Kirjoittaja Aihe: Täällä rakastamme Uniqloa.  (Luettu 266606 kertaa)

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #465 : 04.10.15 - klo:11:28 »
Hyvältä näyttää kuvien perusteella.

Kuulisin mielelläni lisärapsaa käytön jälkeen palmikoista: paksuus ja lämmittävyys? Säilyttääkö hihat miten muotonsa jos nostaa ylös?

Löytyy yks lafkan o-neule samaa sekoitetta, mutta se on omaan makuun vähän turhan ohkanen. Kevät-alkusyksy -kamaa.

Cisne36

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #466 : 13.10.15 - klo:19:56 »
Vihdoinkin tilasin Unigloa, bokserit alesta ja myös muutama MEN Dry Pique (76% cotton, 24% polyester) - näin vanhana olisi joskus tarvista näyttää semisiistiltä vaikka olisikin juuri urheillut...
... tai siis muka näyttäisi siltä, että ei ole juurikaan urheillut, vaikka on juuri antanut kaikkensa.


Varsinainen syy tilaukseen oli ilman alennusta MEN AIRism V Neck Short Sleeve, kokeiltavaksi aluspaidaksi, kehuttu tällä palstalla.

Tosin aluspaita on ristiriitainen asia kauluspaidan kanssa: kauluspaidassa likaantuvat kainalot (ja tämä on hallittavissa dödöllä, tosin itse olen luopunut ylitehokkaista alumiinikamoista "laita kunnon kerros niin ei-hien-hajua-viikon-kertausharjoituksessa-ilman-yhtään-pesua-ja-paidan-vaihtoa") ja kaulukset. Näihin taas aluspaita ei jeesaa.

Joskus on tilanne, että jopa ilman takkia tietää tilaisuudessa olevan kuuma, näitä varten ostin kokeiluun. Materiaali on 86% polyester ja 14% elastane. Virallinen listahinta euroissa näyttää olevan 9,90€, itse maksoin 9,90£...

... lisäksi messevät 10,00 GBP toimituskuluja.

Ane

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 251
    • Profiili

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #468 : 18.10.15 - klo:12:51 »
Yhden 80% villaa/20% öljyä -neuleen otin viime vuonna kokeeksi. Mitoitus toki mukavan hoikka, mutta villa on karmeaa, karheaa, pistelevää kuraa. Lapun mukaan vain kemiallinen pesu olisi jees. Ehkäpä nämä uudemmat ovat parempaa tavaraa, kunhan lanka ei ole halvinta ja karkeinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #469 : 18.10.15 - klo:21:23 »
Noi 100 % ovat kovia. Itse haalinut viimeiset kaksi talvea niitä sekoiteneuleita ja ovat kyllä vielä todella hyvässä kunnossa, mutta vaativat aina muutaman käytön jälkeen nypynpoistoa.

Kolme vai neljä vuotta vanhat 100 % villaiset myös vielä käytössä ja nypyn poistoa tarvitsee tehdä vain kerran vuodessa.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #470 : 18.10.15 - klo:22:02 »
Uniqlo näyttää avanneen "uuden" verkkokaupan (http://www.uniqlo.com/eu/). Jostakin syystä valikoimat on erilaiset, kuin Uniqlon brittikaupassa. Tällä kertaa jäi tilaus tekemättä, kun merinovillaista slipoveria ei saanutkaan EU-kaupasta.

Noh, jospa valikoima yhdenmukaistuu jollakin aika välillä.

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #471 : 02.11.15 - klo:17:03 »
Varmaan kirjoitettukin aiemmin mutta kysytään uudestaan,

Onko lafkan merinovillaneuleet sellaisia ohuita kuin muutkin merinot? Kestäviä? Onko mitoitus millaista, olen kokoa 177/68 eli kokoni on S ellei mitoitus ole hullun pieni ja slim?

Mulla on reilun 10v vanha H&M Convell merinoneule joka maksoi 40€. Se on vieläkin lähes kuin uusi, muutenkin hyvä kun on ohut, lämmin eikä rypisty kuin puuvilla.

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #472 : 04.11.15 - klo:09:17 »
Hop hop ja kokemusta merinoista kaivataan.

----

Lisäksi farkkuja pitäisi saada muutamat siistit lisää. Kliinit, slimmit ja mieluiten sellaiset tymäkät kankaaltaan, ei todellakaan mitkään ohuet lörpäksi venyvät. Onko Uniqlon slimmit millaisia laatultaan/mitoitukseltaan jos vertaan esim. Selectediin tai muihin ~50€ farkkuihin?

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #473 : 04.11.15 - klo:10:03 »
Merinot on hyviä ja ohuita, size down. Olen normisti L kaikessa ja noissa M.

Suavo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #474 : 04.11.15 - klo:12:39 »
^ 3/3 oikein,  size downin vaatii.
Larppaus sallittu

moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #475 : 04.11.15 - klo:12:45 »
Riippuu aihiosta. Omaan 48 plus riukuun size down menee pieneks.

Mutta eiköhän toi 177/68 oo aika varma S.

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #476 : 04.11.15 - klo:13:26 »
Kysellään nyt sitten vielä tarpeeksi, että välttyy typeriltä ostoilta.

Onko uniqlo:n takeista mitään kokemuksia? Muutamia pikkutakkeja näyttää olevan, 99€ hintaan. Lähinnä tuollaiseen farkku-/chinospukeutumiseen voisi ottaa samassa yhden testiin.

Tadu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #477 : 04.11.15 - klo:14:28 »
Lisäksi farkkuja pitäisi saada muutamat siistit lisää. Kliinit, slimmit ja mieluiten sellaiset tymäkät kankaaltaan, ei todellakaan mitkään ohuet lörpäksi venyvät. Onko Uniqlon slimmit millaisia laatultaan/mitoitukseltaan jos vertaan esim. Selectediin tai muihin ~50€ farkkuihin?
Uniqlon Slim fit Selvedge -farkut ovat hyvät. Otat vielä värinä tuon mahdollisimman tumman sinisen niin et tule katumaan. Näissä joutuu ehkä ottamaan size-up riippuen vähän omistatko lihaksikkaat reidet vai et. Materiaali näissä on jämäkkää sekä väri hyvä. Lahkeet voisivat olla hieman kapeammat vielä, mutta 50 euron farkuiksi ovat erinomaiset.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #478 : 04.11.15 - klo:17:06 »
Varmaan kirjoitettukin aiemmin mutta kysytään uudestaan,

Onko lafkan merinovillaneuleet sellaisia ohuita kuin muutkin merinot? Kestäviä? Onko mitoitus millaista, olen kokoa 177/68 eli kokoni on S ellei mitoitus ole hullun pieni ja slim?

Minulla taitaa olla 10 tai enemmän Juniiklon merinoneuletta, sillä niissä on paras hinta-laatudiili, jonka olen löytänyt. Laadullisesti eivät ole parasta mahdollista, mutta tällä hinnalla en voi valittaa.

Ovat ohuita, vahvasti joustavia, mutta löysänäkin laskeutuvat siististi. En liiku rääkkäävästi, joten kestävyydestä on paha sanoa, mutta tavallisessa käytössä en ole vanhimmassa, noin 2-vuotiaassa nähnyt kulumaa. Langat kyllä irtoavat neuloksesta, jos sormus tai muu terävä tarttuu kiinni. Käsipesussa eivät ole kutistuneet tai nukkaantuneet. Mitoitus on taatusti hoikka, erityisesti käsissä, mutta neulos joustaa hyvin. Helma on tavallista pidempi, sopii parhaiten pitkäselkäiselle tai housujen vyötäröä alhaalla roikuttaville. Me muut käärimme helman.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

alspe

  • Kisälli
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #479 : 04.11.15 - klo:17:42 »
^ jep, tilaukseen menee kyllä. Onko nämä tai kaikki merinot ylipäätään hyvin ryppyyntymättömiä? Mulla kun on vain yksi merino ja varmaan 10 puuvillaneuletta ja ehkä jotain muita epävillaisempia niin tulee helposti otettu merino kun se ei ole kuuma eikä kylmä eikä vaadi silitystä. Puuvilla on aina rypyssä jos käy kassissa tms.