Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6966968 kertaa)

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3480 : 03.09.11 - klo:20:36 »
Kyllä tuohon on syytä olla tyytyväinen. Joidenkin silmään takki saattaa olla hieman lyhyt ja tuo napituspiste voi joidenkin silmään myös olla turhan matala,mutta itselleni tämä toimii. Taskuliinan vaihtaisin itse johonkin hieman vaaleampaan ja eloisampaan.
Kiitos. Olen melkein 190 senttinen, mutta aiempi omistaja oli vielä pidempi. Takkia ja housuja molempia lyhennetty jonka takia napituspistekin on hiukan muuttunut. Itse pidän ja pituus on minulle mieluinen. Paljon pidempi takki saa jalka/ylätorso -suhteen liian yläpainotteiseksi.
Mainion näköinen puku, herringbone on IMHO hemmetin hyvä kuosi arkipukuun. Koska puku on kuvioltaan kohtuu karhea yhdistäisin itse siihen vähän rouheammasta kankaasta tehdyn paidan, samoin solmiokin voisi olla esimerkiksi raakasilkkinen tai muuta vähän robustimpi. Muuten tykkään itse kovasti juuri tuon tyyppisistä vähän raskaammista kankaista tehdyistä puvuista. Kengät istuu hyvin pukuun.
Kiitoksia, kankaasta tykkään. Puuvussa ei ole mitään merkintöä, paitsi pers'taskussa kankaan nimi, La viela. Google kertoi, että firma on kaput ja laatu on Dormeaulia heikompi.
Puku näyttää hyvälle, luulen, että kuvakulma ei ehkä tee tuolle ihan oikeutta tässä tapauksessa. CB:n kommenttiin yhdyn, ja ehkä solmiotakin harkitsisin. Makuasioita, mutta itselleni tässä on hieman liikaa raitoja yhteensä :)
Tattis. Itsekuvaus on vaikeaa. Kulma on hiukan alaviistosta.

Paidat, solmiot ja muut ei ole kovin harkittuja - kuvausrekvisiitaksi otin, että saan puvusta kuvat.

On ketjussa sen verran hyvän näköisiä kokonaisuuksia, että olisi pitänyt kyllä viilata lisää.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3481 : 04.09.11 - klo:11:07 »
Alla päri nopeaa iPhone-räpsäystä häistä, joissa olin eilen. Ensin meinasin lähteä liikkeelle juhlavimmalla mahdollisella taskuliina-solmio -parilla, eli valkoinen taskuliina, helmenharmaa solmio sekä harmaat henkselit. Juhlan aikaisen alkamisajankohdan ja oman fiilikseni pohjalta päädyin kuitenkin alla näkyvään ratkaisuun, jossa solmio on vaaleansini-valko-punainen (kauempaa katsoen hopeaan päin taittuva), taskuliina vaaleansinivalkoinen ja henkselit punaiset.



Myydään valkoisia pellavaliinoja.

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3482 : 04.09.11 - klo:11:31 »
Eilen Traconissa Tampereella, pukeuduin mafia-aiheista roolipeliä varten. Puku on puuvillaa. Ostettu Zarasta ale hintaan ja käynyt vaatturilla muokattavana.

Kommentteja, kiitos!



Sisätiloissa, paremmalla ryhdillä


Solmio:
[spoiler][/spoiler]

Taskuliina:
[spoiler][/spoiler]

Kengät ja sukat:
[spoiler][/spoiler]

Ei herkille:
[spoiler][/spoiler]

Edit. Lisätty kuva ja tekstiä
« Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:12:18 kirjoittanut Leiska »

Leiska

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 201
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3483 : 04.09.11 - klo:12:15 »
Tässäpä vielä lauantaipäivän käyskentelysetti. Kuvat ovat palanneet iPhone-tasolle, ja selkeytykseksi taskuliina on 80% villaa 20% silkkiä. Antaa mukavan syksyisen silauksen mielestäni, joka ei aivan tule kuvista ilmi. Kenkiin en ole täysin tyytyväinen, mutta sateeseen oli pakko hieman varautua ja turvauduinkin 'baarikenkiini'. Ovat myös ehdottomasti huonoimmat reunoskengät jalkaan mitä olen ikinä omistanut, tämän päivän jälkeen pääsevät jalkaan vain humaltuneena jolloin nämä asiat unohtuvat nopeasti..

Tyylikäs kokonaisuus taas :) Kun takissa raitaa, niin plain solmio sopii kuin nyrkki silmään.

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3484 : 04.09.11 - klo:12:23 »
Siisti puku, ja hintakaan ei varmaan ollut paha. Harmi, että itselle Zaran jne. valmistakit eivät istu koskaan hartioista, ja muissakin yleensä riittää korjattavaa. Taitaa olla toiveajattelua löytää takki, jonka istuvuus tyydyttäisi suorilta käsin. Yleensä hihat ovat sen 10 cm liian pitkät ainakin.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9275
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3485 : 04.09.11 - klo:14:14 »
Leiska, istuvuus on mallikelpoinen. Tuli vain mafiosoista mieleen - tumma puku olisi ollut enemmän ajan henkeen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3486 : 04.09.11 - klo:15:57 »
Leiskan puku istuu kuin maalattu! Tyylikkäästi taiteltu taskuliina.
Ja piirroskuva muistuttaa kovasti kohdettaan. (Siis en tarkoita kuvasarjan viimeistä kuvaa!)
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3487 : 04.09.11 - klo:16:18 »
Alla päri nopeaa iPhone-räpsäystä häistä, joissa olin eilen. Ensin meinasin lähteä liikkeelle juhlavimmalla mahdollisella taskuliina-solmio -parilla, eli valkoinen taskuliina, helmenharmaa solmio sekä harmaat henkselit. Juhlan aikaisen alkamisajankohdan ja oman fiilikseni pohjalta päädyin kuitenkin alla näkyvään ratkaisuun, jossa solmio on vaaleansini-valko-punainen (kauempaa katsoen hopeaan päin taittuva), taskuliina vaaleansinivalkoinen ja henkselit punaiset.

Kaiketi kyseessä eivät olleet omat hääjuhlasi!? :-) Minusta varmasti riittävän juhlava, onhan kyseessä tumma puku. Juhlissa on erilaisia muodollisuusasteita, ja jos pukukoodia ei ole annettu, sitä pitää itse pohdiskella. - Onko täällä foorumilla ollut esillä vanha pukeutumisen nyrkkisääntö: "Parempi vaille kuin päälle"?

Punaiset henkselit ovat huomiota keräävät, mutta solmiossa on toki myös punaista. Tuollaiset nappihenkselit alkavat kiinnostaa minua. Mistä saisi kohtuuhintaan? Entä onko sinun pitänyt neuloa napit housuihin itse? Meikäläisissä housuissa ei niitä juurikaan ole valmiina.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

AK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3488 : 04.09.11 - klo:16:23 »
Levollinen ja miellyttävä yhdistelmä Tommilla, vaikka taskuliinan ja solmion kuviointien koot ovatkin varsin lähellä toisiaan.

Tässä yksi oma loppukesän rento illanviettoasu.



[spoiler][/spoiler]

[spoiler][/spoiler]

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3489 : 04.09.11 - klo:16:35 »
^ Mitkä loaferit? Olisiko niistä mahdollista saada vielä parempia kuvia?
Suositellaan täysraittiutta.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3490 : 04.09.11 - klo:17:08 »
Punaiset henkselit ovat huomiota keräävät, mutta solmiossa on toki myös punaista. Tuollaiset nappihenkselit alkavat kiinnostaa minua. Mistä saisi kohtuuhintaan? Entä onko sinun pitänyt neuloa napit housuihin itse? Meikäläisissä housuissa ei niitä juurikaan ole valmiina.

Itse olen päättänyt, että henkseleissä panostan vain huippulaatuun, ja niinpä olen tilannut kaikki henkselini Albert Thurstonilta. Jotain malleja tylsissä armeijaväreissa löytyy Varustelekasta, mutta niitä en ole kokeillut.

Punaiset henkselit olivat aikanaan ns. pakko-ostos, sillä ne ovat niin järjettömän päheät. Takin alta ne eivät näy käytännössä lainkaan, joten sinänsä niiden värillä ei ole väliä. (Tai noh, eilen sukkanauhan nappaamisesta kilpaillessa riisuin takin ja paljastin henkselit kaikelle kansalle, mikä eittämättä vaikutti siihen, että kävelin ulos väkijoukosta sukkanauha kädessäni. ;) ) Kyse on oikeastaan vain oman fiiliksen kohottamisesta tuollaiselle yksityiskohdalla.

Ostin tuon tumman puvun eBaysta, mutta sen saatuani tajusin vasta, että siinä ei ole lainkaan vyölenkkejä, vaan napit nappihenkseleiden kiinnitystä varten. Jouduin siis "pakosta" henkselikaupoille, mutta olen ollut erittäin tyytyväinen tähän sattumaan. Henkselit ovat nimittäin monta, monta kertaa mukavammat päällä kuin yksikään vyö ja lisäksi niissä on asennetta.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3491 : 04.09.11 - klo:17:29 »
^Tommi puhuu asiaa!

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3492 : 04.09.11 - klo:17:40 »
Onko täällä foorumilla ollut esillä vanha pukeutumisen nyrkkisääntö: "Parempi vaille kuin päälle"?

On saattanut olla esillä, mutta itse olen enemmän seuraavan lausahduksen ystävä:
"Given the choice between overdressed and underdressed, I'll bet the over every time"


Lainaus
Punaiset henkselit ovat huomiota keräävät, mutta solmiossa on toki myös punaista. Tuollaiset nappihenkselit alkavat kiinnostaa minua. Mistä saisi kohtuuhintaan? Entä onko sinun pitänyt neuloa napit housuihin itse? Meikäläisissä housuissa ei niitä juurikaan ole valmiina.

Albert Thurston on yksi valinta. Hintalaatusuhteeltaan esim Tierack tarjoaa hyvän vaihtoehdon (itse en ole huomannut omissani juurikaan eroa, joukossa on Thurstonia, Zegnaa, Tie Rackia, no name-kirpparilöytöjä jne...). Ebayssa noita on tarjolla melko reilusti, niin Thurstonilta, Ralph Laurenilta kuin monilta muiltakin.

Ja kuten todettua, harvoissa housuissa nykyään noita nappeja valmiina on, mutta niiden ompeleminen ei kovin kauaa vie.


AK: Hyvännäköistä... Solmio näyttää erittäin hyvältä, deets?

Leiska: Toimii, ainoastaan tuo salkku on hieman kokonaisuudesta irrallaan.
Lisäksi, setti on (ehkä haettuna) hyvin monokromaattinen, valkoinen tv-fold olis voinut toimia tuossa erittäin hyvin.
ps. hyvännäköinen solmio myös tässä :)
« Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:17:44 kirjoittanut ChuckBass »

Dan-D

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3493 : 04.09.11 - klo:17:47 »

AK: Hyvännäköistä... Solmio näyttää erittäin hyvältä, deets?


Erittäin, erittäin komea solmio.  Kombo toimii muutenkin, erittäin hyvät värit.  Kaikki taskuliinaa lukuunottamatta on oikeastaan yksiväristä muttei hetkeäkään tylsää.

Jotain outoa näkyy kuitenkin takin olkapäässä (tai ehkä molemmissa).  Onko vika asennossa, kuvaushetkessä vai jotain vakavampaa - sitä en osaa sanoa.  Mutta jotain outoa tuossa tapahtuu heti kauluksesta alkaen aina olkasaumaan asti.

AK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #3494 : 04.09.11 - klo:17:49 »
CB: Suuret kiitokset! Solmio on itseasiassa villaa, mikä ehkä sotii pellavatakin keveyttä vastaan, mutta ei itseäni ainakaan haitannut. Solmio ja taskuliina ovat Barbourin.

Dan-D: Kiitokset myöskin kommenteista. Outous saattaa aiheutua asennosta, ja ei välttämättä kovin laadukkaan pellavan huonosta laskeutumisesta.
« Viimeksi muokattu: 04.09.11 - klo:18:23 kirjoittanut AK »