Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 425781 kertaa)

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #585 : 03.09.17 - klo:10:14 »
Minusta tämä on todella helppoa sileäleukaisuuteen verrattuna, noin kerran viikossa trimmaan hieman.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #586 : 04.08.18 - klo:16:31 »
Nyt kun olen partaa hieman kasvatellut, olen huomannut että kokemaani pieneen harmiin eli kutinaan olisi tarjollaa lääkkeeksi partaöljy. Se lienee oikeasti siis jonkinlainen ihonhoitoaine, joka samalla myös ehostaa naamakarvan olemusta, ymmärtääkseni.

Aiemmilla sivuilla löytyy kommentteja ja suosituksia, mutta kysytäänpä vielä kerran ja sellaisella lisämausteella, että mikä olisi hyvä ja toimiva bergamottinen partaöljy? Tai sitruksinen.

rosnas

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #587 : 05.08.18 - klo:19:16 »
Tämä öljypuoli taitaa olla vähän samanlainen kuin noiden tuoksujenkin kanssa, yksi pitää äidistä ja toinen tyttärestä. Itsellä nyt muutaman vuoden ollut käytössä useampi öljy (ja vahoja), enkä osaa noita laadullisesti enkä muutenkaan erotella, jokainen on hyvin tehtävänsä täyttänyt. Olennaista on, että öljyä käyttää säännöllisesti.

Tuoksupuolella olen antanut päätösvallan talouteni täysi-ikäisille naispuolisille jäsenille.

Öljyjen ja vahojen kanssa on hyvä pitää mielessä, että pidemmällä parralla saattaa saada solmiot huonoon kuntoon.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #588 : 05.08.18 - klo:21:48 »
^Niin, näin se voi hyvin ollakin. Täytyypä mennä sitten tuoksupuoli edellä kauppiasta haastattelemaan. Pitkän parran ongelmaa tuskin tulee, se tuskin tyylillisesti minulle sopisikaan. No, mielenkiintoista löytää uusi, potentiaalinen rahareikä keikaroinnin saralla! ;-)

rosnas

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #589 : 06.08.18 - klo:21:33 »
Puteleita alkaa kyllä helposti kertyä kaappiin kokeilumielessä. Itselleni asetin rajan kolmeen ja pyrin käyttämään samaa öljyä pidempään kerrallaan, jos tuoksusta ei protestoida. En itsekään pitkää partaa suosi, pisimmillään ehkä noin kolme - neljä senttiä. Kun ikävänä tapanani on ns. painaa leukaa rintaan ja suunnata kohti uusi pettymyksiä, tämänkin pituinen parta saattaa öljytä solmion.

Viiksivaha on myös oiva hankinta jo aika lyhyillekin viiksille, kaupanpäällisenä saa hyvät Hercule Poirot fiilikset eikä hatun käyttö tunnu aivan niin setämäiseltä kuin se kuulemma näyttää. 

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #590 : 06.08.18 - klo:21:41 »
Beardbrandin Tree Rangeriin olen tykästynyt. Kutinan lisäksi partaöljy ehkäisee hilseilyä, itselläni on kiusallisen kuiva ihotyyppi ja öljyämättä rinnuksilla on äkkiä melkoinen kinos. Partavaha on myös hyvä tuote, sillä saa hapsottavat partakarvat ojennukseen.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #591 : 06.08.18 - klo:22:29 »
No, minähän jo tänään suuntasin kaupoille, ja nyt on partaöljy sekä -vaha hankittu kokeiluja varten. Jostain syystä tämä parran aloitelma tuottaa kutinaa, ja toisekseen haivenet hapsottavat eri suuntiin. Mielenkiintoista tutustua näihin tuotteisiin. Toistaiseksi tullut muiltakin hyvää palautetta partakokeilustani, joten katsotaanpa tämä kortti kunnolla. Mukavaa vaihtelua tähän muutoin arkiseen naamatauluun.

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #592 : 06.08.18 - klo:23:07 »
Kannattaa antaa parran kasvaa reilusti ilman mitään muotoilua. Vaikka ei pitkää partaa aiokaan pitää, on haluttu pituus ja muoto helpompi saada kun on mistä leikata. Suosittelen alkuun ammattilaisen trimmausta ja muotoilua. Sitten partaa on helpompi itse ylläpitää kotikoneella. Jos parran lyhentää itse, sen tekee monesti niin että joka puolelta leikkaa saman pituiseksi (esim. partatrimmerillä). Joka puolelta saman pituinen parta ei yleensä näytä hyvältä. Leukalinjaan kannattaa jättää enemmän pituutta, tällöin parta on symmetrinen ja tekee kantajastaan leuakkaamman näköisen. 
Itse suosin tuoksutonta partaöljyä. Nenän alle ja leukaan hierottu tuoksuöljy ottaa minulla henkeen päivän päälle.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2424
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #593 : 07.08.18 - klo:17:30 »
^Joo, saatoin innostuksissani olla hieman etukenossa mitä vahan tarpeeseen tulee. Nyt kasvattelen ja trimmailen, leuan alueella annan vapaasti kasvaa, ja sivuilta tasoittelen tätä epätasaista kasvustoa. Voi olla pidempikin projekti nähdä mihin tämä asettuu, mutta siinähän se kasvaa.

Vintage-mies

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 215
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #594 : 07.08.18 - klo:18:07 »
^Joo, saatoin innostuksissani olla hieman etukenossa mitä vahan tarpeeseen tulee. Nyt kasvattelen ja trimmailen, leuan alueella annan vapaasti kasvaa, ja sivuilta tasoittelen tätä epätasaista kasvustoa. Voi olla pidempikin projekti nähdä mihin tämä asettuu, mutta siinähän se kasvaa.

Kutina menee nopeasti ohi, kun partaan tottuu. En ole osannut kaivata öljyä sen enempää kuin hiuksiinikaan. Parta minulla on ollut nyt reilun vuoden - ja tulee jatkossakin olemaan. Olin muuten yksi partanaama HS:n Kuukausiliitteen jutussa.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #595 : 07.08.18 - klo:22:35 »
^ Tuo on yksilöllinen juttu. Toisilla, kuten minulla, on sen verran kuiva iho että kosteuttaville aineille on tarvetta. Mutta kuten sanottua, tämä on yksilöllistä.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #596 : 07.08.18 - klo:23:24 »
Ilman öljyä hilseilytilanne on omalla kohdalla pian sama kuin salaryman kuvaili.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

salaryman

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3734
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #597 : 14.08.18 - klo:20:22 »
Dick Johnson pitää pop-up myymälää Kluuvin kauppakeskuksessa 13.-19.8.
"It's nice to be important but it's more important to be nice" John Cassis

Stingray

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #598 : 19.11.18 - klo:12:24 »
Hyödynnän tätä ketjua, en löytänyt haulla vielä apuja...


Miten saatte taltutettua puhtaan, vastapestyn parran?

Mr Bearin vahaa ja öljyä löytyy, mutta aamusuihkun jälkeen tuo 2-4cm pitkä parta sojottaa iloisesti miten sattuu, eikä sitä saa ainakaan noilla tuotteilla ja harjalla/kammalla ojennukseen.

Iltapäivästä (ilmeisesti ihon rasvat alkavat tehdä taikojaan) sen saa kyllä muotoiltua ja kammattua tyylikkään veistokselliseksi.



kekone

  • Kisälli
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #599 : 12.02.19 - klo:14:15 »
Sähköllä on menty. Aamulla tuntuu aina että menee se puoli tuntia ennen kuin alkaa olla kunnolla hereillä niin tuo on tuntunut järkevimmältä ratkaisulta ettei tarttee lähteä naama/kaula veressä töihin. Laadukas kone ei myöskään loppupeleissä laadussa paljoa häviä höylälle.