Kiitokset kommenteista kansalaisille.
Taskuliinattomuudesta: täysin tahallista. Kokeilin niin valkoista taitettua, taittamatont kuin paria yksiväristä sekä raidallista krakan sävyihin sopivaa, mutta yksikään ei toiminut. Itse asiassa patch pocket -takin kanssa taskuliina näyttää harvoin hyvältä. Ainakin itselleni se tekee teennäisen olon.
Beige takki: Hmm, tarkoituksella valittu tänään, vaikka myönnän että beige olisi mennyt paremmin vaikka tummanruskeiden pöksyjen kanssa. Takki on kieltämättä - hm - hieman leveä, mutta kunnon rain macin tulee ollakin, päinvastoin kuin jokin crombie se ei saa olla tyköistuva. Toisaalta hainkin hieman tahallisen rähjäistä (eng. 'shabby' sopinee adjektiiviksi) skarpimman alaosaston vastapainoksi. Hieman vanhaa kunnon Inspector Columbo -henkeä, siis. Hölmöä sinänsä, olen tarkka siitä etten koskaan näytä liian sliipatulta ts. jokin ristiriitainen - joskaan ei ristiriitaa kirkuva - elementti tulee aina löytyä. Joskaan ei muodollisimmassa juhlapukeutumisessa. Lisäksi, tykkään vaalea- / tumma -kontrasteista. Talvisin teen toki poikkeuksen kun kaikki kunnon talvitakkini - duffelia lukuun ottamatta - ovat hiilenharmaita tai mustia.
Tweedtakista: takki on Ralph Laurenilta (!!!!), niinkin uusi kuin 90-lvun puoliväliä: hankittu 'Lontoon Kontaktilta'. Mitä pyöreälinjaisuuteen tulee, sellaista pitää kunnon Ivy-tyylin ollakin. Pyöreälinjainen takki kulmikasluonteiselle äijälle siis. Kengät puolestaan ovat vanhat: mallin (ja alkuperäisen laatikon) perusteella olen ajoittanut ne n. vuoteen 1965. Ebaysta, käyttämättöminä, sikahalvalla. Florsheim. Mitä full wing -tyyliin tulee, en käytä muun tyyppisiä brogueita. Raskaat täyssiipitykkiveneet. Tylyt kengät, meikälisen makuun. Paukkuvat kivasti kävellessä, askel on raskas. Sukat ovat itse asiassa tummemman harmaat kuin kuva antaa ymmärtää: perhanan kamera löi salamalla täysillä ja vääristi sävyt huolella.
Huomenna mennään sitten paljon paljon casuaalimmin. Tämänpäiväinen oli 'Thou Shalt Be Cashual' -sääntöni kumoava poikkeus. Kattellaan jos saan aikaiseksi kuvia.. cheers
Hmm.. lisättäköön vielä: Aki K. on syntynyt 1957, itse vasta 1969 eli en ole ihan niin vanha. Heh.