Kirjoittaja Aihe: Mitä tänään on päälläsi?  (Luettu 6969128 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12660 : 27.10.12 - klo:09:07 »
Huumorin kakka on kaunein kukka, kuten edesmenneen Pahkasika-lehden päätoimittaja Markku Paretskoi usein totesi.

Ivy League -tyylistä olen paasannut sen verran runsaasti etten nyt jaksa alkaa.

Muutama linkki:
http://theivyleaguelook.blogspot.fi/
..joteensakin koomista että blogospot lyö nykyään automaatisesti .fi-päätteen..

http://theweejun.tumblr.com/

http://www.theweejun.com/

http://gibsonssyllabus.tumblr.com/

http://www.hollywoodandtheivylook.com/

http://www.acontinuouslean.com/2008/05/05/musings-of-an-old-ivy-leaguer/
get your kicks on route six six six

Cdos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 597
  • turhin postaaja 2013
    • Profiili
Vs: Katutyylin mitä tänään on päälläsi -ketju
« Vastaus #12661 : 27.10.12 - klo:09:51 »
>juuh okei
Saatana mitä paskaa tämä nykyään on
Kiitos asiallisesta viestistä, jatka samaan malliin niin saadaan foorumin taso pysymään korkealla.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12662 : 27.10.12 - klo:10:26 »
Kyllä toi setti on hyvä mun silmääni. Sattumalta saman puseron ostin eilen ja nyt kun muistelen, niin onko Uunolla sama?

Pusero alkaa näillä keleillä olka tarpeen ainakin siihen asti, kunnes termostaatti taas toimii. Maaliskuussa tämä sama lämpötila tuntuu siltä, että pitäisi vaihtaa t-paitaan.

Sitä kysyisin, että olenko nyt väärillä jäljillä kun olen vissiin täältä lukenut, rettä pyörekauluksiseen puseroon soveltuu nimenomaisesti button down?

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12663 : 27.10.12 - klo:12:18 »
Ivy League -tyylistä olen paasannut sen verran runsaasti etten nyt jaksa alkaa.
minulta mennyt tämä jotenkin täysin ohi. Jotenkin olin siinä uskossa ivymies olisi kulmikkaiden hartioiden ja italopittilinolapo miehiä ;)
hahah

saattaa olla, saattaa olla.
get your kicks on route six six six

MJ

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12664 : 27.10.12 - klo:12:26 »
täältä lukenut
Jos olet sen täältä lukenut, niin kyseessä on siinä tapauksessa kyseenalaistamaton fakta.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12665 : 27.10.12 - klo:13:25 »
pyörekauluksiseen puseroon soveltuu nimenomaisesti button down?

Meinaat o-aukkoinen neule?

Makukysymys - toiset tykkää v-aukkoisista. Itse olen ehdottomasti crewneck-äijä tätä nykyä, v-aukkoiset on jääneet kaapin perukoille. Minusta siis toimii kuin häkä keuhkoon.

Kyllä crewneckin kanssa voi muunkin kauluksen laittaa kunhan ei anna kauluksen huidella kaula-aukon päällä. Se kun ei hirveän hyvältä näytä.
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12666 : 27.10.12 - klo:13:36 »
Turooo paa se lukkooo

HAHAHA

Penskat (alle 40 v) ei tajuu tätä.
get your kicks on route six six six

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12667 : 27.10.12 - klo:13:49 »
Turooo paa se lukkooo

HAHAHA

Penskat (alle 40 v) ei tajuu tätä.

Auts-töks-töks, ja oon reilusti alle 40. ;-)

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3740
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12668 : 27.10.12 - klo:13:58 »
Kyllä toi setti on hyvä mun silmääni. Sattumalta saman puseron ostin eilen ja nyt kun muistelen, niin onko Uunolla sama?

Heh, minullekin tarttui mukaan tuo samainen menkkahaukan neulepusero ruosteenruskeana, mieli tekisi hakea se viininpunainenkin. Nämä on kuin luotuja karheakuosisen tweed-takin kaveriksi.

Lapon setti näyttää hyvältä, neulepuseron ja housujen kuosit ja värit pelaa hyvin yhteen eikä paidankaa kangas vaikuta liian kevyeltä. Takin kuosi on ehkä himppasen sileä, ainakin omaan makuuni tähän kävisi paremmin inan verran rouheampi takki. Mutta tämä on vain mielipide. Siniset sukat...hmm...ehkä vähän yliyrittämistä, mene ja tiedä.

Mitä noihin kaulusmalleihin tulee niin itse pidän näitä crew neck -neuleita nappikauluspaitojen kanssa rennommissa comboissa. Dressmanin alennusmyynneistä on tullut haalittua puolisen tusinaa tattersall -kuvioista nappikaulus flanellipaitaa jotka mielestäni ovat spot on farkut-neule-tweed -kokoonpanoissa. Sileät merinovillaiset v-nec neuleet menee sitten arkipukujen kanssa solmiolla.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12669 : 27.10.12 - klo:14:11 »
Lapon settiin vielä, niin mitä MJ sanoi. Itse kun omistan tuon saman neuleen ja paidan, niin ainakin neule on mielestäni yksinkertaisesti liian paksu oikeastaan minkä tahansa irtotakin alle (jopa tweedin). Yksittäin nättejä palasia.

JJV

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Re: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12670 : 27.10.12 - klo:17:19 »
,
« Viimeksi muokattu: 28.01.16 - klo:18:43 kirjoittanut JJV »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Katutyylin mitä tänään on päälläsi -ketju
« Vastaus #12671 : 27.10.12 - klo:17:26 »
[spoiler][/spoiler]
Varmasti aukasit yhden napin enemmän kuvaamisen ajaksi !

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4717
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12672 : 27.10.12 - klo:18:22 »
Ivyman, älä avaa spoileria.

[spoiler]Eikö tyylejä voi ihan hyvin sekoitella, kunhan hyvältä näyttää? Minusta vaikkapa pehmeän amerikkalaistakin ja neulesolmion kanssa voi ihan hyvin toimia cut away -kauluksellinen paita (en tällä termillä tarkoita sellaista typerää, äärileveää kaulusta). Ei se tietenkään välttämättä toimi - riippuu takista, paidasta, solmiosta ja muusta kokonaisuudesta - mutta ei se mielestäni mitenkään lähtökohtaisesti ole väärin. Lopputulos ei ole puhdasoppista ivyä mutta kai kyseisestä tyylistä voivat poimia itseä miellyttävät palat nekin, jotka eivät aivan kosheriin pyri.

Irto- ja puvuntakkeihini puolestaan tahdon amerikkalaisen luonnollisen ja toppaamattoman hartian mutta hihansuihin neljä nappia ja taakse kaksi halkiota. Onko edessä muotolaskokset, on minulle yhdentekevää ainakin kuvioimattomissa takeissa. Jonkun mielestä tällainen takki saattaa olla epäsikiö mutta minulle se on vain takki, jossa kaikki yksityiskohdat ovat itseäni miellyttävät. En usko, että juuri kenenkään mielestä tällainen takki oikeasti näyttäisi sinänsä jotenkin epäharmoniselta tai oudolta yksityiskohtiensa vuoksi. Joidenkin kokema mahdollinen esteettinen kärsimys johtunee tietoisuudesta esim. juuri ivy-tyylin perinteistä, eikä siitä, että pehmeän hartian kanssa eivät oikeasti sopisi kaksi halkiota. Kaikki eivät kuitenkaan ole tietylle tyylille omistautuneita puristeja (vaikka toisten omistautumista kyllä voin arvostaa). [/spoiler]
Suositellaan täysraittiutta.

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Mitä tänään on päälläsi?
« Vastaus #12673 : 27.10.12 - klo:18:49 »
^^ On vähän epäselvää, mitä asulla on haettu. Liikaa kaikkea. Ensihoitona rusetti pois ja sukat vaihtoon.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Katutyylin mitä tänään on päälläsi -ketju
« Vastaus #12674 : 27.10.12 - klo:19:11 »