Kirjoittaja Aihe: Paljon puhetta, vähän villoja...  (Luettu 13036 kertaa)

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Paljon puhetta, vähän villoja...
« : 09.12.10 - klo:18:45 »
Myönnän olevani "vakooja" joukossanne. Olen siis nainen, en keikari ensinkään, mutta siltikin kovin kiinnostunut miesten pukeutumisesta, koulutukseni ja työni vuoksi. Suomi on jokseenkin pieni maa, joten olen kovin ymmälläni, etten juurikaan ole törmännyt teihin "keikareihin", vaikka täällä foorumilla niitä näyttäisi suorastaan vilisevän. Olenko valinnut väärän alueen (tku-tre-hki), vai mikä mättää? Parikin tuttua hemmoa olen täältä löytänyt ja todellisuudessa pukeutuminen ja muu käytös on täysin muuta, kuin mitä täällä annetaan ymmärtää :( Onko Suomi todellakin niin ahdasmielinen maa, että keikaroida voi vain täällä, virtuaalitodellisuudessa, eikä lainkaan oikeassa elämässä?
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #1 : 09.12.10 - klo:18:55 »
Tervetuloa kärkkymään, Vieras.

Keikari on vain nimi, jonka valitsin sivustolle. Se ei kuvaa sivuston antia, eikä välttämättä foorumin jäsenistöä. Keikari pukeutuu saadakseen huomiota, herrasmies tai jopa dandy silkasta intohimosta.

Mitä tulee tyylikkäiden miesten esiintyvyyteen, uskon asian olevan niin kuten Feren toimitusjohtaja minulle kertoi: "heitä ei usein näe, koska he ovat joko töissä tai menossa töihin." Harva siis pukeutuu vapaa-ajallaan yhtä siististi kuin työasemansa velvoittamana.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #2 : 09.12.10 - klo:19:31 »
Parikin tuttua hemmoa olen täältä löytänyt ja todellisuudessa pukeutuminen ja muu käytös on täysin muuta, kuin mitä täällä annetaan ymmärtää :(

Minä ainakin olen rehellinen.
Suositellaan täysraittiutta.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #3 : 09.12.10 - klo:19:36 »
Parikin tuttua hemmoa olen täältä löytänyt ja todellisuudessa pukeutuminen ja muu käytös on täysin muuta, kuin mitä täällä annetaan ymmärtää :(

Onko toinen heistä puolisosi? : )
Keep Calm and Carry On.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #4 : 09.12.10 - klo:19:39 »
Myönnän olevani "vakooja" joukossanne. Olen siis nainen, en keikari ensinkään, mutta siltikin kovin kiinnostunut miesten pukeutumisesta, koulutukseni ja työni vuoksi. Suomi on jokseenkin pieni maa, joten olen kovin ymmälläni, etten juurikaan ole törmännyt teihin "keikareihin", vaikka täällä foorumilla niitä näyttäisi suorastaan vilisevän. Olenko valinnut väärän alueen (tku-tre-hki), vai mikä mättää? Parikin tuttua hemmoa olen täältä löytänyt ja todellisuudessa pukeutuminen ja muu käytös on täysin muuta, kuin mitä täällä annetaan ymmärtää :( Onko Suomi todellakin niin ahdasmielinen maa, että keikaroida voi vain täällä, virtuaalitodellisuudessa, eikä lainkaan oikeassa elämässä?

Keikareista en tiedä minäkään, mutta Keikari-foorumin lukijoita väittäisin ihan "luonnossakin" (AS:n kenkäesittelyä, eikä foorumin miittejä ei lasketa) tulleen vastaan, mutta melko harvakseltaan tosin. Foorumilla on noin 700 jäsentä ja jos nämä ihmiset ripotellaan tasaisesti pääkaupunkiseudulle, Pirkanmaalle ja Varsinais-Suomeen on "keikari"-tiheys melko alhainen. Minun käsitykseni mukaan ihmiset myös hakeutuvat foorumille eri asioiden perässä. Yksi etsii vinkkejä toimistopukeutumiseen, toinen juhliin ja kolmas on kiinnostunut Valakialaisten voivodien vapaa-ajan asuista (okei, tämän vedin hatusta). Tuskin siis on yhtä erityispiirrettä josta foorumiittia tunnistaa.

Paitsi.. Kengät.

Niin ja tervetuloa minunkin puolestani.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #5 : 09.12.10 - klo:20:01 »
[Paitsi.. Kengät.

Niinpä... katseeni osuu miehessä ensimmäisenä kenkiin, sitten käsiin... talviaikaan käsineisiin. Siitä sitten lähdetään katsomaan kokonaisuutta, mikälisikäli edellämainitut herättävät huomiota :) Hyvin hoidetut ja kauniit kengät kohentavat myös mieskulkijan olemusta, siinä missä naisenkin.

Niin... ja ei... kukaan foorumilaisista ei ole puolisoni, ei edes ex :) Olen täällä ihan silkasta mielenkiinnosta ja oppimassa uutta, jota voin sitten viedä eteenpäin miespuolisille ystävilleni, joista valitettavan moni sattuu olemaan itse miehiin  päin :/ Huonosti olen siis seurani valinnut, kun en ole itselleni omaa keikaria löytänyt :/
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #6 : 09.12.10 - klo:21:03 »
Aika harva tälläkään palstalla kirjoittaa kulkevansa jatkuvasti 'ykköset' päällä. Kirjoituksistä päätellen aika moni on vasta tänne eksyttyään ryhtynyt reivaamaan pukeutumistaan klassisen tyylin suuntaan. Mielestäni palstan suurin anti onkin se, että tyyliä voi lähteä rakentamaan oikeastaan kaikenlaisiin tilanteisiin, ei tarvitse olla mikään 100% pukumies. Aika paljon tällä palstalla on keskusteltu myös tennareista ja farkuista, onko tuo sitten keikarointia vai ei, ken kertoo?

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #7 : 09.12.10 - klo:21:22 »
Taksipusakkajengi on huomaamattomasti läsnä kaikkialla!!!

Tällä foorumilla on on porukkaa niin moneen lähtöön että arvon neiti voinee tarkentaa mitä ollaan hakemassa?
Wanhan maailman herrasmiestä, smarttia bisnespukeutujaa, italoposeerajaa, modia, Ivy-miestä, trad-skiniä, farkkufriikkiä...?
Kaikkia löytyy, ja sekoituksina kanssa.

Tässä muuten taas nähdään että kenkiin kannattaa panostaa. *wink*
There ain't no rest for the wicked...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #8 : 09.12.10 - klo:21:28 »
Keikaroinnista en tiedä mitään: pidän ihan samoja rättejä ja lumppuja siellä oikeassa elämässä kuin muutamassa kuvassa tällä foorumilla ja käyttäydyn - tunne- ja muista tiloista riippuen - ihan yhtä uhmakkaasti / kärkkäästi kuin täällä. Sukuvika, sanoisin. Kengistä pidän tosin hyvän huolen - ainakin suomalaismittapuulla - joskaan en niitä koskaan peilikiiltäviksi spit shine -metodia käyttäen hinkkaa. Mokkakenkien annan tosin vanheta arvokkaasti 'loving neglect' -periaatteen mukaan ts. jokin desert boot on parhaimmillaan kun se on viittä vaille entinen.

Oxford-kankaat, nappikaulukset, luonnollishartialinjaiset tweed-takit, flat capit, raskaat siipikärjykset, 60- ja 70-lukuinen soul, Paul Randin graafiset työt, Karel Appelin maalukset, moderni jazz, pre-rafaeliitit, H.P.Lovecraft, Hugo Pratt, Colin McInnes, Mika Waltari, Trufaut, Godard, Iso-Arska, Charles Bronson, punk rock ja Cousteau-pipot ovat minun kavereita. Doc Martensit pääsee mukaan kerhoon vanhan ystävyyden vuoksi, vaikka tiemme ovatkin kulkeneet eri suuntiin.

Sprezzatura Overdrive, Over-The-Top, Official Preppy Handbook, Ralph Lauren vm. 2010 (no voin mä jonkun paidan ostaa jos halvalla lähtee), monokkelit, hiihtomonot, painitrikoot, kaksiriviset, prässilaskokselliset, solmukkeet, suuuuuuuret taskuliinat, windsorsolmut, spectatorit ja Traktorit kuuluvat puolestaan eri leiriin.

Totta puhuen, antaa kaikkien kukkien kukkia kunhan niistä saa savut. Tai sitten ei.

Peace Out, tervetuloa.

Yours truly, tajunnanvirtana, ei-terästetyn earl greyn voimalla.

(not ever to be taken completely seriously, mind ;) )
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #9 : 09.12.10 - klo:21:29 »
Laskin muuten taannoin kaikki neulepuseroni kun siivosin kaappeja ja komeroita taas alkavan remonttiprojektin alta. Löytyi useita kymmeniä. Puhun paljon, villaakin on.

Muutamat villat ja takit tulossa myyntiin lähiaikoina.
get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #10 : 09.12.10 - klo:21:42 »
There ain't no rest for the wicked...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #11 : 09.12.10 - klo:21:44 »
Sopi vain sanana sen spectatorin perään.

Ei mulla oikeasti mitään traktoreita vastaan ole: hyödyllisiähän ne ovat!
get your kicks on route six six six

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #12 : 09.12.10 - klo:21:46 »
Myönnän olevani "vakooja" joukossanne. Olen siis nainen, en keikari ensinkään, mutta siltikin kovin kiinnostunut miesten pukeutumisesta, koulutukseni ja työni vuoksi.

Ai niin.. Ja muitakin kauniimman sukupuolen edustajia foorumilta löytyy.. Yksi on tiettävästi uskaltautunut jopa miittiin asti.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Nti Tursti

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 657
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #13 : 09.12.10 - klo:22:36 »
Mukavaa, että arvon herrat toivottavat minut tervetulleeksi foorumille. Ja eihän se keikarointi loppuviimeksi taida olla vain herrojen etuoikeus ;) Itseäni ainakin on moitittu useastikin mm. keikariksi, kun sisäänajan uusia kenkiä kotitöiden lomassa.

Ja tosiaan... keikari on minulle sanana pelkästään positiivinen. Keikariksi katson henkilön, joka kunnioittaa itseään ja kanssaihmisiään sekä ulkoasullaan, että käytöksellään. Tärkeintä on mielestäni hyvä ryhti, puhtaat, ehjät ja "omistajansa näköiset" vaatteet, hyvin hoidetut kengät ja henkilökohtainen hygienia. Tyylinä voi hyvinkin olla perinteinen englantilainen herrasmies, tai vastavuoroisesti synkkääkin synkempi gootti.
It's better to be hated for what you are than to be loved for what you're not
— Marilyn Monroe

http://nyan.cat/?f=1

If you love two people at the same time, choose the second. Because if you really loved the first one, you wouldn't have fallen for the second.”
― Johnny Depp

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Paljon puhetta, vähän villoja...
« Vastaus #14 : 09.12.10 - klo:22:45 »
Tyylinä voi hyvinkin olla perinteinen englantilainen herrasmies, tai vastavuoroisesti synkkääkin synkempi gootti.

Ei kai nyt sentään gootti?