Vaihdoin itse kuukausi sitten Gilletten viisiteräisen Fusionin saman valmistajan perinteisempään malliin. Kyseinen yksilö on käsittääkseni Tech -malli, jonka valmistus aloitettiin vuonna 1953. Ostin höylän kirpputorilta kymmenellä eurolla. Gilletten omia teriä olen ostanut ihan Anttilasta. Netistä tilaamalla saisi halvemmalla, mutta ovat ne kaupastakin ostettuina huomattavasti halvempia kuin uudet kolme- tai viisiteräiset.
Höylällä on erittäin helppo ajaa ja terän ajokulma on sen verta maltillinen, että en ole leikannut itseäni kertaakaan. Käytän höylää joka aamu ja en voi muuta kuin kehua.
Höylän alkuperäinen rasia on aika kulunut, mutta siinä on edelleen hyvä kuljettaa sitä.
Rasian sisälle mahtuu kaikki tarpeellinen: höylä ja vaihtoterät.
Teriä on hyvä kuljettaa tässä pienessä rasiassa. Höylän mukana tuli muutamia vanhoja teriä. Netistä löytämäni perusteella, nämä yksilöt ovat 50-luvulta.
Tässä uudemmat terät vanhojen rinnalla.
Itse höylä. Logo on vähän haalistunut, mutta muita kulumisen merkkejä ei löydy.
Kokonaiset kolme osaa, yksinkertainen laite.
Terä paikoillaan ja höylä toimintakunnossa.
Näistä reistä kun laskee vettä, niin karvat ja vaahto huuhtoutuvat hyvin pois. Uusi viisiteräinen Fusion menee paljon helpommin tukkoon.
Aamutoimiini kuulu myös hiustyylin viimeistely Murray's Superiorilla. Ainetta pitää laittaa paljon, jos sen haluaa toimivan. En suosittele arkajaloille.