Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 427713 kertaa)

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #180 : 05.09.10 - klo:14:03 »
Kyllä minäkin ajan safety razorilla kaikki pääilmansuunnat ja sen lisäksi vielä lounaasta ja kaakosta puoliksi vastakarvaan ennen vastakarvaan vetoa. Viidestä suunnasta siis yhteensä, viimeisenä vastakarvaan.

Kesällä perinteinen partavesi toimii hyvin, kun iho ei ole niin kuiva kuin talvella. Kesällä lämmin ilma ja hikoilu tekevät ainakin minun ihoni tahmaiseksi, jos käyttää paksuja after shave balmeja.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #181 : 05.09.10 - klo:17:36 »
Eihän partaa pysty ajamaan muuten kuin vastakarvaan.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #182 : 06.09.10 - klo:14:29 »
^^ Lisäksi perinteisellä, eli voimakkaalla partavedellä on myös hyvin herättävä vaikutus.. Nimittäin aamukuudelta kun vetää partaveden huolimattoman ajon jälkeen iholle, niin kyllä unihiekka karisee silmistä!

-nimimerkki lähes joka päivä noin tekevä- :-)
« Viimeksi muokattu: 06.09.10 - klo:14:31 kirjoittanut Tumppi$ »
VASTATUULEEN!

Stutzer

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #183 : 06.09.10 - klo:17:08 »
^^ En aivan ymmärtänyt tuota. Toki partaa voi ajaa pelkästään myötäkarvaankin, mutta eihän se silloin tietenkään leikkaannu täysin sileäksi.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #184 : 06.09.10 - klo:19:14 »
^ Niin, sitä tarkoitin. Minulla on pakkomielle saada leuka täysin sileäksi. Jos jäljelle jää sormin tunnettava sänki, tuntuu siltä, kuin ei partaa olisi ajettukaan. Sen jälkeen se kuitenkin menee hyvin pari päivää eikä joka päivä tarvitse ajaa.
Suositellaan täysraittiutta.

Westerberg

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #185 : 14.12.10 - klo:08:52 »
Nyt kaksi ajoa takana Merkur HD 38C:llä, kaverina partasaippua. Mahtava tulos! Ekalla kerralla meni harjoitellessa, mutta toinen kerta oli jo nautinto. Youtuben videot ovat kovin paljon avuksi tätä hommaa aloitellessa. Kaksi ajokertaa tuo minulla erinomaisen tuloksen: ensin myötäkarvaan ja sitten sutimisen jälkeen toinen ajo 90 asteen kulmassa ensimmäiseen.

Syy, miksi luovuin sähköisestä ajamisesta, on se perinteinen: kaulan alueen iho kukki punaisenaan. Nyt, kun muistaa höyläämisen jälkeen huuhdella kasvot kylmällä vedellä ja sipaista aftershavea, ei ongelmia ole esiintynyt. Otos on toki vasta aika pieni!

Minkälaista settiä pidätte reissatessa mukana? Varmaan kätevintä olisi hommata "teleskooppisuti", vähän pienempi höylä ja partasaippuan tilalle cream-tyyppinen ratkaisu, jota on helppo pursottaa hotellin vessan lasiin/kämmenelle ja tehdä vaahto. Saippua ei ole kätevimmästä päästä kantaa mukana...

vicuna

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 76
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #186 : 14.12.10 - klo:09:00 »
Kokeiltuani paria eri sutia ja useampaa eri saippuaa, päädyin vaahdottamaan käsin tuubisaippuaa (Proraso). Nämä on ihan näppärä ottaa matkallekin mukaan, tosin partahöylälle kannattaa keksiä jokin kotelo. Monet noista shaving liikkeistä myös myyvät laukkuja, johon kaikki tarvikkeet saa.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #187 : 15.12.10 - klo:20:24 »
Tavallinen suti kulkee kyllä hyvin toalettilaukussa. Höylälle kannattaa ostaa nahkainen suojus, niin sekin kulkee ongelmitta. Jos pussukkaa ei ole, kannattaa terä irroittaa ja laittaa varaterälaatikkoon suojaan. Käytän itse nahkaista suojusta joka viikko, kun kuljetan saunakamat kassissa taloyhtiön saunaan.

Suurimman ongelman aiheuttaa lentomatkat, joilla haluaa pärjätä käsimatkatavaroin. Teriä ei saa koneeseen viedä eikä perillä kannata haaskata aikaa terien etsimiseen ja ostamiseen. Suosiolla siis sähkökone tai moderni Gillette Sensor (ja mitä näitä on), joiden teriä saa ilmeisesti viedä koneeseen ja joiden saatavuuskin on parempi.

Westerberg

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 59
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #188 : 15.12.10 - klo:22:00 »
Päädyin hankkimaan Gentleman's shopista "reissusetin". Terä toki on sama koti- ja matkakäytössä. Reissussa terä nahkakoteloon.

Sudiksi: http://www.gentlemans-shop.com/acatalog/Aluminium_Travel_Shaving_Brush_81M530.html#a2005

Partakreemiksi: http://www.gentlemans-shop.com/acatalog/Proraso_Small_Shaving_Cream_Jar_75g.html#a1477

Sitten vielä "ennen ja jälkeen ajon" -säätämiseen tuo (ei ihan reissukokoa): http://www.gentlemans-shop.com/acatalog/Proraso_Pre-Shave_Cream.html#a79


Tähän hommaan on kovin helppo ihastua ja jäädä koukkuun. Hyvä ja aktiivinen alan foorumi tosiaan tuo Badger&Blade.

ttuomine

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #189 : 20.12.10 - klo:10:28 »
Olen itse kanssa miettinyt mitä täydelliseen matkasettiin kuuluisi. Tähän asti olen reissanut perus höylän, kreemipurkin, sudin ja aftershaven kanssa. Höylää ja sutia en ala vaihtamaan mihinkään mini-malliin, mutta kreemiä ja aftershavea ajattelin joko itse siirtää pienempään purkkiin (shamppoolle, saippualle ja pomadelle tehnyt) tai sitten ostaa kaupasta. Ainakin Connaught myy ihan kivan näköisiä 'sample' purkkeja. Tuolta olen tilannut muutakin tavaraa, joten josko ensi kerralla ottaisin pari tuollaista mukaan.
http://www.connaughtshaving.com/

Al

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #190 : 01.01.11 - klo:13:57 »
Tämän keskustelun ensimmäisessä kommentissa olevaan kysymykseen en huomannut/löytänyt vielä vastausta, eli löytyykö vielä asiantuntevia herrainleikkuuliikkeitä, joissa osataan parranajon jalo taito?

Olen muutamia paikkoja löytänyt jossa mainostetaan amerikkalaista parranajoa, mutta en ole vielä kokeillut. Onko jollain suosituksia tai kokemusta? Tekeekö esim. Fredan Barbershop näitä?
"Handshakes and tie knots. I don’t have time for someone that can’t master those basic skills."

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #191 : 01.01.11 - klo:19:00 »
Itse olen sähkökoneiden lämmin ystävä ja arsenaaliini kuuluu kaksi erinomaista Philipsiä. Braunit ovat turhan kovaäänisiä ja partahöylä + vaahto edustavat mielestäni pimeintä keskiaikaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #192 : 01.01.11 - klo:19:31 »
Höylällä ajaminen kuorii näppärästi kasvojen ihon, joten iho pysyy puhtaampana ja paremman näköisenä. Tätä ei saavuta sähkömasiinalla hurrutellessa.

Näin. Lisäksi sähkökoneen ajotulos on aina karkea.
Kaikki villa tottelee rautaa.

vemuli

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 290
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #193 : 01.01.11 - klo:22:18 »
Sähkökoneen ajotulos on mielestäni "tarkempi" kuin höylän, mutta ainakaan oma ihoni ei sovellu sähkökoneella ajoon.

Itse suosin perinteistä DE-höylää, enkä suostu näihin moderneihin kolmois-, nelois- tai mitä niitä nyt jo onkaan teriin edes koskemaan.

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #194 : 01.01.11 - klo:23:34 »
Höylällä ajaminen kuorii näppärästi kasvojen ihon, joten iho pysyy puhtaampana ja paremman näköisenä. Tätä ei saavuta sähkömasiinalla hurrutellessa.

Enpä ole koskaan ajatellut asiaa tuolta kannalta. Voi hyvinkin pitää paikkansa. Itse tosin kyllästyin vaahdon/geelin kanssa sähläämiseen eikä ihoni koskaan tuntunut tottuvan höyliin. Lisäksi sähkökonemies (keksinpä hauskan sanan) ei ole riippuvainen lämpimästä vedestä, mikä helpottaa elämää esim. huvilalla käydessä. Sähkökoneella saa kyllä oivallisen ajotuloksen, jos malttaa ajaa vain joka toinen päivä. Jos sänki on kovin lyhyttä, ei ajamisesta tule oikein mitään.

Olisi ihan hyvä, jos foorumilla olisi oma ketju sekalaisia ihonhoito/hiustenhoito/aftershave/yms-tuotteita varten. Itse kun käytän ainakin kahdeksaa erilaista tuotetta ennen kuin kehtaan mennä ihmisten ilmoille... EDIT: Löysinkin jo.

« Viimeksi muokattu: 01.01.11 - klo:23:44 kirjoittanut Jum-Jum »