Keikari > Kaunis elämä

Parta ja parranajo

<< < (2/123) > >>

KaunisJussi:

--- Lainaus käyttäjältä: "CyberDog" ---Voin puhua melkoisella kokemuksella asiasta. Olen käynyt nimittäin lähes kaikki mahdolliset metodit läpi. Itselläni on nimittäin erittäin herkästi ärtyvä iho kaulalla vaikka muuten ei ongelia olekaan. Parhaaksi metodiksi olen (itseni kohdalla) todennyt safety razor (mercur futur ja saman valmistajan terät) vaahtona käytän tällä hetkellä lorealin geeliä. Kokeilin perinteisiä saippuoita mutta eivät "suojanneet" ihoa tarpeeksi. Sama on monilla vaahdoilla. Sutina käytän Men-ü:n synteettistä sutia joka on synteettisyydestään huolimatta saanut hyvää palautetta maailmalla. En ole kokeillut mäyrän karvaista koska ovat tällä hetkellä hinnallisesti ulottumattomissani. Parta tulee aina ajaa karvan kasvusuunnan mukaisesti. Samasta syystä en ole kokeillut veitsiä koska kaulan alaosassa karvat kasvavat itselläni sivulle päin. Ainakaan höylällä en voi ajaa suoraan alas päin tai iho rikkoutuu verelle.
--- Lainaus päättyy ---
Veit jalat suustani ystävä hyvä. Minulla on myös erittäin herkästi ärtyvä kaulanahka ja työpukeutuminen on mallia puku+kauluspaita+kravatti, joten kaulan iho on kovilla. Olen katsonut myös noita Safety Razoreita ja ajattelin tilata seuraavaksi sellaisen. Minulla on vielä yksi terä käyttämättä Gilletestä, joten uuden höylän voisi laittaa tilaukseen pikkuhiljaa...

Itse harrastan äärimmäisen märkää ajoa, nimittäin ajan usein suihkussa partani. Sitten viimeistelen peilin edessä mahdolliset katvealueet. Reissussa tulee välillä raahattua sähkökonetta, mutta märkäajo aina kun mahdollista.

CyberDog:
Mä ajan suihkun jälkeen kuivaamatta välissä. Toimii tosi  hyvin. On muuten eroa sitten noilla terilläkin. Gillette ei toiminut mulla ollenkaan. Samoin noissa vaahdoissa/geeleissä/cremeissä/saippuoissa on isoja eroja. Tosin tuntuu olevan niin että geelit on suojanneet ihoa parhaiten ja saippuoilla tarkin ajo. Vaahdoista en tykkää.

DandyAndy:
Pitkään olen safety razoriin siirtymistä harkinnut, mutta vasta tämä ketju sai minut ryhtymään tuumasta toimeen. Höylällä olen ajanut aina, mutta käytössä on ollut Gilleten muovivimpain. Gilleten "tuotekehitys" on jo pitkän aikaa risonut minua ja sikis safety razoria olen harkinnut. Nyt kaapista löytyy Merkur Futur ja yllättävän erilaista tuo ajaminen tuolla vehkeellä on. Näin alkuun tuntuu hieman hankalalta, mutta ilmeisesti se siitä.

Meikäläisen iho ei ole kovin herkkä, eikä parranajoteknologian vaihtoon sikäli olisi ollut tarvetta. Olen Gilleten kanssa liukastanut naamaani ihan perussaippualla ja nyt alkoivat nuo ihan ehdat parranajosaippuatkin kiinnostamaan. Onkos herroilla kokemuksia ko. tuotteista?

CyberDog:
Mä olen kokeillut col. gonkia, bodyshoppia ja american crewiä. Toi eka on kova saippuamainen ja noi jälkimmäiset pehmeitä "cremejä". Col gonk oli ihan kelvollista. Ostin sellasen paketin missä oli lime, almond ja amber. Mielestäni se lime oli parasta.

JPK:
Aika kaukana herrasmiehestä tuolla kriteerillä, joka toinen päivä ennemmin on tarvis :)

Arkiaamuina sähköllä, saunassa höylä (Gillette, Wilkinsonia käytin joskus nyt saatavuus liki olematon) ja hyvä vaahto (Clinique tai Lancome), joskus ammoisina aikoina käytyin G:n vaahtoja, mutta ero laatukamaan on iso. Höylä on paljon mukavampi ja jälki säilyy parempana pidempään.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta