Keikari > Asut ja pukineet
Mitä tänään on päälläsi?
salaryman:
--- Lainaus käyttäjältä: puu - 20.08.23 - klo:00:38 --- Ajattelin sopeutua joukkoon mutta vain vähitellen.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi pitäisi sopeutua joukkoon?
Jos jokin on pukeutumishaaste, niin se että vanhempi herrasmies yrittää pukeutua nuorisotyyliin vaikuttamatta epätoivoiselta. Moni tosin tekee tämän huomaamattaan, välinpitämättömyyttään. Pukeutumistyyli kun on edelleen se sama joka tuli omaksuttua 90-luvulla.
Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä, itselle tuo olisi liian iso pala purtavaksi. Ikävä kyllä, jos yrittää pukeutumalla vaikuttaa ikäistään nuoremmalta, vaikutelma on useimmiten päinvastainen. Mutta jokainen tyylillään, ei ole minulta pois.
Laurentius:
Tämä on ihan hyvä keskustelu käydä täälläkin.
Olen lähempänä kuutta- kuin viittäkymmentä, ja ymmärrettävistä syistä myös kaveripiirinikin on. Yhden tietyn porukan kanssa käymme useamman kerran vuodessa Helsingin yössä iltaa viettämässä, ja muutaman vuosikymmenen otannalla huomaan että jotkin ovat vuosien varrella aina olleet trendin harjalla, ja siten että se on effortless ja luontevan oloista. Heillä on valkoiset tennarit ja muutoinkin hyvin ajantasainen pukeutuminen, mutta heillä se toimii. Sitten olemme me enemmän setämiehen oloiset ja näköiset herrat, emmekä me ole perustyyliämme muuttaneet. Miten koomisen näköinen olisinkaan koettaessani larpata kolmekymppistä pukeutumisellani!
Tässä yhteydessä olen oivaltanut että pukeudun oikeastikin ilmeisesti itseäni varten, eli asuun joka oman klassisen ja konservatiivisen maailmankuvan mukaan on tyylikäs, kuin muita varten. Ja uskon että se näyttäytyy myös satunnaiselle katsojallekin siten, että olen sinut olemukseni ja tyylini kanssa. Jos Brooks Brothers -solmio tai tykkiveneet jalassa viestivät jollekin viime vuosituhatta - so what!
salaryman:
Ollakko ajantasainen, ajastaan jäänyt vai ajaton, siinäpä pulma.
Onneksi klassiseen, ajattomaan tyyliin voi pukeutua rennomminkin niin, ettei vaikuta silmiinpistävän pappamaiselta tai menneen ajan relikiltä.
What would Steve McQueen do on ihan hyvä pohdiskelunaihe kun polku vie vähemmän formaaliin ympäristöön. Vaihtamalla kauluspaidan turtleneckiin arkipuku muuttuu monta pykälää rennompaan suuntaan. Puvun tilalle chinot ja harrington tai bomber ja jalkaan loaferit tai desert bootsit niin ollaan jo rennoissa tunnelmissa tyylistä tinkimättä.
No, jokainen tyylillään. Ihminen viestii ulkoisella olemuksellaan vahvasti, halusi tai ei. Ensivaikutelma luodaan kymmenessä - viidessätoista sekunnissa ja se painottuu ihmisen ulkonäköön, eikä sitä ole ihan helppoa muuttaa sen jälkeen kun se on kerran syntynyt.
Omaa jälkikasvua seuratessa on tullut ilmi, että nuorison pukeutuminen pitää sisällään vähintään yhtä paljon merkityksiä ja signaaleja kuin meidän sartoriaalinen kupla. Siksi en suurin surminkaan uskaltaisi lähteä soluttautumaan yhtä-kahta sukupolvea nuorempaan porukkaan kopioimalla heidän vaatevalintojaan, koen riskin miinaan menemisestä turhan suureksi. Mutta tämä on tietysti vain minun henkistä heikkouttani.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta