Kirjoittaja Aihe: Täällä rakastamme Uniqloa.  (Luettu 265732 kertaa)

Smedlin Tsoni

  • Kisälli
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #435 : 14.04.15 - klo:22:05 »
Olisiko kenelläkään heittää Uniqlon regular OCBD:n vyötärömittaa koossa M? Nuo kokotaulukossa näkyvät mitat passaisivat minulle sangen mukavasti, mutta vyötärön pussitus arveluttaa kovasti.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #436 : 14.04.15 - klo:22:24 »
Yhden paidan mitta 54 cm laakana.

Nuo ovat erikoisia paitoja.
Itselle Slimfit M on hartioista erinomainen, rinnasta vähän kiristää,
vatsasta vähän enemmän. Sopii kyllä hyvin kun pitää itsensä piukeana.
Ja vaikka kädet on sellaiset ruikut niin pirun kireät ovat hihat.
Regular M, hartiat hyvät, vatsa hyvä, selkäpuolella ihan jumalaton
pussi ylimääräistä kangasta. Hihat paremmat.

Kaikki regularit näyttäisivät tehdyt tuolla yläselkälaskoksella ja se jotenkin
aiheuttaa liikaa tavaraa sitten alemmas taakse.

Joku muu voi olla sopivamman muotoinen noihin paitoihin.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #437 : 18.04.15 - klo:18:43 »
Uniqlon paitoja olisi ollut mukava sovittaa etukäteen, mutta itse jouduin tilaamaan sokkona. Uniqlon mittataulukoiden perusteella päädyin M-kokoon (slim fit).

Paita voisi hartioista olla aavistuksen väljempi, rinnan ja vatsan kohdalta melko ok. Luulen, että L-koko menisi taas liian isoksi. Koska omistan pitkät kädet, hihat näissä ovat aika lailla sopivan mittaiset minulle. Pituutta on kertynyt 186 cm ja elopainoa 75 kg, joten kohtalaisesti istuu. Yllättäen ko. yrityksen t-paita tuntui taas liian lyhyeltä.

« Viimeksi muokattu: 18.04.15 - klo:18:46 kirjoittanut Janus »

Tadu

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #438 : 18.04.15 - klo:19:33 »
Yllättäen ko. yrityksen t-paita tuntui taas liian lyhyeltä.
Itse olen 179/79 ja saman kokoisia oxfordeja käytän kuin sinä, mutta supima cotton aluspaidat olen hankkinut L-koossa, koska paidat kutistuvat pesussa eikä tosiaan pituus riitä edes minulle jos haluaa paidan pysyvän housuissa. Muuten ovat kyllä hintaisekseen erinomaisia paitoja.

aadolf

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #439 : 25.04.15 - klo:14:40 »
Onko kellään kokemusta näistä slim fit selvedge farkuista?
http://www.uniqlo.com/uk/store/goods/135741
Erityisesti kiinnostaa miten vyötärömitta vertautuu vintage fit chinoihin, voiko ottaa samankokoiset farkut kuin chinot? Chinojen lahkeet ovat harmillisen väljät, voisi kokeilla slim fit mallia seuraavaksi.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #440 : 04.05.15 - klo:16:04 »
Laitoin navyn kentättakin tulemaan L ja XL koossa kun kerta oli hyvässä alennushinnassa. Saa nähdä millasta laatua sieltä tulee :) Ainakin siinä on irroitettava liner.


Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #441 : 02.07.15 - klo:23:25 »
Uniqlolla ilmeisesti ajoittain mitoitus muuttuu hieman tuotteissa. Ostin puoli vuotta sitten regular selvedge -farkut koossa 31'' ja ne olivat sellaiset mukavan napakat. Nyt samalla koolla tilatut housut ovat lievästi sanottuna jäätävän kireät reisistä. Makkaralla kuoressaan tuntunee samalta. No, internet on ystävämme ja neuvoo, kuinka denim-kangasta venytetään.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #442 : 03.07.15 - klo:07:39 »
Miten se tehdään?

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #443 : 03.07.15 - klo:19:18 »
Kastelin housut haalealla vedellä venytettävistä kohdista ja venytin leveyssuunnassa. Odotin, että kuivui. Vaikutti toimivan.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #444 : 04.07.15 - klo:13:06 »
Käsilläkö venytit? Miten kauan?

Oliver Twist

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #445 : 04.07.15 - klo:15:20 »
Menin seisomaan housujen päälle venytettävästä kohdasta ja sitten molemmin käsin venytin vetämällä hieman nykivästi. Esim. oikeaa lahjetta reiden kohdalta venyttäessäni seisoin lahkeen päällä ja molemmin käsin vedin sivulle päin. Eihän tuota kauaa jaksa kerralla. Koko toimitus vei ehkä kymmenen minuuttia ja sentin-pari tuli reisiin lisää ympärysmittaa, eli noin 1,5-3 %:n venymästä puhutaan.

CoccoBill

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 614
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #446 : 14.07.15 - klo:19:25 »
Dry seersucker -paita osoittautui rintamitaltaan 4cm sivuilla ilmoitettua pienemmäksi. 8cm ympärysmitassa on mielestäni sen verran paljon, että laitoin asiasta palautetta. Aspa ilmoitti, että paita noudetaan heidän piikkiinsä syyniin, katsotaan miten asia etenee. Joka tapauksessa positiivista, että asiaan reagoitiin.

Janus

  • Kisälli
  • Viestejä: 33
    • Profiili
    • Kasuaali
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #447 : 20.07.15 - klo:11:48 »
Hei,

Onko kenelläkään tarkkaa käsitystä, miten Uniqlon t-paidoille käy pyykissä. Supima -paita kutistui noin 5 cm, joten siitä tuli kerralla liian lyhyt. Uskaltaako tilata noita muita t-paitoja?

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #448 : 20.07.15 - klo:15:30 »
^Jos tarkoitat sellaista supima aluspaitaa, niin omani ovat pikemminkin väljentyneet niin, että tyköistuvasta aluspaitakoosta on tullut tavallisen löysän t-paidan kokoinen. Muuten ei ole kokemusta kuin pellavapaidoista ja yhdestä pikeepaidasta ja ne ovat minusta pysyneet alkuperäisissä mitoissaan.

Ville Rantanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Täällä rakastamme Uniqloa.
« Vastaus #449 : 22.07.15 - klo:00:17 »
Mulla on joitakin vanhempia Premium T-paitoja Uniqlolta, jotka eivät ole kutistuneet pesussa. Nämä ovat käsittääkseni myös tuota Pima-puuvillaa. Nuo vanhat tunnistaa siitä, että niissä on keskivartalossa kyljissä saumat. Sitten mulla on noita uudempia Supima-paitoja, jotka ovat keskivartalosta saumattomia (ei kylkisaumoja) ja jotka ovat kutistuneet merkittävästi pituussuunnassa, ei niinkään leveyden osalta.