Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 425776 kertaa)

Andi

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 95
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #540 : 01.06.15 - klo:17:08 »
Ostin heräteostoksena Stockmannilta englantilaista partaöljyä, joka teki parranajosta turvahöylällä asteen mukavampaa. Kuvasin pari sivua takaperin saiturin parranajomenetelmän jossa käytetään turvahöylää ilman vaahtoa tai saippuaa. Siihen vielä päälle muutama tippa tätä ja ajo on mukavempaa. Mitään ei edelleenkään tarvitse pestä naamasta/käsistä/höylästä pois vaan öljy on luonnonöljyä jonka voi jättää naamaan kosteuttamaan eikä myöskään haittaa ajossa lopputuloksen näkyvyyttä, kuten saippua ja vaahdot. Vielä parempi olisi korvata tämä jollain halvemmalla ja varmemmin terveellisellä öljyllä..
« Viimeksi muokattu: 01.06.15 - klo:17:20 kirjoittanut Andi »

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #541 : 27.09.15 - klo:20:55 »
Kokeilin tänään ensimmäistä kertaa aitoa mäyränkarvasutia. Ero aikaisempaan villisiankarvaiseen halpissutiin on todella suuri. Mäyränkarvaisessa on kyllä uskomattoman pehmeä tuntuma. Blogin puolella enemmän juttua: http://casuallysmart.com/2015/09/27/trying-new-shaving-accessories/

KimErik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #542 : 28.11.15 - klo:16:17 »
Onko keikareilla kokemusta Prorason tuotteista? Kauan olen aikonut kokeilla tätä klassista merkkiä ja sitten eilen päätin tilata, tietenkin vihreän linjan tuotteita. Tilaukseen lähti pre-shave cream, shavecream sekä aftershave balsami.

Mitä merkkejä suositte?

HA

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 131
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #543 : 28.11.15 - klo:17:47 »
Onko keikareilla kokemusta Prorason tuotteista? Kauan olen aikonut kokeilla tätä klassista merkkiä ja sitten eilen päätin tilata, tietenkin vihreän linjan tuotteita. Tilaukseen lähti pre-shave cream, shavecream sekä aftershave balsami.

Mitä merkkejä suositte?

Olen käyttänyt tuubillisen Prosaro sapone da barbaa. En pitänyt sen koostumuksesta, joten palasin Taylor of Old Bond Streetin tuotteisiin.

Näiden lisäksi olen käyttänyt myös Geo F Trumperin tuotteita. Ne ovat hyvin samankaltaisia kuin Taylor of Old Bond Streetin tuotteet. Hinta ja saatavuus ovat ohjanneet käyttämään Tayloria. Niitä löytyy ainakin Ferestä, toki myös lukuisista verkkokaupoista.

mbch

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 884
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #544 : 29.11.15 - klo:23:27 »
Ite oon tykänny Prorason partasaippuasta. Koostumus todella hyvä jos vertaa Kentin saippuaan.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #545 : 18.12.15 - klo:20:18 »
Höylä on taas kuin uusi, kun keitin sen sitruunahapossa.


puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #546 : 12.01.16 - klo:21:51 »
Ostin Ikeasta joku vuosi sitten mukavat magneettipitimet kesämökin
keittiöön veitsille.

Muuten Ikeasta ei oikein löydä mitään mukavaa mutta nyt
puolen vuoden käytön jälkeen on sanottava jotta

http://www.ikea.com/fi/fi/catalog/products/60214343/#/00222973

Blanda Matt 12 senttisenä on aivan oiva partasaippuakulho.

Sopivan kokoinen ja pohja on aivan erinomaisen muotoinen
vaahdottamiseen.

Suosittelen.


Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #547 : 12.01.16 - klo:22:51 »
Ostin heräteostoksena Stockmannilta englantilaista partaöljyä, joka teki parranajosta turvahöylällä asteen mukavampaa. Kuvasin pari sivua takaperin saiturin parranajomenetelmän jossa käytetään turvahöylää ilman vaahtoa tai saippuaa. Siihen vielä päälle muutama tippa tätä ja ajo on mukavempaa. Mitään ei edelleenkään tarvitse pestä naamasta/käsistä/höylästä pois vaan öljy on luonnonöljyä jonka voi jättää naamaan kosteuttamaan eikä myöskään haittaa ajossa lopputuloksen näkyvyyttä, kuten saippua ja vaahdot. Vielä parempi olisi korvata tämä jollain halvemmalla ja varmemmin terveellisellä öljyllä..

Olen reilun vuoden ajellut oliiviöljyllä. Somersetin öljyä kokeilin joskus. Tuon loppuessa pistin puteliin tavallista oliviiöljyä jotain matkaa varten ja sen jälkeen olen ajellut sillä. Toimii minulla. Tykkään enemmän kuin Somersetin 'oikeasta' partaöljystä, koska oliiviöljyssä ei ole turhia tuoksuja ja iho tuntuu kosteutuvan paremmin. Pikkuruinen puteli riittää ties kuinka kauan, joten halpaa lystiä vaikka käyttäisi kuinka kallista oliiviöljyä. Ainoa miinus on öljylle tyypillinen terän helppo tukkeutuminen, joka tuntuu oliiviöljyllä olevan vähäisempää kuin Somersetin kamalla aikoinaan.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #548 : 17.01.16 - klo:20:49 »
Ostin Ikeasta joku vuosi sitten mukavat magneettipitimet kesämökin
keittiöön veitsille.

Muuten Ikeasta ei oikein löydä mitään mukavaa mutta nyt
puolen vuoden käytön jälkeen on sanottava jotta



Blanda Matt 12 senttisenä on aivan oiva partasaippuakulho.

Sopivan kokoinen ja pohja on aivan erinomaisen muotoinen
vaahdottamiseen.

Suosittelen.

Olen miettinyt uutta kulhoa. Nykyisin olen hoitanut asian käsikopelolla, mutta tuo 12-senttinen voisi olla hyvä ratkaisu.

Partasuti

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1963
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #549 : 25.01.16 - klo:13:01 »


Ennen sitä osattiin.

janiwahlman

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Markkinoinnin ja viestinnän koulutukset ja konsultoinnit
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #550 : 17.03.16 - klo:16:44 »
Olen käyttänyt vanhanaikaista partahöylää ja siihen liittyvää materiaa nyt jonkun kahdeksan vuotta, seuraavassa ajatuksia matkalta.

Partavaahdoista on tullut testattua Geo F Trumperit, Taylor of Old Bond Streetit, Prorasot, Dr. Harrisit ym. Aikoinaan sain uppoamaan niihin, ja muuhun kamaan, hurjasti rahaa. Kaiken hankin tuolloin The Dutch Shaving Shopista (http://www.winkelplein.nu/barbershopsuply/). Partahöylinä oli ainakin Merkurin Vision ja Slant sekä jostain huutokaupoista metsästetty Gillette Super Speed. Nykyään käytössä ainoastaan Slant. Partasutina oli Kentin BK4, joka oli aivan loistava verrattuna synteettisiin ja villisikaharjoihin.

Kaikenlaiset terätkin on tullut testattua. Parhaiksi itselleni olen todennut Derby Extrat. Featherit esimerkiksi ovat mun käsiin aivan liian terävää kamaa.

Nykyään parta tulee ajattua pelkällä vedellä suihkun jälkeen. Aftershavekaan en käytä - Joskus tuli käytettyä alum blockia, styptic-tikkuja ja siihen päälle vielä afteshavet. Oli ihan överi meininki, kun nyt noita ajattelee. Partavaahdoista luopumisen jälkeen käytin kookosöljyä hyvällä menestyksellä, tosin sekin tukkii höylän ikävästi.

Tuota oliiviöljyä voisi mielenkiinnosta testailla. Samoin on käynyt mielessä Mitchellin Wool Fat Soap, mut sit tarviis sudin ja sit sitä ja tätä ja siitä se varustelukierre taas lähtisi. :)

danius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2256
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #551 : 18.03.16 - klo:16:34 »
Nyt kun tuosta oliiviöljystä on innostuttu, kerrottakoon että antiikin Roomassa ei pahemmin pesulla käyty, vaan iho voideltiin öljyllä ja sitten erityisellä kaapimella kaavittiin öljy ja sen mukana lika pois.
I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.

KimErik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #552 : 03.04.16 - klo:13:04 »
Kohta 3 vuotta jo tullu ajettua naama safety razorilla ja yhä tuo kaula osoittautuu päänvaivaksi. Joskus ei tuu yhtäkään haavaa ja jälki on loistava, luulee että nyt tämä vissiin alkaa sujumaan kunnes seuraavalla kerralla jälki on sen näköistä että kaula olisi tarttunut piikkilankaan. Tuntuu että partakarvat kasvavat kaulassa ihan miten sattuu ja vaikka miten päin ajelisi niin aina sieltä jotkut ärtyvät ja kasvavat sisäänpäin...

Ripe70

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 53
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #553 : 03.04.16 - klo:13:55 »
Mulla on sama juttu, ja se johtuu itsellä niinä kertoina siitä, että olen kiirehtinyt ajovalmistelujen kanssa.

Nykyään ajan parran saunomisen yhteydessä ja muuten aamulla kastelen lärvin kunnolla ja laitan Prorason preshavet aamukahvin ajaksi. Sitten käyn suihkussa, teen vaahdon ja ajan parran.

KimErik

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #554 : 03.04.16 - klo:15:50 »
Jahas, voi olla et itselläkin tuo on syynä. Täytyy siis panostaa enemmän valmisteluihin