Täällä rakastamme Uniqloa.

Aloittaja bowtiepasta, 08.12.10 - klo:00:17

« edellinen - seuraava »

Cisne36

**
Flanööri
Kirjattu
Lainaus käyttäjältä: CoccoBill - 14.09.15 - klo:20:37
Sanoisin että sivusaumoista saa siistimmin ja pienemmällä vaivalla kavennettua.

Onnettomilla ompeluksillani olen juurikin sivusaumoista kaventanut, kohtuullisen helppoa ja yllättävän siisti lopputulos tullut.

mbch

Auktoriteetti
Kirjattu
Sen lisäksi dartsit näyttävät hölmöiltä jos paidassa on box pleat.

Bordeaux

Legenda
Kirjattu
Onko Uniqlolla myymälää Barcelonassa? Joidenkin nettiuutisten mukaan olisi keväällä avattu, mutta Uniqlon sivujen mukaan ei.

atas

Auktoriteetti
Kirjattu
Pitäisi tulla joskus lähitulevaisuudessa muistaakseni placa de catalunyalle mutta ainakaan heinäkuussa ei vielä ollut.

C o r l e o n e

**
Flanööri
Kirjattu
Eikä Elokuussakaan näkynyt^.

Ane

**
Flanööri
Kirjattu
Tää Uniqlon (selvedge) denim on kyllä omaa luokkaansa ainakin hintansa puolesta.

DRY-pikeepaidat ovat myös hyviä. 30% keinokuitu ei tunnu kankaassa ollenkaan.

Sukatkin toimivat.

puu

Legenda
Kirjattu
Olen mittaillut muutamia noita Uniqlon paitoja ja näyttäisi
siltä, että regularin ja slim fitin etukappaleet ovat jotakuinkin
saman kokoisia. Lisäävät siihen regulariin kangasta selkään.
No silloin kun se on toteutettu tuolla box pleatilla niin kangas
jää sinne selkään ja tekee pussin. Kun siellä on dartsit niin
jotenkin sitä riittää enämpi etupuolellekin ja siellä sitä
tarvitaan kun mahaa on enemmän kuin nuorna miesnä.
Olen pari kertaa pyytänyt jotta laittaisivat kuvan paidoista
myös selkäpuolelta jotta voisi sen perusteella tehdä valintaa.
Muutamissa onkin muttei läheskään kaikissa.
Tosin kysyttäessä ovat ystävällisiä ja vastaavat kummalla on
toteutettu mutta ei viitsisi laittaa kyselyyn kaikkia heidän
tuotenumeroitaan.
Erinomaisia paitoja muuten.

mbch

Auktoriteetti
Kirjattu

Uniqlon Cotton&Casmere kaapelineuleet tuli, hintaansa nähden erinomaista kamaa!

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
ˆPalmikkoneulos...palmikkoneule, minulla oli aikoinaan sama käännösmoka, kunnes ompelija korjasi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

mbch

Auktoriteetti
Kirjattu
Hyvä pointti! Palmikko kuulostaa paljon paremmalta :)

moonshine

Auktoriteetti
Kirjattu
Hyvältä näyttää kuvien perusteella.

Kuulisin mielelläni lisärapsaa käytön jälkeen palmikoista: paksuus ja lämmittävyys? Säilyttääkö hihat miten muotonsa jos nostaa ylös?

Löytyy yks lafkan o-neule samaa sekoitetta, mutta se on omaan makuun vähän turhan ohkanen. Kevät-alkusyksy -kamaa.

Cisne36

**
Flanööri
Kirjattu
Vihdoinkin tilasin Unigloa, bokserit alesta ja myös muutama MEN Dry Pique (76% cotton, 24% polyester) - näin vanhana olisi joskus tarvista näyttää semisiistiltä vaikka olisikin juuri urheillut...
... tai siis muka näyttäisi siltä, että ei ole juurikaan urheillut, vaikka on juuri antanut kaikkensa.

Varsinainen syy tilaukseen oli ilman alennusta MEN AIRism V Neck Short Sleeve, kokeiltavaksi aluspaidaksi, kehuttu tällä palstalla.

Tosin aluspaita on ristiriitainen asia kauluspaidan kanssa: kauluspaidassa likaantuvat kainalot (ja tämä on hallittavissa dödöllä, tosin itse olen luopunut ylitehokkaista alumiinikamoista "laita kunnon kerros niin ei-hien-hajua-viikon-kertausharjoituksessa-ilman-yhtään-pesua-ja-paidan-vaihtoa") ja kaulukset. Näihin taas aluspaita ei jeesaa.

Joskus on tilanne, että jopa ilman takkia tietää tilaisuudessa olevan kuuma, näitä varten ostin kokeiluun. Materiaali on 86% polyester ja 14% elastane. Virallinen listahinta euroissa näyttää olevan 9,90�,�, itse maksoin 9,90£...

... lisäksi messevät 10,00 GBP toimituskuluja.

Satraappi
Ylläpitäjä
Legenda
Kirjattu
Yhden 80% villaa/20% öljyä -neuleen otin viime vuonna kokeeksi. Mitoitus toki mukavan hoikka, mutta villa on karmeaa, karheaa, pistelevää kuraa. Lapun mukaan vain kemiallinen pesu olisi jees. Ehkäpä nämä uudemmat ovat parempaa tavaraa, kunhan lanka ei ole halvinta ja karkeinta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

Legenda
Kirjattu
Noi 100 % ovat kovia. Itse haalinut viimeiset kaksi talvea niitä sekoiteneuleita ja ovat kyllä vielä todella hyvässä kunnossa, mutta vaativat aina muutaman käytön jälkeen nypynpoistoa.

Kolme vai neljä vuotta vanhat 100 % villaiset myös vielä käytössä ja nypyn poistoa tarvitsee tehdä vain kerran vuodessa.