Keikari > Kaunis elämä
Parta ja parranajo
Olen kokeillut partaveistä, partakonetta, vanhemmanmallista partahöylää ja Gilletteä. Mikään niistä ei tepsi järkyttävän jäykkiin partakarvoihini täydellisesti, ja kaiken lisäksi leuassa on arpi jonka kohdalla karvat kasvavat joka suuntaan sojottaen. Odotan innolla päivää jolloin viikseni lähtevät reiluun kasvuun. Toistaiseksi tyydyn riipimään kasvoni persoonattomalla partakoneella tyhjäksi, sillä en halua tuhlata aikaa parranajoon. Pitkän tähtäimen tavoitteena ovat äärimäisen huolitellut Imperial-malliset viikset, toki maltillisemmalla kierteellä kuin tällä vanhalla Worldbeardchampionships-mestarilla. Irtokauluksesta iso bonus vuoden 2003 mestari Gary Hagenille.
Viikset ovat taidetta, parta vain kompromissi.
KaunisJussi:
--- Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy" ---Pitkään olen safety razoriin siirtymistä harkinnut, mutta vasta tämä ketju sai minut ryhtymään tuumasta toimeen. Höylällä olen ajanut aina, mutta käytössä on ollut Gilleten muovivimpain. Gilleten "tuotekehitys" on jo pitkän aikaa risonut minua ja sikis safety razoria olen harkinnut. Nyt kaapista löytyy Merkur Futur ja yllättävän erilaista tuo ajaminen tuolla vehkeellä on. Näin alkuun tuntuu hieman hankalalta, mutta ilmeisesti se siitä.
--- Lainaus päättyy ---
Tilasin myös Merkurin Futurin ja partakreemiä. Voin raportoida omista kokemuksista jos en satu viiltämään kaulavaltimoon.
Calle:
Käytössä on suti, Gillette Fusion ja Art of Shaving partasaippua. Tuo Fusion on muovisuudestaan huolimatta mielestäni loistava peli, oma partani on niin hentoa laatua että terätkin kestävät useita viikkoja. AoS:in hajustamaton partasaippua on ylivoimaisesti parempaa kuin muut kokeilemani aineet. Harmi vaan että sitä ei saa kotimaasta.
Suomi tuntuu muutenkin olevan parranajovälineiden takapajula. Sudin ostin ulkomailta kun Helsingistä ei tuntunut löytyvän kunnollista.
CyberDog:
Pitänee jossain vaiheessa testata tota AoSää. Fusioniakin tuli kokeiltua ennen kun löysin safety razorin. Tuntui että ottaa liian voimakkaasti. Perus höylistä paras itselle oli wilkinsonin joku fleksiibeli malli. Ei taida vaan saada kun postimyynnistä.
i v y m a n:
parta kun kasvaa harvakseltaan, ajan ihan perussetillä, gillette fusion, suti, saippua. joskus kiireessä vaahdolla ilman sutia.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta