Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6953786 kertaa)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19935 : 21.06.17 - klo:11:16 »
Viime viikon päiväsetti. Vuoraamaton (myös hihat), väljä pellava oli todennäköisesti yli 36°C lämpöihin oikein hyvä takkivalinta.

"Ei parta pahoille kasva, turpajouhet joutaville."

Pellava on kyllä aivan ykkösmateriaali kesän rientoihin. IMHO solmio on tuossa setissä pikkuisen liikaa mutta mielipide on mielipide.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19936 : 21.06.17 - klo:11:19 »
Parta sopii Jussille hyvin.

Kunhan ei kasvata hipsterimittoihin. Se ei nimittäin sovi kenellekään paitsi metsäläisille.
Suositellaan täysraittiutta.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19937 : 21.06.17 - klo:11:34 »
Mun pittisetit tuli suoraan Italiaan kesken viikkoa, joten alkuviikko meni kasuaalisti. Niin ku näin.



Pellava on kyllä parasta kesään. Harmi vain että Suomessa se toimii ison osan kesästä parhaiten kaulahuivissa pitämässä flunssan poissa.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19938 : 21.06.17 - klo:13:27 »
Pistetäänpäs jotain omastakin tämänpäiväisestä kesäsetistä, (takki oli tosin lisättävä ulos mennessä) jotta saa sitten hyvällä omallatunnolla kirjoitella tähänkin ketjuun..
Siniset Mac:in kesächinot, (ovat luonnossa selvästi vaaleammat) ns. kuubalainen paita, (jaappanialaisen Sunny Sportsin tekele) Ray-Ban Outdoorsman Driving Series (vintage reiskat 80- ja 90- lukujen taitteesta Chromax B-20 linsseillä ja mattamustilla kehyksillä) kenkinä ranskalaisen Séptieme Largeurin penniavokkaat tupakan värisellä mokkanahalla.




VASTATUULEEN!

Bordeaux

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1744
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19939 : 21.06.17 - klo:13:30 »
^Kiva nähdä sinultakin kuvia. Hienot loaferit.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19940 : 21.06.17 - klo:15:36 »
^Kiva nähdä sinultakin kuvia. Hienot loaferit.

Kiitos. Täytyy vain seuraavalla kerralla panostaa itse kuvaan vähän enemmän. Suttuisen peilin kautta räpsäisty ei ole näemmä kaksinen katsottava.
VASTATUULEEN!

Kolibri

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 202
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19941 : 21.06.17 - klo:17:29 »
Parta sopii Jussille hyvin.

Kunhan ei kasvata hipsterimittoihin. Se ei nimittäin sovi kenellekään paitsi metsäläisille.
Onko tällä mitalla ylärajaa vai mikä pituusväli kyseessä?

T. Vastentahtoisesti maailman toistaiseksi parrattomin ihminen.
(This section has abandoned itself)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19942 : 21.06.17 - klo:19:50 »
Tässä on hyvä malli johon itse pyrin. Värin ja vuosien suhteen olen jo melkein maalissa.



Toisaalta, minä käytän teräketjuöljyä partaöljynä.

« Viimeksi muokattu: 21.06.17 - klo:19:55 kirjoittanut salaryman »
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19943 : 21.06.17 - klo:21:31 »
Parta sopii Jussille hyvin.

Kunhan ei kasvata hipsterimittoihin. Se ei nimittäin sovi kenellekään paitsi metsäläisille.

Annan kasvaa niin paljon, että ammattilaisen tekemä muotoilu onnistuu kunnolla. Sen jälkeen ylläpidän 1,5-2cm siistiä partaa. Ennen viittäkymmentä en pystyne toimittamaan Hemingway-tyyliä. Toisaalta, siihenkin on vasta 10 vuotta.

Nyt sitten etsimään bakerboy-lakkien seuraksi oikeanlaisia hattuja.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19944 : 22.06.17 - klo:21:13 »
Tämän päivän setti.. Mitä mieltä raati on, ollaanko liian lähellä ns. "kanadalaista smokkia"? Toisin sanoen, onko housujen habitus tai väri liian lähellä farkkutakkia? Housut ovat toki selkeästi harmaat, eivätkä ole varsinaiset farkut vaan hennolla vakosamettitekstuurilla olevat puuvillapökät, mutta silti?
Kenkinä kolan väriset dessut.



VASTATUULEEN!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19945 : 23.06.17 - klo:00:05 »
^ Tuon kuvan perusteella housuille tekisi hyvää kavennus (ei pilleiksi kuitenkaan) ja mielestäni myös lyhennys, sillä käänteet eivät noissa tunnu oikein toimivan.

Minun kirjoissani farkkutakin tulee olla tummansinistä, pesemätöntä ja tukevaa denimiä mahdollisimman pelkistettynä mallina ilman turhia saumoja. Silloin yhdisteleminen värien puolestakin on helpompaa. Sellaista ei vain ole vielä tullut vastaan - muuten omistaisinkin farkkutakin.
Suositellaan täysraittiutta.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19946 : 23.06.17 - klo:00:13 »
Minun kirjoissani farkkutakin tulee olla tummansinistä, pesemätöntä ja tukevaa denimiä mahdollisimman pelkistettynä mallina ilman turhia saumoja. Silloin yhdisteleminen värien puolestakin on helpompaa. Sellaista ei vain ole vielä tullut vastaan - muuten omistaisinkin farkkutakin.

Haepa hakusanalla "denim chore jacket" tai "denim chore coat".

Tosin, olen pyöritellyt myös designermielessäni jonkinasteista minimaalista perustakkia juuri noilla parametreilläsi, kenties lentäjänahkatakkien maailmasta varastetuilla vaikutteilla (ilman resoreja).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19947 : 23.06.17 - klo:12:00 »
^ Tuon kuvan perusteella housuille tekisi hyvää kavennus (ei pilleiksi kuitenkaan) ja mielestäni myös lyhennys, sillä käänteet eivät noissa tunnu oikein toimivan.

Minun kirjoissani farkkutakin tulee olla tummansinistä, pesemätöntä ja tukevaa denimiä mahdollisimman pelkistettynä mallina ilman turhia saumoja. Silloin yhdisteleminen värien puolestakin on helpompaa. Sellaista ei vain ole vielä tullut vastaan - muuten omistaisinkin farkkutakin.

Oikeassa olet. Tajusin aika äkkiä itsekin että nuo housut ovat pikkuisen väljät nykyään. -6kg vaikuttaa jo aika paljon. Puuvillahousujen kohdalla pari pesua 60:ssa asteessa voisi tosin hoitaa homman ilman ompelijaa.. Kankaan löysyys näyttää myös tekevän sen ettei käänteet pysy oikein ryhdissään.

Takista kyllä kierolla tavalla pidän. Se on ollut minulla pitkään ja on ehta Levi's 90- luvun alusta. Alunperin se on ollut selvästi tummempi, (joskaan ei toki käsittelemätöntä ja todella tummaa denimiä) mutta käytön ja pesujen myötä luonnollisesti muuttunut.
VASTATUULEEN!

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19948 : 11.07.17 - klo:20:19 »



Alpa / Uniqlo / Human Scales

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #19949 : 13.07.17 - klo:14:15 »
^ Hieno lookki!