Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 427919 kertaa)

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #90 : 09.01.10 - klo:18:29 »
Mites kuljetatte partavaahtokulhon?

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #91 : 09.01.10 - klo:18:55 »
Mites kuljetatte partavaahtokulhon?

Reissussa voi käyttää vaikka juomalasia väliaikaisena kulhona, tai jälkiruokakuppia.

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1029
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #92 : 09.01.10 - klo:19:09 »
Itselläni toimivaksi osoittautunut patenttiratkaisu sekä käyttämättömien terien kuljettamiseen matkalla että käytettyjen säilömiseen ennen metallinkeräykseen päätymistä on ostaa kaksi peltiaskillista minttupastilleja mallia Altoids ja säilöä terät niihin. Vaahtokupin asian ajaa hätätapauksessa mikä tahansa kupin tai lasin mallinen astia, joskus saippuaa on tullut vaahdotettua muovisessa kertakäyttövesilasissakin.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #93 : 09.01.10 - klo:19:18 »
Niin, ja jotkuthan vaahdottaa kotioloissakin suoraan sänkeen.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #94 : 09.01.10 - klo:20:02 »
Vaahdotus onnistuu hienosti kämmenpohjassa tai suoraan leukaperiin.

Varaterät kulkevat matkalla omassa laatikossaan, jonka alaosaan voi sujauttaa käytetyt terät. Gilletten pahvinen kääre on naurettava verrattuna kaikkien muiden terävalmistajien käyttämiin muovisiin laatikoihin.

finanssimies

  • Vieras
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #95 : 09.01.10 - klo:20:37 »
Mihin ihmeeseen tarvitsee varateriä matkalla? Itselläni tuntuu kestävän yksi terä hyvinkin pari kolme viikkoa.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #96 : 09.01.10 - klo:22:19 »
Minä en ainakaan viitsi ajaa monta kertaa samalla terällä, joten viikonkin reissulle pitää ottaa varateriä mukaan. Perinteiset terät ovat vielä sen verran edullisia (parikymmentä senttiä kappale), että en jaksa raastaa tylsällä terällä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #97 : 10.01.10 - klo:17:03 »
Mulla on reissuhöylänä merkurin matkamalli jonka saa pieniin osiin ja kulkee omassa nahka"kotelossaan". Jostain syystä siitä ei löytyny mistään enää kuvaa? Terä kulkee siellä samassa kotelossa omassa vahapaperikääreessään. Cremen laitan sellaseen pieneen näytepurkkiin minkä oon joskus bodyshopista saanut. Vaahdotus menee kämmenessä kuten kotonakin.

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #98 : 11.01.10 - klo:16:44 »
Keskustelun innoittamana laitoin juuri äsken tilaukseen partasaippuan Truefitt & Hilliltä. Odotan innolla, että pääsen aamuisin pitelemään kaunista puista kuppia painepullon sijaan! Uuden höylän ostamista pitää vielä miettiä, toistaiseksi pärjäillään perus Gilletellä. Truefittiltä löytyy muuten ratkaisu eleganssiongelmaan, mikäli haluaa syystä tai toisesta ajella naamansa tavallisella Gilleten höylällä:

http://www.truefittandhill.co.uk/viewproducts.php?selection=Shaving%20Razors

Hintaa vaan on melkoisesti...
 

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #99 : 11.01.10 - klo:19:05 »
Noita Gilletten partahöylän varsia on myös Trumpers:lla. Toisaalta esim uusimmassa Fusion mallissa terän rakenteessa on jo niin paljon värikästä muovia että hopeinen tai muu hieno varsi ei oikein pääse oikeuksiinsa. Toisaalta tuo Fusion on höylänä vaan niin erinomaisen hyvä.

Lancester

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 119
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #100 : 11.01.10 - klo:19:12 »
^Joo niinpä näkyy olevan, varmaan löytyy myös muilta valmistajilta. Itse käytän kyllä Mach 3 teriä pelkästään, tylsän harmaina ne sopisivat varsin mainiosti hienonkin höylän varren jatkeeksi. Toisaalta minua ärsyttää niin paljon Gilletten käyttämä kertakäyttökultuuria edustava ja kuluttajaa sortava ansaintalogiikka, että pelkästään sen vuoksi voisi siirtyä käyttämään esimerkiksi Merkur HD:n tapaista höylää. Ehkä sellaisen hankin tässä lähitulevaisuudessa :)

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #101 : 11.01.10 - klo:19:19 »
Toisaalta minua ärsyttää niin paljon Gilletten käyttämä kertakäyttökultuuria edustava ja kuluttajaa sortava ansaintalogiikka...
Jos kertakäyttöisyys on ongelma niin ratkaisu ei ole Merkur vaan partaveitsi. Itse en näe mitään pahaa tuossa Gilletten ansaintalogiikassa; se on yleisesti tiedossa ja tuotteet vastaavat laadultaan kuluttajien odotuksia. Nuo Power mallien paristot ovat mielestäni toinen juttu, todellisia turhakkeita.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #102 : 11.01.10 - klo:19:28 »
Nuo Power mallien paristot ovat mielestäni toinen juttu, todellisia turhakkeita.
Uskallan olla eri mieltä! Kerran on patteri ollut Fusion Powerista loppu ja jouduin ajamaan ilman värinää ja viimeiseksi kerraksi toivottavasti jäi. Tuntui repivät ikävästi partaa, kun oli värinään tottunut.

Lähteepähän ainakin mukava pörinä, jos ei muuta.

Dandylion

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 210
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #103 : 19.01.10 - klo:19:09 »
Toisaalta minua ärsyttää niin paljon Gilletten käyttämä kertakäyttökultuuria edustava ja kuluttajaa sortava ansaintalogiikka...
Itse en näe mitään pahaa tuossa Gilletten ansaintalogiikassa; se on yleisesti tiedossa ja tuotteet vastaavat laadultaan kuluttajien odotuksia.

Itse näkisin tuon niin, että perusmies ei tiedä paremmasta, Gillette on siis ainoa ajateltava vaihtoehto. Jos miehet tietäisivät perinteisestä Safety Razor-märkäajosta, ja olisivat sitä kokeilleet, useimmat luultavasti ajaisivat partansa perinteisin menetelmin, joka oikein suoritettuna ärsyttää ihoa vähemmän ja onhan se osaltaan ekologisempaakin (ei muoviosia).

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #104 : 19.01.10 - klo:20:31 »
Toisaalta minua ärsyttää niin paljon Gilletten käyttämä kertakäyttökultuuria edustava ja kuluttajaa sortava ansaintalogiikka...
Itse en näe mitään pahaa tuossa Gilletten ansaintalogiikassa; se on yleisesti tiedossa ja tuotteet vastaavat laadultaan kuluttajien odotuksia.

Itse näkisin tuon niin, että perusmies ei tiedä paremmasta, Gillette on siis ainoa ajateltava vaihtoehto. Jos miehet tietäisivät perinteisestä Safety Razor-märkäajosta, ja olisivat sitä kokeilleet, useimmat luultavasti ajaisivat partansa perinteisin menetelmin, joka oikein suoritettuna ärsyttää ihoa vähemmän ja onhan se osaltaan ekologisempaakin (ei muoviosia).

Yllättävän monet tietävät kyllä mistä on kyse, mutta kun ei ole välineitä - lähinnä itse höyliä - eikä niitä mistään peruskaupoista saa. Esim. Stockmannin myyjättären mukaan safety razorien valmistus on loppunut, kun kerran tiedustelin miksei heillä ole höyliä valikoimassa, vaikka teriä on.