Olkaamme siis suosiolla eri mieltä.

Mikä on sellaine työpaikka jossa ilmeisesti istutaan palvereissa, mutta
puku ei käy?

Jos tapaat työssäsi asiakkaita , on se aina riittävä tekosyy puvun käyttöön.
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11376 : 16.08.12 - klo:08:22 »
^Elkää nyt jaksako enää. Jos kaikki muut istuu farkuissa ja t-paidoissa siellä palaverissa niin puvu(i)ssa päivästä toiseen keekoileminen saattaa aiheuttaa ihmettelyä, naljailua ja jopa kuvitelmia, että toinen pitää itseään hieman parempana, valitettavasti. Jos asiakas ei pukeudu lähellekään pukutasoa, on sekin hieman harkitsematonta mennä aina viimeisen päälle kragat ja taskuliinat sinne visiitille. B2B-myyntityössä olen saanut monesti huomata kravatin olevan hieman liikaa ja etenkin Ruotsin puolella toivottu asu paikallisen johdon esittämänä oli jeans och kavaj. Pitää olla vähän pelisilmää eikä vaan peilisilmää.

erno

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11377 : 16.08.12 - klo:08:41 »
^Co-re kirjoittaa täyttä asiaa. On melko käsittämätöntä, kuinka rajoittunut monien käsitys työpaikkojen erilaisuudesta oikein voi ollakaan.

Juha

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 593
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11378 : 16.08.12 - klo:08:50 »
Se on pitkälti kuten salaryman kirjoitti. Meidän it-pajassa on monenlaista pukeutujaa, streettia, hippiä, kasuaalia, sporttia ja mulla jopa formaalia. Kaikki menee ja jengi tiedostaa, että työssäni mun on hyvä olla välillä pukumies.

Eikö tällöin puvun käyttösi ole perusteltua työnkuvasi ja asemasi kautta? Konffaako teidän sysadmin serveriä puku päällä?

Kyse on tilannekohtaisuudesta. Eri hommissa on eri pukeutumisnormit — sähköasentajan odotetaan näyttävän sähköasentajalta ja lääkärin lääkäriltä. Näistä normeista poikkeaminen voi olla hyödyksi tai haitaksi. Useimmiten sen määrittää ulkoiset seikat (työympäristö) kuin sisäiset (pukeutujan luontevuus). Tietysti salarymanin esilletuoma oma fiilis vaikuttaa muidenkin suhtautumiseen, mutta se ei ole koko totuus. Sen takia "anna mennä jos siltä tuntuu" on mielestäni hyvin idealistinen ja jopa vaarallinen ohje, varsinkin jos sitä pelisilmää ei ole.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11379 : 16.08.12 - klo:09:08 »
Ja onhan se hyvä että sysadmin tunnistaa palaverissa helposti teepaidasta.
Vähän sama kun neuvostoliitossa ydinaseiden lähtökoodeja  kantoi salkussaa laivaston upseeri.

Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

chr

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 419
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11380 : 16.08.12 - klo:10:01 »
Mikä on sellaine työpaikka jossa ilmeisesti istutaan palvereissa, mutta
puku ei käy?

Jos tapaat työssäsi asiakkaita , on se aina riittävä tekosyy puvun käyttöön.

Minun työpaikkani. B2B myyntiä, ja ehkä 5% asiakkaista käyttää jonkinlaista kauluspaitaa, yleisin asu on tennarit, farkut ja pikeepaita.

Ei vain ole mahdollista vetää näitä kokouksia puku päällä, vastikään istuin erään varsin ison sporttifirman toimarin kanssa ja hänellä oli päällä... erään myymänsä merkin pikee (palaverissa oli paikalla myös juristia ja muuta myyntiporukkaa, kaikki casual).

Muoks: En ole _koskaan_ ollut yhdessäkään myyntipalaverissa tällä uralla, jossa jollain osallistujalla olisi ollut puku tahi kraka.
« Viimeksi muokattu: 16.08.12 - klo:10:03 kirjoittanut chr »

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11381 : 16.08.12 - klo:10:04 »
^Totta.
get your kicks on route six six six

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11382 : 16.08.12 - klo:10:26 »
Se on pitkälti kuten salaryman kirjoitti. Meidän it-pajassa on monenlaista pukeutujaa, streettia, hippiä, kasuaalia, sporttia ja mulla jopa formaalia. Kaikki menee ja jengi tiedostaa, että työssäni mun on hyvä olla välillä pukumies.

Eikö tällöin puvun käyttösi ole perusteltua työnkuvasi ja asemasi kautta? Konffaako teidän sysadmin serveriä puku päällä?

Kyse on tilannekohtaisuudesta. Eri hommissa on eri pukeutumisnormit — sähköasentajan odotetaan näyttävän sähköasentajalta ja lääkärin lääkäriltä. Näistä normeista poikkeaminen voi olla hyödyksi tai haitaksi. Useimmiten sen määrittää ulkoiset seikat (työympäristö) kuin sisäiset (pukeutujan luontevuus). Tietysti salarymanin esilletuoma oma fiilis vaikuttaa muidenkin suhtautumiseen, mutta se ei ole koko totuus. Sen takia "anna mennä jos siltä tuntuu" on mielestäni hyvin idealistinen ja jopa vaarallinen ohje, varsinkin jos sitä pelisilmää ei ole.

Nimenomaan, on perusteltua. Mulla on lähtökohtaisesti asiakkaat isompien yritysten operatiivista johtoa, jotka pukeutuvat formaalisti. Lisäksi mulla on joskus etiäinen siitä, että tänään voi tulla nopea tapaaminen ja tällöin pukeudun formaalimmin toimistopäiväksi. Mutta tosiaan ei ole ihan yksi tai kaksi päivää viikosta niin, etteikö minulla olisi hyvin kasuaali vaatetus päällä. Tällä viikolla olen ollut yhden päivän sortseissa ja pikee-paidassa duunissa ja se oli niin ikään ihan fine.

Tilannetaju on juuri mitä haetaan ainakin mun duunissani. Katsos, ne punaiset chinot uppoavat tiettyihin asiakkaisiini kuin kuuma veitsi voihin ja sen verran ahne kapitalisti olen, että en jätä tällaista mahdollisuutta käyttämättä jos se palvelee asiakkuuden hoitamista. :-)

Tämä työpäivä alkoi oikein mukavasti, kun meidän koodari totesi palaverissa, että "onpas sinulla hienot kengät". Jalassa oli Keikarin MTO-Loaket.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11383 : 16.08.12 - klo:10:33 »
En ole _koskaan_ ollut yhdessäkään myyntipalaverissa tällä uralla, jossa jollain osallistujalla olisi ollut puku tahi kraka.

Asutaanko me samassa maassa? Suomi Finland?
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #11384 : 16.08.12 - klo:10:36 »
Mikä on sellaine työpaikka jossa ilmeisesti istutaan palvereissa, mutta
puku ei käy?

Jos tapaat työssäsi asiakkaita , on se aina riittävä tekosyy puvun käyttöön.

Minun työpaikkani. B2B myyntiä, ja ehkä 5% asiakkaista käyttää jonkinlaista kauluspaitaa, yleisin asu on tennarit, farkut ja pikeepaita.

Muoks: En ole _koskaan_ ollut yhdessäkään myyntipalaverissa tällä uralla, jossa jollain osallistujalla olisi ollut puku tahi kraka.

Tämä osoittaa vain, että B2B-sektorissa on erilaisia asiakkaita, jota ei pidä yleistää. Ihan samalla tavalla ei voi yleistää minunkaan kokemuksia siitä, että tällä hetkellä asiakaskohderyhmäni päättäjät pukeutuvat formaalisti. Poikkeuksia toki on ja kun tulee se seuraava tapaaminen, niin tällöin vedän pukeutumisen siihen sopivaksi.

Oma huomioni on, että kun jalassa on chinot ja vaikka ocbd, niin sillä klaaraa nämä kasuaalit asiakkaatkin ilman larppimielleyhtymää. Tätä voi sitten viedä formaalimpaan suuntaan neulesolmiolla ja irtotakilla.