Keikari > Asut ja pukineet
Left Shoe Company
haba:
--- Lainaus ---Mahtavia muotoja ja siroutta penääville voisin kertoa, että sirolestiseen kenkään on hemmetin vaikea sovittaa jalkaa, joka ei ole siro.
--- Lainaus päättyy ---
Näin myös minulla. Kyseessä enemminkin räpylä kuin jalka. Koska toinen jalkani on 45 ja toinen 44 päätin aikoinani kokeilla leftiä ja hankin Markstrasset. Nuo kengät ovat nyt 10 vuotta vanhat ja olivat pitkään varvaspuolella parhaat kenkäni. Tuo pari jäi minulla kuitenkin ainoiksi Lefteiksi. Ongelmina olivat jalkani rintavuus, joka Leftin toimintamallissa jää huomiotta sekä kengän 'terävä' reunus takana joka repi sukat ja nilkan rikki, valitus ja takaisinlähetys korjattavaksi eivät auttaneet ja lisävalituksiin vastauksena oli että 'kyllä se ajan myötä' - paikallisella suutarilla olen tuon myöhemmin korjauttanut.
Korjausten jälkeen Leftin kengät tuntuvat hyvältä jalassa ja käytän niitä edelleen. Ne kuitenkin jäävät melko rumasti auki yläosastaan tuon jalkani rintavuuden takia. Nahan laadusta minulla ei ole mitään valittamista - säännöllisen huollon saaneena kengät näyttävät vieläkin lähes uusilta nahka moitteettomalta.
http://www.leftshoecompany.com/fin/Tuotteet?case=12&peruskaava=43350&kaava=SH43350
Arska:
Leftin sivuilla en huomannut missään mainintaa GW-kenkien pohjan vaihtamisesta tai muista huoltomahdollisuuksista. Mahtavatkohan olla edes aikeissa tarjota sellaista?
TheodoreMaul:
--- Lainaus käyttäjältä: haba - 01.09.11 - klo:15:00 ---
kengän 'terävä' reunus takana joka repi sukat ja nilkan rikki, valitus ja takaisinlähetys korjattavaksi eivät auttaneet
--- Lainaus päättyy ---
Mulla sama malli ja sama ongelma toisen kengän osalta tuon kantapään terävyyden suhteen. Mitä temppuja se suutari sille teki? Rintavuus ei ole ongelma toisin kuin näissä tälläkin hetkellä jalassaolevissa englantilaisissa kengissä, joissa tuo G-lestikin mahtuu juuri ja juuri.
--- Lainaus käyttäjältä: Gaffer - 01.09.11 - klo:14:59 ---Silloin täytyy vain valita tilavampi versio samasta mallista, siis useimmiten G leveys (jos tarjolla). Sinänsähän kengän muodot ja mittasuhteet eivät yleensä muutu, mutta tilaa tulee lisää.
--- Lainaus päättyy ---
Kuten yllä mainitsin niin näin on tehty, mutta haasteita on silti. Katsotaan nyt miten nämä muotoutuvat tästä.
salaryman:
--- Lainaus käyttäjältä: Calle - 07.10.10 - klo:14:41 ---Mielestäni tuo ostokokemus on hieno osittain juuri tuon skannerin takia. Suurin ongelma kenkien ostajilla on oikean lestin valinta, tuo skanneri auttaa siihen. Toisaalta ei välttämättä olisi huono idea yhdistää tuo scanneri 3D printtaustekniikkaan. En tosin tiedä soveltuuko nykytekniikka lestien valmistamiseenm, mutta kannattaisi kuitenkin tutkia tämäkin mahdollisuus.
--- Lainaus päättyy ---
Printtaamisen sijaan se lesti kannattaa jyrsiä laminoidusta puusta, muovista, kevymiinistä tms. Tähän ei tarvittaisi sen jalkaskannerin lisäksi kuin pieni 5-akselinen työstökeskus ja kaveri joka osaa jalostaa siitä 3D skannauksesta lestin mallin formaatissa jonka koneen ohjaus ymmärtää.
Olenpa perin hämmästynyt ellei tällaista jossain jo tehtäisi.
Itse asiassa pukujakin kannattaisi tehdä samalla metodilla; Asiakkaalle tyköistuva haalari päälle ja skanneriin. Tämän mukaan jyrsittäisiin jossain halvan käsityön maassa foamista asiakkaan henkilökohtainen mannequin jonka päälle räätälit sitten rakentaisivat taatusti istuvan puvun.
--- Lainaus käyttäjältä: Arska - 01.09.11 - klo:16:03 ---Leftin sivuilla en huomannut missään mainintaa GW-kenkien pohjan vaihtamisesta tai muista huoltomahdollisuuksista. Mahtavatkohan olla edes aikeissa tarjota sellaista?
--- Lainaus päättyy ---
Tarkistin. Ei suunnitelmissa tällä hetkellä, mutta pistin viestiä notta GW-kone olisi mukava saada Suomeen.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta