Täällä rakastamme Uniqloa.

Aloittaja bowtiepasta, 08.12.10 - klo:00:17

« edellinen - seuraava »

Janus

Kisälli
Kirjattu
Uniqlo näyttää avanneen "uuden" verkkokaupan (http://www.uniqlo.com/eu/). Jostakin syystä valikoimat on erilaiset, kuin Uniqlon brittikaupassa. Tällä kertaa jäi tilaus tekemättä, kun merinovillaista slipoveria ei saanutkaan EU-kaupasta.

Noh, jospa valikoima yhdenmukaistuu jollakin aika välillä.

alspe

Kisälli
Kirjattu
Varmaan kirjoitettukin aiemmin mutta kysytään uudestaan,

Onko lafkan merinovillaneuleet sellaisia ohuita kuin muutkin merinot? Kestäviä? Onko mitoitus millaista, olen kokoa 177/68 eli kokoni on S ellei mitoitus ole hullun pieni ja slim?

Mulla on reilun 10v vanha H&M Convell merinoneule joka maksoi 40�,�. Se on vieläkin lähes kuin uusi, muutenkin hyvä kun on ohut, lämmin eikä rypisty kuin puuvilla.

alspe

Kisälli
Kirjattu
Hop hop ja kokemusta merinoista kaivataan.

----

Lisäksi farkkuja pitäisi saada muutamat siistit lisää. Kliinit, slimmit ja mieluiten sellaiset tymäkät kankaaltaan, ei todellakaan mitkään ohuet lörpäksi venyvät. Onko Uniqlon slimmit millaisia laatultaan/mitoitukseltaan jos vertaan esim. Selectediin tai muihin ~50�,� farkkuihin?

CoccoBill

Auktoriteetti
Kirjattu
Merinot on hyviä ja ohuita, size down. Olen normisti L kaikessa ja noissa M.

Suavo

Auktoriteetti
Kirjattu
^ 3/3 oikein,  size downin vaatii.
Larppaus sallittu

moonshine

Auktoriteetti
Kirjattu
Riippuu aihiosta. Omaan 48 plus riukuun size down menee pieneks.

Mutta eiköhän toi 177/68 oo aika varma S.

alspe

Kisälli
Kirjattu
Kysellään nyt sitten vielä tarpeeksi, että välttyy typeriltä ostoilta.

Onko uniqlo:n takeista mitään kokemuksia? Muutamia pikkutakkeja näyttää olevan, 99�,� hintaan. Lähinnä tuollaiseen farkku-/chinospukeutumiseen voisi ottaa samassa yhden testiin.

Tadu

*
Edistynyt
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: alspe - 04.11.15 - klo:09:17
Lisäksi farkkuja pitäisi saada muutamat siistit lisää. Kliinit, slimmit ja mieluiten sellaiset tymäkät kankaaltaan, ei todellakaan mitkään ohuet lörpäksi venyvät. Onko Uniqlon slimmit millaisia laatultaan/mitoitukseltaan jos vertaan esim. Selectediin tai muihin ~50�,� farkkuihin?
Uniqlon Slim fit Selvedge -farkut ovat hyvät. Otat vielä värinä tuon mahdollisimman tumman sinisen niin et tule katumaan. Näissä joutuu ehkä ottamaan size-up riippuen vähän omistatko lihaksikkaat reidet vai et. Materiaali näissä on jämäkkää sekä väri hyvä. Lahkeet voisivat olla hieman kapeammat vielä, mutta 50 euron farkuiksi ovat erinomaiset.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: alspe - 02.11.15 - klo:17:03
Varmaan kirjoitettukin aiemmin mutta kysytään uudestaan,

Onko lafkan merinovillaneuleet sellaisia ohuita kuin muutkin merinot? Kestäviä? Onko mitoitus millaista, olen kokoa 177/68 eli kokoni on S ellei mitoitus ole hullun pieni ja slim?

Minulla taitaa olla 10 tai enemmän Juniiklon merinoneuletta, sillä niissä on paras hinta-laatudiili, jonka olen löytänyt. Laadullisesti eivät ole parasta mahdollista, mutta tällä hinnalla en voi valittaa.

Ovat ohuita, vahvasti joustavia, mutta löysänäkin laskeutuvat siististi. En liiku rääkkäävästi, joten kestävyydestä on paha sanoa, mutta tavallisessa käytössä en ole vanhimmassa, noin 2-vuotiaassa nähnyt kulumaa. Langat kyllä irtoavat neuloksesta, jos sormus tai muu terävä tarttuu kiinni. Käsipesussa eivät ole kutistuneet tai nukkaantuneet. Mitoitus on taatusti hoikka, erityisesti käsissä, mutta neulos joustaa hyvin. Helma on tavallista pidempi, sopii parhaiten pitkäselkäiselle tai housujen vyötäröä alhaalla roikuttaville. Me muut käärimme helman.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

alspe

Kisälli
Kirjattu
^ jep, tilaukseen menee kyllä. Onko nämä tai kaikki merinot ylipäätään hyvin ryppyyntymättömiä? Mulla kun on vain yksi merino ja varmaan 10 puuvillaneuletta ja ehkä jotain muita epävillaisempia niin tulee helposti otettu merino kun se ei ole kuuma eikä kylmä eikä vaadi silitystä. Puuvilla on aina rypyssä jos käy kassissa tms.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Puuvilla on enimmäkseen kurja neulekäytössä juuri noista syistä, jotka mainitsit.

Yleensä kaikki villaneuleet palautuvat muotoonsa eivätkä juuri rypisty, sillä villakuitu on kuin vieteri, joka pyrkii aina alkuasemaansa. Nämä Uniqlon omat ovat rypistymättömiä. Firman kashmirneuleet ovat huonompaa kamaa, mutta budjettiratkaisuna ihan jees.
/

jworlin

**
Flanööri
Kirjattu
Laitetaas nyt tännekin, jos joku on kiinnostunut lafkan chesterfieldin istuvuudesta..

Kyseessä S -kokoinen takki, jonka hihoja lyhennetty n. 5 cm ja sivusaumoista otettu sisään n. 2,5 cm molemmilta puolilta.
Mulla ei oo takista kuvia ennen korjauksia, kun se ei istunut kunnolla oikein mistään kohtaa..
Omat mitat 176 cm / 70 kg.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Uniqlon uudessa kansainvälisessä verkkokaupassa on nyt merino- ja kashmirneuleita tarjouksessa. Enää kun ei tarvitse brittilästä tilata, nämä taitavat jäädä yhä halvemmiksi euroilla maksettuna.
/

KimErik

*
Edistynyt
Kirjattu
Nonni, eihän sitä pystynyt vastustamaan vaan pistin tilauksen tulemaan..

Janus

Kisälli
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: Janus - 18.10.15 - klo:22:02
Uniqlo näyttää avanneen "uuden" verkkokaupan (http://www.uniqlo.com/eu/). Jostakin syystä valikoimat on erilaiset, kuin Uniqlon brittikaupassa. Tällä kertaa jäi tilaus tekemättä, kun merinovillaista slipoveria ei saanutkaan EU-kaupasta.

Noh, jospa valikoima yhdenmukaistuu jollakin aika välillä.

Uniqlon myyntipolitiikka näyttää vaihtelevan Uniqlon omien britti-, saksa- ja eu-nettikaupan välillä. Kyselyjen jälkeen sain vastauksen asiakaspalvelusta, että slipoveria ei voi tilata, mutta samaan aikaan eivät tiedä, mikäli ko. tuote tuleekin EU-kaupan puolelle myyntiin. Yllättäin tuote olikin Uniqlolta (EU-kauppa) nyt alesta saatavilla. Minulle toki sopii, että sen näin viiveellä sainkin.