Kirjoittaja Aihe: Alennusvinkit  (Luettu 1048945 kertaa)

JTP

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #555 : 19.01.12 - klo:21:34 »

Sunspelillä -75% jostain kamasta.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #556 : 19.01.12 - klo:21:39 »
Pikavilkaisulla pari juttua Yooxilta. Tuo windowpane-rotsi on sellanen, että joutuu ehkä itsekin testaamaan.

...

Tombolini windowpane-irtotakki, koko 48 ja 50 (109e)

Yksi kokoa 50 lähti tähän suuntaan. Paikkatasku windowpane on ollut haussa.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #557 : 19.01.12 - klo:21:41 »
^Materiaali on aika epäilyttävä: 60% viskoosi 40% kupro

Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #558 : 19.01.12 - klo:22:15 »
^Materiaali on aika epäilyttävä: 60% viskoosi 40% kupro

Eli 100% sellua.

Lähikuvassa kangas näytti ok:lta. Tämä tulee aika rajattuun käyttöön, joten enempää ei viitsi maksaa. Toki kasmir-silkki olisi ollut parempi. Näitä ei vain liiku oikein ollenkaan ebayssa ja hakujen virittäminen on ihan toivotonta.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #559 : 19.01.12 - klo:22:34 »
^ Olisiko tuo kuitenkin vain vuoren materiaali? Päälikangas villaa, mutta unohtunut mainita?
Keep Calm and Carry On.

Alex Entwistle

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2721
  • Hipsteri
    • Profiili
    • Something To Put On
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #560 : 19.01.12 - klo:22:37 »
^Tuossa lukee notta unlined.

Mielestäni aika jännää, että jotkut Dressmannin sellutakit ovat suoraan Danten helvetin alakerroksista, niin asia onkin yhtäkkiä ok, jos valmistaja on italialainen laatuvalmistaja.
Something To Put On

Mopon pitää antaa keulia kunnolla. -ivyman
Jollain saatanan donhuonolla on Trickersit. -ivyman
Barbour on muutenkin hipsterimerkki. -uros (good night, sweet prince)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #561 : 19.01.12 - klo:22:39 »
^ Brändin voima. Tai brandyn?
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #562 : 19.01.12 - klo:22:41 »
Itse oletan, että tuossa kuvauksessa on virhe, tämä ei Yooxin tapauksessa mitenkään yllättäisi.

Pchan tämän varmasti takin saatuaan varmistaa.


Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #563 : 19.01.12 - klo:22:46 »
Mielestäni aika jännää, että jotkut Dressmannin sellutakit ovat suoraan Danten helvetin alakerroksista, niin asia onkin yhtäkkiä ok, jos valmistaja on italialainen laatuvalmistaja.

Ihan tuntematon brändi ja kaman hinnasta päätellen alemman keskiluokan valmistaja. Brändiarvo on siis puhdas nolla.

Hommahan menee niin, että jos valmistaja muuten vaikuttaa jotenkin luotettavalta, niin omituiset materiaalit voi hampaita kiristäen sallia (kunhan hinta on kohdallaan) koska se luultavasti on mietitty. Vastaavasti taas H&M:ltä tai dressmannilta pitää vaatia villaa. Käytetty itsessään kuitu kertoo loppujen lopuksi aika vähän kaman laadusta, joten silläkin on väliä, kuinka laadukasta kuitu on ja minkälaista kangasta kuidusta on tehty.  

Tällä Tombolinilla, tai mikä tämä sellutakin tekijaä nyt olikaan, oli kaikki muu kama ihan ok ja tämä oli ainoa sellutakki. Meikäläisen logiikan mukaan materiaalivalintaan on silloin jokin perusteltu syy.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #564 : 19.01.12 - klo:22:49 »
Itse oletan, että tuossa kuvauksessa on virhe, tämä ei Yooxin tapauksessa mitenkään yllättäisi.

Kuvaa uudestaan ihmeteltyäni luultavasti olet oikeassa. Ei viskoosista ja cuprosta yleensä väännetä villan näköistä kangasta.

Noin viikon sisäänhän sen näkee mitä sieltä tulee.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #565 : 20.01.12 - klo:20:17 »
Tällä Tombolinilla, tai mikä tämä sellutakin tekijaä nyt olikaan, oli kaikki muu kama ihan ok ja tämä oli ainoa sellutakki. Meikäläisen logiikan mukaan materiaalivalintaan on silloin jokin perusteltu syy.

Hyvä logiikka.
Suositellaan täysraittiutta.

Anton / Helsinki

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 431
    • Profiili
    • Anton / Helsinki
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #566 : 20.01.12 - klo:22:50 »
Ihan tuntematon brändi ja kaman hinnasta päätellen alemman keskiluokan valmistaja. Brändiarvo on siis puhdas nolla.

Itse olen ymmärtänyt, että Tombolini olisi ihan verrattavissa esim. Boglioliin ja Lubiamiin. Yooxin alkuperäinen hinta on muutenkin yleensä noin puolet tuotteen "oikeasta" myyntihinnasta.
Hyvin vaikea uskoa takin olevan noin skeidaa matskua...
"Understatement Is Overrated"
http://antonhelsinki.blogspot.com/

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #567 : 20.01.12 - klo:22:55 »
Itsellä hyllyssä roikkuu yks Tombolinin puku, jossa sisältä löytyy lappu, jossa lukee 60% viscose 40% cupro. Takin ulkokuori tosin on villaa / cashgoraa. Erittäin hyvä rotsi, hyvä työnjälki, pehmeä ku mikä.

Luulen Pchanin tehneen oikein hyvän hankinnan.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #568 : 20.01.12 - klo:23:13 »
Itse olen ymmärtänyt, että Tombolini olisi ihan verrattavissa esim. Boglioliin ja Lubiamiin. Yooxin alkuperäinen hinta on muutenkin yleensä noin puolet tuotteen "oikeasta" myyntihinnasta.

Nyt kun googletin, niin styleforumin mukaan Tombolini on Lubianin kaltainen valmistaja, mutta infoa on vähän. Minusta ei kannata kuitenkaan tuijottaa valmistajaa, jos vaatekappale vaikuttaa muuten hyvältä ja halvalta. Luultavasti meikäläisen takki päätyi normaalia isompaan aleen juuri tuon materiaalikuvauksen ja tuntemattomuuden vuoksi.

Vaatteiden kohdalla minulla ei oikein ole mielenkiintoa opetella materiaaleja ja muita. Tyypillisesti haen jostain infoa siitä, onko valmistaja kelvollinen ja mitä hyvää ja huonoa kyseiseltä valmistajalta löytyy. En minä ravintolassakaan kyselisi Hansilta, että 'onko nää matoja?'. Ääntä kohden vaan.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Alennusvinkit
« Vastaus #569 : 20.01.12 - klo:23:24 »
Kyllä viskoosi/cupro on yleisimmin juuri vuorimateriaalina käytettyä silkkimäistä kangasta, ja onhan vuorittomissakin takeissa useasti hartianseutu ja hihat kuitenkin vuorattuja. Vahva veikkaus kyllä villalle.
Keep Calm and Carry On.