Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 427050 kertaa)

JMK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 289
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #45 : 28.07.09 - klo:14:15 »
Lainaus käyttäjältä: "meht"
Ajamisen käytännöllisyys hieman arveluttaa näin paljon matkustavana. Onko se niin vaivanloista miltä vaikuttaa ja miten tuon saisi mahdollisen matkustusystävälliseksi, olisiko kenties paranajoöljyä helpompi käyttää kuin vaahtoa ?

En ole vielä tarvinnut märkäajoon suihkun jälkeen muuta kuin Pirkan partavaahtoa, joskus partavettä sipaisen jälkeenpäin.

Eli siinä mielessä mukavuus on ihan identtinen vaikka Mach3:n kanssa. Muuten parempaa.

Tai no, minulla ei ole oikein sopivaa rasiaa jossa tuota höylää kuljettaisin, joten joudun kääräisemään sen paperin sisään.
If I am occasionally a little overdressed, I make up for it by always being immensely overeducated.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #46 : 28.07.09 - klo:15:08 »
Mulla on merkurin matkamalli. Se toimii ihan kivasti.

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #47 : 28.07.09 - klo:15:40 »
Mitenkäs tuo matkamalli, onko se liian pieni arkikäyttöön vai onko erona vain kahteen osaan meneminen ?

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #48 : 28.07.09 - klo:16:07 »
Lainaus käyttäjältä: "JMK"
Lainaus käyttäjältä: "meht"
Tai no, minulla ei ole oikein sopivaa rasiaa jossa tuota höylää kuljettaisin, joten joudun kääräisemään sen paperin sisään.

Minä ostin miehenkaupasta kotelon omalle Merkurilleni: http://http://www.miehenkauppa.fi/kotelo-merkur-futur-partahoylalle-p-248.html
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #49 : 28.07.09 - klo:16:25 »
En mä sitä matkamallia ihan arkikäytössä käyttäis. Hieman kevyen oloinen siihen.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #50 : 28.07.09 - klo:18:57 »
Allekirjoittaneelle ei sitten loppujen lopuksi se Merkurin höylä sopinutkaan. Gilleten Fusion taas on ollut käytössä viime aikoina Panasonicin sähkökoneen rinnalla. Pian lähtee myyntiin huuto.nettiin tuskin edes sisäänajettu Merkur Heavy Duty ellei joku ehdi tarjoamaan privana jotakin :).

EDIT: Myyty.
« Viimeksi muokattu: 01.08.09 - klo:09:40 kirjoittanut Hypno »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #51 : 28.07.09 - klo:20:02 »
^Laita toki ensin Keikarin laatutorille, eiköhän ostaja löydy.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #52 : 03.08.09 - klo:23:13 »
No nyt on tuo odotettu kokemus eli ensimmäinen ajokerta Merkur:illa takana. Täytyy sanoa että jotenkin liian vaikean kuvan koko vekottimesta olen saanut, itse ajaminen oli mielestäni yllättävänkin helppoa ja mukavaa. Huomenna aamuaskareissa on jo mäyränkarvainen partasutinkin mukana :)

On kyllä laatupelin oloinen tuo Merkur, sen tuntee heti käteen ottaessaan,tunne jonka haluaisin seuraavan kaikissa hankinnoissani.

Kiitokset Hypnolle mukavasti sujuneista kaupoista :)

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #53 : 13.08.09 - klo:22:03 »
Kukaan ei tainut tulla maininneeksi, että partaterä täytyy kastaa kuumaan veteen ennen ajoa, sillä kuuma terä leikkaa paremmin.

Tietääkö muuten kukaan, voiko Helsingissä jostain myymälästä ostaa viiksivahaa? Olen kasvattanut kesäpartaa ja ihan uteliaisuuttani kokeilisin. Tietääkseni eräs suomalainen yrityskin valmistaa viiksivahaa, joten sitä luulisi olevan saatavissa muutenkin kuin postimyynnillä.
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

meht

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 141
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #54 : 08.09.09 - klo:22:11 »
Kenelläkään tietoa sopiiko myös Merkur:in HD malli, Futurin nahkaiseen koteloon http://www.miehenkauppa.fi/kotelo-merkur-futur-partahoylalle-p-248.html ? Onneton tuo miehenkaupan palvelu, useamman postin lähettänyt sinne mutta ei tähän päivään asti ole vastausta tullut ensimmäiseenkään viestiin, liekkö sitten vastaavat jos samalla tilaa jotain.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #55 : 09.09.09 - klo:00:38 »
Siirryin aikanaan giletten höylien käyttäjäksi, koska sähkökone tuntui ärsyttävän ihoa. Kymmenisen vuotta on tullut höyläiltyä tyytyväisenä. Noin vuoden sisään olen alkanut kärsiä ihon sisään jäävistä partakarvoista, vaikka olen pyrkinyt varovaisuuteen leuan ja kaulan alueella. Ainakin puoli vuotta olen höylännyt märkänä pehmittäen ensin partaa Body Shopin maca-saippualla ja varsinaiseen ajoon olen lisännyt geeliä tms. lisäliukasteeksi. Kaikesta huolimatta partakarvoja jaa liian usein ihon sisään.

Parran kasvattaminen ei ole vaihtoehto, joten mikä olisi paras tapa parran ajamiseen? Tarvitsisin ratkaisun, jossa partaa ei leikattaisi liian läheltä ihoa. Parrankasvuni ei ole hirveän nopeaa, joten aamulla ei tarvitse olla täysin tissiposkena. Tuommoisen Merkurin ajoetäisyyden pystyy ilmeisesti säätämään. Onko tuommoisella merkurilla helppo pitää leikkuuetäisyys sopivana partaa ajaessa?

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #56 : 09.09.09 - klo:11:16 »
Kenelläkään tietoa sopiiko myös Merkur:in HD malli, Futurin nahkaiseen koteloon http://www.miehenkauppa.fi/kotelo-merkur-futur-partahoylalle-p-248.html ? Onneton tuo miehenkaupan palvelu, useamman postin lähettänyt sinne mutta ei tähän päivään asti ole vastausta tullut ensimmäiseenkään viestiin, liekkö sitten vastaavat jos samalla tilaa jotain.

Minusta tuo HD näyttää hieman paksummalta kuin Futur (kuvasta tosin on vaikea päätellä). Tuo kotelo on Futurille hieman väljä, joten uskoisin kyllä HD:nkin tuohon samaan koteloon mahtuvan.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #57 : 09.09.09 - klo:11:46 »
Parran kasvattaminen ei ole vaihtoehto, joten mikä olisi paras tapa parran ajamiseen? Tarvitsisin ratkaisun, jossa partaa ei leikattaisi liian läheltä ihoa. Parrankasvuni ei ole hirveän nopeaa, joten aamulla ei tarvitse olla täysin tissiposkena. Tuommoisen Merkurin ajoetäisyyden pystyy ilmeisesti säätämään. Onko tuommoisella merkurilla helppo pitää leikkuuetäisyys sopivana partaa ajaessa?

Hmm.. Mielestäni perinteisellä höylällä ajellessa ajotekniikka korostuu merkittävästi höylän asetuksista riippumatta. Säätömahdollisuus on kuitenkin erinomainen ominaisuus ja miedoimmilla asetuksilla höylä on mielestäni erittäin hellävarainen, joskin "vauvanpylly"-sileyden aikaansaaminen on vaikeata eli leikkuuetäisyys on tosiaan pidempi. Hinkkaamalla sen tissiposkiajonkin saa myös miedommilla asetuksilla aikaiseksi, mutta samalla tulee höylättyä myös epidermis karvojen mukana.

Et maininnut ajotekniikastasi nykyisillä välineillä sen kummemmin. Ajeletko vastakarvaan Gillettellä? Käsittääkseni se on yksi merkittävimpiä sisäänkasvaneiden karvojen aiheuttajista.

On ihan mahdollista, että safety razoriin vaihtaminen tuo helpotuksen ongelmaasi, mutta valitettavasti se ei selviä oikein kuin kokeilemalla. Sen verran yksilöllistä tuntuu parran ajaminen olevan. Monet ovat myös kuvaamaasi vaivaan apua välineiden vaihdosta saaneet. Ainakin Merkurissa on enemmän tuunausmahdollisuuksia ja käytetyillä terilläkin on merkittävä vaikutus lopputulokseen.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #58 : 09.09.09 - klo:12:15 »
Et maininnut ajotekniikastasi nykyisillä välineillä sen kummemmin. Ajeletko vastakarvaan Gillettellä? Käsittääkseni se on yksi merkittävimpiä sisäänkasvaneiden karvojen aiheuttajista.

En aja vastakarvaan. Aiemmin vedin viimeiseksi poikittaisvedon 90 asteen kulmassa, mutta luovuin siitä kun karvoja alkoi jäämään ihon sisään.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Parta ja parranajo
« Vastaus #59 : 09.09.09 - klo:14:07 »
Mitä Gilletten höylää käytät? Fusionin ero aikaisempiin malleihin on kuin yö ja päivä.