Kirjoittaja Aihe: Tattersall  (Luettu 8790 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Tattersall
« : 12.10.10 - klo:09:41 »
Syksyn ollessa jo pitkällä, hinkuni tattersal-ruutuisten - tai 'tattersaul', kueten J Press sen toisinaan vekkulisti nimeää - paitojen käyttöön sen kun kasvaa. Muutamia toki jo löytyy, kaikki nappikauluksellisia amerikan- tai vähän-niinkuin-amerikan-versioita, mutta lisää pitäisi saada, ja aionpa hankkia myös nappikauluksettoman paidan, pari, mielellään esim semi-cutaway-tyyppisellä kauluksella. Voisi toimia hyvin neulekrakan ja amerikan-tweedin kanssa?

Näin ollen, laiskana patuna kaipaisin vinkkejä hyvistä, muttei törkeän kalliista tattersall-paidoista. Ja kun olen a) tällainen kaljanjuojamies ja b) pidän nappikauluksetonta paitaa ehdottomasti takin ja / tai neuleen kanssa, paidan ei tarvitse olla slim fit.

Edelleenkin harmittaa, etten parisen vuotta sitten ostanut Turun Stokkalata helkkarin hyvännäköistä semi-cut away -kauluksista PölöSportin tattersallia.

Lopuksi hiukan ruutuhehkutusta kansalaisille silmien iloksi.









jne.
get your kicks on route six six six

vallaton

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 399
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #1 : 12.10.10 - klo:10:14 »
 Itseltäni löytyy Roderick Charlesin tattersall paitoja useampi (itse asiassa kaikki 5 netissä myytävää mallia) ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Kaulus on semi-cutaway ja mitoitus classic. Materiaali on suhteellisen paksua ja pehmeää, mikä tälläisissä paidoissa on mielestäni juuri oikea. Kaulus on jämerä. Toimituskulut  Suomeen £ 20 on pieni miinus, mutta itse olen kokenut paidat laadultaan hintansa arvoisiksi ja verrattuna esim. CT:n paitoihin olen niistä valmis maksamaan enemmän.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #2 : 12.10.10 - klo:10:44 »
Harvie & Hudsonilta olen itse tilannut. Paidat istuvat mukavasti ja ovat hyväntuntuista pehmeää kangasta. Napit ovat hiukan liian ohuita omaan makuun ja sieltä täältä löytyy epämääräisiä langanpätkiä, mutta hinta on ainakin ollut kohdallaan. Satkulla kolme kappaletta (postikuluineen) jos oikein muistan.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Tattersall
« Vastaus #3 : 12.10.10 - klo:10:53 »
^Ei paha. Kiitoksia vinkistä. Ovatko noiden H&H-paitojen kaulukset kovinkin jäykät?
get your kicks on route six six six

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #4 : 12.10.10 - klo:11:01 »
^Ei paha. Kiitoksia vinkistä. Ovatko noiden H&H-paitojen kaulukset kovinkin jäykät?

H&H:n kaulukset mukavat, eivät ole liimatut vaan irallisella tukikankaalla. Napinlävet ovat surkeasti ommellut ja kokomerkinnät vaan suuntaaantavia, itse tilasin nimellisesti pari samankokoista paitaa jotka poikkesivat koon puolesta toisistaan huomattavasti. Tämän takia en tilaa toiste.

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #5 : 12.10.10 - klo:12:03 »
H&H ymmärtääkseni teettää paitansa nykyään missä sattuu.
Osa mallistoista on laatua, mutta sitten toiset teetetty ties missä ja se näkyy myös laadussa. Mikä on pikkaisen sääli koska Harvie&Hudsonille oli paljon malleja niin paidoissa kuin muissakin tuotteissa, joita muut eivät tarjoa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #6 : 12.10.10 - klo:15:01 »
Muistuipa mieleeni että Butiken på Landet myy oman merkin alla ruutupaitoja kohtuullisen edulliseen hintaa (muistaakseni €69 kpl). Perinteiset tattersall flanellipaidat kyseessä. Mitoituksesta en osaa sanoa kun en sovittanut. Kaupasta löytyy toki muitakin paitamerkkejä kuten Barbour ja T&A, joskin kovempaan hintaan.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #7 : 12.10.10 - klo:20:13 »
Navy Blue liikkeestä saa myös melko autenttisen näköisiä tattersallcheck-paitoja. Hintaa taitaa olla 25€kpl ja 5 paitaa huntilla.

Ne sopivat paremmin auton pesuun kuin päällä pidettäviksi.

VilleV

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #8 : 13.10.10 - klo:08:27 »

www.houseofbruar.com

Laadusta en osaa sanoa, mutta värivalikoima on mukava. Itse on ollut tarkoitus tuolta tilata.

Onko jollain noista kokemuksia?

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #9 : 13.10.10 - klo:10:24 »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tattersall
« Vastaus #10 : 13.10.10 - klo:15:11 »
Cordingsin tattersallit vaikuttavat olevan kovassa arvossa; eBayssäkin käytetyistä paidoista huudetaan yllättävän korkeita summia. Myös H&H:lla on kauniita väriyhdistelmiä, mutta laatu voi vaihdella.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #11 : 14.10.10 - klo:16:14 »
Tilasin omani jokin aika sitten täältä. Tilauslomakkeella ei ole suoraan mahdollista tilata Suomeen, mutta sähköpostilla asiaa tiedusteltuani he perustivat minulle pikimmiten tilin omalla osoitteella. Samalla lafkalla on brändätty webbikauppa Barbour by Mail, jossa mielestäni oli ainakin osin paremmat kuvat. Samaa tilaushistoriaa pystyi ainakin omalla kohdallani tarkastelemaan tuolla Outdoor & Countryn puolella paremmin. Barbout by Mailin puolella taas kuvat sai paremmin suurennettua.

Postikulut olivat ehkä £10 luokkaa. Voin tarkistaa jos kiinnostusta ilmenee.
« Viimeksi muokattu: 14.10.10 - klo:16:17 kirjoittanut TheodoreMaul »
Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

Antti76

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #12 : 21.10.10 - klo:01:55 »
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että kuten niin usein ennenkin: halvalla ei saa hyvää. Olen sortunut ostamaan eri merkkisiä halvemman hintaluokan tattersall kuvioisia "country" paitoja. Parhaimmat kokemukset ovat CT:n country-malleista sekä heidän washed oxford(?) bd paidasta. Muissa kangasmateriaali on ollut laadultaan välttävän ja ala-arvoisen välimaastossa. Näitä muita ovat olleet mm Brocklehurst ja Hoggs of Five.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Tattersall
« Vastaus #13 : 21.10.10 - klo:14:21 »
Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin todeta, että kuten niin usein ennenkin: halvalla ei saa hyvää. Olen sortunut ostamaan eri merkkisiä halvemman hintaluokan tattersall kuvioisia "country" paitoja. Parhaimmat kokemukset ovat CT:n country-malleista sekä heidän washed oxford(?) bd paidasta. Muissa kangasmateriaali on ollut laadultaan välttävän ja ala-arvoisen välimaastossa. Näitä muita ovat olleet mm Brocklehurst ja Hoggs of Five.

...siispä Cordings taitaa olla niitä harvoja kestäviä valintoja.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

VilleV

  • Kisälli
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Tattersall
« Vastaus #14 : 21.10.10 - klo:15:35 »
Cordings taitaa olla se ns. "autenttisin" valinta, mutta itse olen osittain kääntänyt katseeni muualle hiljattain tehdyn Lontoon matkan jälkeen. Olin kauan huumaillut Cordingsilla vierailusta ja vaikka oletinkin, että paidat ovat mitoitukseltaan isoja, olin päättänyt ostaa yhden. Päästyäni sitten kauppaan ja katselemaan paitoja, en saanut minkäänlaista palvelua henkilökunnalta ja kun itse vihdoin menin kysymään paitojen mitoituksesta ja mahdollisuudesta sovittaa, oli myyjä (vanhempi brittiherra) todella nihkeänä ja käytännössä kieltäytyi myymästä paitaa, koska "hukkuisin" siihen. Selitin, että paita tulee varmasti poikkeuksetta neuleen alle, hän vain kohautteli hartioitaan.

Käynnistä jäi (valitettavasti) paha maku suuhun ja paita jäi ostamatta.

Tämä tällaisena anekdoottina. Muuten paidat toki vaikuttivat erittäin asiallisilta ja materiaali pehmeältä ja melko paksulta.

VilleV