Kirjoittaja Aihe: Parta ja parranajo  (Luettu 425772 kertaa)

KaunisJussi

  • Vieras
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #15 : 24.03.09 - klo:22:59 »
Lainaus käyttäjältä: "KaunisJussi"
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Pitkään olen safety razoriin siirtymistä harkinnut, mutta vasta tämä ketju sai minut ryhtymään tuumasta toimeen. Höylällä olen ajanut aina, mutta käytössä on ollut Gilleten muovivimpain. Gilleten "tuotekehitys" on jo pitkän aikaa risonut minua ja sikis safety razoria olen harkinnut. Nyt kaapista löytyy Merkur Futur ja yllättävän erilaista tuo ajaminen tuolla vehkeellä on. Näin alkuun tuntuu hieman hankalalta, mutta ilmeisesti se siitä.
Tilasin myös Merkurin Futurin ja partakreemiä. Voin raportoida omista kokemuksista jos en satu viiltämään kaulavaltimoon.
Nyt on kertynyt kokemusta Merkur Futurin höylästä.



Höylä on erittäin jämäkkää tekoa ja painaa ainakin puoli leiviskää. Ensimmäinen ajokerta oli hyvin hämmentävä, suorastaan pelottava. Muutaman päivän sänki pohjalla kädet täristen aloitin parranajon, terän "syvyyttä" saa säädettyä portaattomasta mutterista ja ilmeisesti minulla oli aluksi terä maksimiasennossa ulkona. Tunne oli lähes sama kuin olisi ajanut partaveitsellä naamaa ja terä tarttui äkäisesti sänkeen kiinni. Ajon aikana ehti tunneskaala heitellä epätoivosta riemuun ja ehdin tehdä rauhan vihamiesteni kanssa Merkurin MÖRKÖPÖTKÖ kädessä.

Lopputulos oli kuitenkin erittäin hyvä ja naama oli sileä kuin vauvan pylly. Myöskään iho ei ole ärtynyt läheskään niin pahasti kuin perinteisellä Gilletellä ja tylsällä terällä. Merkurin kanssa tilasin Men-Ü:n parranajo-cremen, jota olen läästinyt sudin kanssa. Sopii Merkurin kanssa kuin nyrkki purukalustoon.



Voin suositella varauksella Merkuria. Entinen ajotapani on ollut juuri sellainen josta television sisustushomot varoittavat, eli nopeita, lyhyitä ja nylpyttäviä vetoja. Merkuria täytyy käsitellä kuin Jaguaria, pitkiä hitaita liikkeitä aristokraattinen virne huulilla, jos yrittää suoritua vauhdilla tulee rumihia. Ehkä suoritus nopeutuu ajan myötä.

Toiseksi ajokulma on hyvin erilainen perus-G:hen verrattuna ja vaatii pientä opettelua.

Investointikustannus on kohtuullisen suuri, mutta patarautainen terä kestänee pienimuotoisen ydinsodan ja vaihdettavia osia on vain itse terä, ei koko kasettia kuten perushöylissä, jonka pitäisi tuoda säästöä niin kukkarolle kuin ympäristölle pitkässä juoksussa.

Päätän raporttini täältä tähän.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #16 : 25.03.09 - klo:14:54 »
Minulla on nyt myös toista viikkoa kokemusta Merkurilla ajelusta ja kokemukset ovat saman suuntaisia kuin Kaunisjussillakin. Itsekin onnistuin tekemään siloista jälkeä ensimmäisellä kerralla, mutta samalla tuli tehtyä kuorinta orvaskettä myöten. Ensimmäisestä kerrasta siis opin sen, että Merkurilla ei kannata/tarvitse painaa samalla tavalla kuin Gillettellä. Jostain syystä suunnatonta nautintoa ajaessa tuottaa partakarvojen ritinä höylän liukuessa kevyesti hipiällä.. : )
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #17 : 25.03.09 - klo:17:57 »
tuo ajamisen ääni on kyllä jotain :)

Mutta tosiaan ei tarvitse painaa paljoa. Itselleni toimii kohtalaisen nopeat liikkeet. Hitaalla meiningillä meinaa joskus tulla pieni reikä ihoon. Tiedä sitten mistä johtuu.

Tuosta men-ü:n "vaahdosta". Se kannattaa pestä hyvin pois. Mielellään pesuaineella. Muuten tulee näppyjä (ainakin minulle). Siinä on aika paljon silikoonia muistaakseni. Siksi siitä luovuin vaikka muuten on ihan kelpo tavaraa.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #18 : 25.03.09 - klo:20:11 »
Lainaus käyttäjältä: "CyberDog"
Tuosta men-ü:n "vaahdosta". Se kannattaa pestä hyvin pois. Mielellään pesuaineella. Muuten tulee näppyjä (ainakin minulle). Siinä on aika paljon silikoonia muistaakseni. Siksi siitä luovuin vaikka muuten on ihan kelpo tavaraa.

Merkurini mukana tuli minituubi Men-ü:n partakreemiä, jota kokeilin, mutta jotenkin se ei vakuuttanut. Käytän Bodyshopin kreemiä normaalisti ja se antaa mielestäni huomattavasti paremman vaahdon.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #19 : 25.03.09 - klo:21:19 »
Mulla sen toimivuus tuntui olevan päivästä kiinni. Joku kerta toimi hyvin ja joku toinen ei. En oikeen keksinyt mistä vika johtuis. Sitten huomasin että tukkii ihohuokoset helposti niin lopetin käytön ennen kun opein käyttämään sitä oikein.

Ootko kokeillut sitä uudempaa bodyshopin tuotetta vai sitä vanhaa? Itse en tykännyt siitä vanhasta ihan hirveesti. Tai en sitä osannut käyttää.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #20 : 30.03.09 - klo:11:00 »
Iästä en tiedä, mutta tuotteen nimi on Maca Root.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #21 : 30.03.09 - klo:13:38 »
Eli se on sitä uudempaa mallia. Pitänee testata jossain vaiheessa.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #22 : 31.03.09 - klo:22:32 »
Ainakin Body shopin vanhempi versio partacreamista on oivaa tavaraa: siitä saa hyvän, paksun vaahdon.

Perinteisiä partasaippuoita ei kannata unohtaa, vaikka tarjonta nykyään painottuukin creameihin. Esimerkiksi Taylor of old bond streetin ja Tabacin saippuat ovat kohtuuhintaisia ja erittäin laadukkaita. Saippua kestää tolkuttoman kauan, siitä saa erinomaisen vaahdon ja esimerkiksi Taylorsin puinen saippua-astia on yksinkertaisesti tyylikkään näköinen.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #23 : 13.04.09 - klo:23:44 »
« Viimeksi muokattu: 04.06.23 - klo:20:54 kirjoittanut PleaseDeleteMe »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #24 : 14.04.09 - klo:16:33 »
Merkurin safety razoria ja teriä testasin, mutta ainakaan omiin äärivahvoihin partakarvoihini yhdistelmä ei tepsinyt kiitettävästi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #25 : 16.04.09 - klo:18:06 »
« Viimeksi muokattu: 04.06.23 - klo:20:55 kirjoittanut PleaseDeleteMe »

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #26 : 16.04.09 - klo:18:15 »
Nakkaanpa tähän tällaisena btw tyylisenä kommenttina Hypnon postauksesta aasinsiltaamalla. Ostin jokunen aika sitten vanhan Mach3 Turbon tilalle Gilletten Fusion Powerin ja ero on yllättäen huomattava. Voisi kuvitella, että Gillette pyrkii vain rahastamaan vaihtamalla väriä ja lisäämällä pari terää ajopäähän, mutta kyllä tällä ajelee miellyttävämmin ja jälki on parempaa. Fusionilla en ole saanut kymmenien ajokertojen aikana yhtään haavaa kasvoihin. Suurin huomio kiinnittyy siis tuohon ajon tasaisuuteen, siinä missä Mach3 repi monessa kohtaa, Fusion Power leikkaa jopa viiksiä kohtuullisen hyvin. Ajopää pysyy myös kauemmin hyvänä. Sanoisin, että yhdellä ajopäällä saa ajettua jopa 10 kertaa terän ollessa vielä hyvässä kunnossa. Niin ja oma partani on kohtuullisen paksua ja nopeakasvuista.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #27 : 16.04.09 - klo:21:25 »
Huomasin saman siirtyessäni Sensor 3sta Fusioniin. Itse en perusta noista power malleista. Olen ajatellut että se on vaan Gilletten juoni myydä enemmän paristoja. Ennen viimeisintä fuusiotahan Gillette Palmoliven toiseksi suurin brandi oli Energizer.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #28 : 16.04.09 - klo:22:20 »
Lainaus käyttäjältä: "Calle"
Itse en perusta noista power malleista. Olen ajatellut että se on vaan Gilletten juoni myydä enemmän paristoja.
Hyvät akut ja akkulaturi tekevät paristot turhiksi. En ole kokeillut ilman värinää ajaa, joten en tiedä, mikä todellinen hyöty sitten siitä on.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: Parta ja parranajo
« Vastaus #29 : 17.04.09 - klo:22:10 »
Noniin. Tässä on nyt pari aamua ajettu body shopin shave creamilla. Siis sillä uudemmalla Maca Rootilla. Voin sanoa että eroa on vanhempaan malliin todella paljon. Taidan alkaa käyttäämään tätä jatkossa. On sen verran hyvää. Voisin myös jossain vaiheessa kokeilla laittaa vaahdon alle Maca root oilia.