Kirjoittaja Aihe: Pukeutumisen vaikutus palveluun  (Luettu 13121 kertaa)

Jum-Jum

  • Vieras
Vs: Pukeutumisen vaikutus palveluun
« Vastaus #30 : 02.12.10 - klo:15:41 »
Autokaupassa vielä tänäpäivänäkin ostetaan autoja käteisellä. Tämän kuulin autoliikkeestä vuodenvaihteen aikoihin kun uutta autoa oltiin hakemassa. Tosin pankissa pitää nykyään selvittää pienetkin käteispanot (jopa alle tonnin panot!)

Erikoista. Muutaman kerran olen nostanut tai tallettanut 7000 € Nordeaan, eikä koskaan ole kysytty mitään muuta kuin että millaisena haluat.

Autot ostetaan tietääkseni useimmiten pankkivarmennetulla shekillä, debit-kortilla tai tilisiirrolla - siis jos ei rahoitusta käytetä. Käteisen kantamisesta muovikassissa saa kyllä leveän tarinan, mutta järkevää se ei ole. Eikä toisaalta parikymmentätuhatta euroa 500:n seteleinä tee vielä isoakaan pinoa, että mitään muovikassia niiden kantamiseen ei tarvita. 30 000 € tarkoittaa 60:ta kappaletta 500 €:n seteleitä - eli mahtuu povitaskuun mainiosti.

Vielä itse topicciin: yleensä merkkiliikkeissä käydessäni on palvelu ollut asiallista, riippumatta siitä millaiset vaatteet on päällä sattunut olemaan. Sen sijaan käytettyjen autojen liikkeissä asioimiseen tarvitaan musta nahkatakki, römeä ääni ja röyhkeä käytös. Mitään näistä minulla ei ole, joten olen jättänyt rotiskot sinne pihalle lahoamaan.
« Viimeksi muokattu: 02.12.10 - klo:15:46 kirjoittanut Jum-Jum »

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pukeutumisen vaikutus palveluun
« Vastaus #31 : 02.12.10 - klo:19:27 »
Autokaupassa vielä tänäpäivänäkin ostetaan autoja käteisellä. Tämän kuulin autoliikkeestä vuodenvaihteen aikoihin kun uutta autoa oltiin hakemassa. Tosin pankissa pitää nykyään selvittää pienetkin käteispanot (jopa alle tonnin panot!)
Erikoista. Muutaman kerran olen nostanut tai tallettanut 7000 € Nordeaan, eikä koskaan ole kysytty mitään muuta kuin että millaisena haluat.
Ainakin vuoden päivät tuosta on ollut laki/säännös tms. Rahanpesun hankaloittamiseksi pitää tehdä selvitys mistä rahat on kotoisin.
Viimeksi Nordeaan kun tonnin vein niin asiaa kysyivät.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Dan-D

  • Vieras
Vs: Pukeutumisen vaikutus palveluun
« Vastaus #32 : 03.12.10 - klo:09:27 »
Muistaakseni 5000 euroa on jonkinlainen raja - tosin saattaa olla pankkikohtaista.  Sitä isompaa summaa ei (ainakaan useista pankeista) saa käsiinsä ilman pientä (päivän-parin) odottelua.  Isommat nostot täytyy tilata etukäteen.

Kari Jurri

  • Vieras
Vs: Pukeutumisen vaikutus palveluun
« Vastaus #33 : 03.12.10 - klo:13:06 »

Autot ostetaan tietääkseni useimmiten pankkivarmennetulla shekillä, debit-kortilla tai tilisiirrolla - siis jos ei rahoitusta käytetä. Käteisen kantamisesta muovikassissa saa kyllä leveän tarinan, mutta järkevää se ei ole. Eikä toisaalta parikymmentätuhatta euroa 500:n seteleinä tee vielä isoakaan pinoa, että mitään muovikassia niiden kantamiseen ei tarvita. 30 000 € tarkoittaa 60:ta kappaletta 500 €:n seteleitä - eli mahtuu povitaskuun mainiosti.


Jälkeenpäin on käynyt ilmi, että tuossa muistelemassani tapauksessa kaverilla olikin ollut motiivina saada aikaan leveähkö tarina. Oli näet vanhana showmiehenä varannut käteisen etukäteen pankkiin suht pieninä seteleinä ja taisipa pudotella autokauppiaalle vielä vanhaa Andy McCoy -lainia: "Jos mä löydän jotain mist mä diggaan, niin mä ostan sen"...


Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Pukeutumisen vaikutus palveluun
« Vastaus #34 : 03.12.10 - klo:13:39 »

Autot ostetaan tietääkseni useimmiten pankkivarmennetulla shekillä, debit-kortilla tai tilisiirrolla - siis jos ei rahoitusta käytetä. Käteisen kantamisesta muovikassissa saa kyllä leveän tarinan, mutta järkevää se ei ole. Eikä toisaalta parikymmentätuhatta euroa 500:n seteleinä tee vielä isoakaan pinoa, että mitään muovikassia niiden kantamiseen ei tarvita. 30 000 € tarkoittaa 60:ta kappaletta 500 €:n seteleitä - eli mahtuu povitaskuun mainiosti.


Jälkeenpäin on käynyt ilmi, että tuossa muistelemassani tapauksessa kaverilla olikin ollut motiivina saada aikaan leveähkö tarina. Oli näet vanhana showmiehenä varannut käteisen etukäteen pankkiin suht pieninä seteleinä ja taisipa pudotella autokauppiaalle vielä vanhaa Andy McCoy -lainia: "Jos mä löydän jotain mist mä diggaan, niin mä ostan sen"...




Varmaankin kaiveli myös rahoja todeten siinä olevan "ainaski kolkyt donaa".
Suositellaan täysraittiutta.