Kirjoittaja Aihe: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat  (Luettu 59829 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #45 : 14.10.09 - klo:21:09 »
^Dainite on ainakin omaan jalkaani kovan tuntuinen, mutta rullaa aivan samoin kuin nahkapohja. Ääni on yllättävän korkea kumiseksi pohjaksi, mutta dainite on melko kovaa kumiseosta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #46 : 14.10.09 - klo:21:22 »
Dainitessa juuri kovuus ja ääni on parasta. Kokemus on hieman erilainen kuin sämpylä-Eccojen kanssa.
Suositellaan täysraittiutta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #47 : 14.10.09 - klo:22:49 »
^Tuo ötökkäsi käy silmiin. Mikset tee itsellesi Mad Men -naamaa?
Suositellaan täysraittiutta.

alfienpaluu

  • Vieras
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #48 : 14.10.09 - klo:23:38 »
Teetin kaksiin nahkapohjaisiin kumiset kun olivat jo parin päivän käytön jälkeen niin kärsineen näköiset pohjista. Pohjat niin ohutta kumia ettei tuota ulkopuolinen huomaa. Ihan hyvin ovat kestäneet ja taisin saada pari milliä pituutta lisääkin ;)

Käsittääkseni naiset teettävät todella usein näitä omiinsa jos popot arkikäytössä.

Keskustelu naisten jalkineista jatkuu omassa ketjussaaan.
T: DandyAndy
« Viimeksi muokattu: 15.10.09 - klo:13:25 kirjoittanut DandyAndy »

tweedster

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #49 : 16.10.09 - klo:20:22 »
^Tuo ötökkäsi käy silmiin. Mikset tee itsellesi Mad Men -naamaa?

OT: Tein, mutta totesin sen olevan hyvinkin geneerisen näköinen ja sekoittuvan muihin foorumilaisiin. Siispä "lainasin" tämän ja todellisena narsistina laitoin madmen-generaattorin kuvan työpöytäni taustaksi.

Miten tuollaisen naaman saa tehtyä?
"It's better to be a Young Fogey, than an Ageing Trendy" -Gavin Stamp

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #50 : 16.10.09 - klo:21:02 »
^ www.madmenyourself.com

Olen jo kauemman aikaa kummastellut sitä, miksi niin moni foorumiiteista haluaa keskustella anonyymisti. AAAC:n ja Styleforumin puolella pieni aitonassullinen foorumikuvake on arkipäivää, Suomessa kaiketi aihe on vielä jotenkin...arka.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4718
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #51 : 16.10.09 - klo:21:23 »
^ www.madmenyourself.com

Olen jo kauemman aikaa kummastellut sitä, miksi niin moni foorumiiteista haluaa keskustella anonyymisti. AAAC:n ja Styleforumin puolella pieni aitonassullinen foorumikuvake on arkipäivää, Suomessa kaiketi aihe on vielä jotenkin...arka.

Voisin laittaa aitonassullisen kuvakkeen, jos minulla olisi kuvia itsestäni. Tosin kyllä minut tuosta nykyisestäkin vaivatta tunnistaa.
Suositellaan täysraittiutta.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #52 : 16.10.09 - klo:22:09 »
Pitihän tuota Madmen kuvan luomista kokeilla, hiuksiin en ole tyytyväinen mutta muuten näytää kyllä kovinkin tutulta!

ttj

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #53 : 05.11.09 - klo:00:37 »
Swimsin kalosseja saa ainakin Stokkalta hintaan 69 €/pari. Värivaihtoehtoja oli tarjolla ainakin mustaa ja ruskeaa. Sen lisäksi oli niitä epämiellyttävän näköisiä kirkkaita värejä...
Olisin itsekin kiinnostunut, jos noita saa muualta edullisemmin. Löysin yhden verkkokaupan, joka tarjosi niitä hintaan n 129 $ plus postikulut.

Itselläni taas puolestaan tuo kirkas väri oli se lopullinen myyntiargumentti: konseptina kalossi on jotenkin hassu mutta silti aivan nerokas ja kirkas väri tuo hauskuutta ja rentoutta tuohon. Loppujen lopuksi tuli Swimsit hankittua Stokkalta tuohon hintaan ja oransseina. Nyt vaan innolla odottelemaan huonompia kelejä...

Ja jos tosiaan keksit jonkun halvemman paikan tilailla noita, niin jaa ihmeessä. Pitää ilman muuta hankkia toimistolle varmuuden vuoksi toinen pari.
Those are my principles. If you don't like them I have others.

juhajmk

  • Kisälli
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Re: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #54 : 25.11.09 - klo:13:26 »
Onko Tampereen suutareista kellään näppituntumaa tai kokemuksia? Ajattelin jotain laadukkaampaa loaferia tilata kävelykengäksi ja nahkapohjaisina ne ei todennäköisesti omassa käytössä kestäisi kauaa. Mihin hintaan ja millaista laatua Tampereelta saa jos aikoo kumipohjia hankkia nahkapohjaisiin?

Tulee vähän myöhässä, mutta toivottavasti on avuksi jollekulle. Itse olen Tampereella parin kelvottoman suutarin lisäksi käyttänyt kenkiäni Kalevassa lähekkäin sijaitsevilla Mansen suutarilla ja Suutari pieni suurella. Hinta ja laatu suunnilleen samalla tasolla, puolipohjat n. 20€, kantapalat viitisen euroa vähemmän.

Molemmissa suuri valikoima pohjamateriaaleja ja kenkätarvikkeita, Mansen suutarilla lepolestejäkin (tosin puolilesti-mallisia) Itse käytän nykyään Mansen suutaria, ehkä aavistuksen nopeampien korjausaikojen (3-5pv.) ja hitusen siistimmän lopputuloksen vuoksi. Uskallan kuitenkin suositella molempia liikkeitä, näihin uskaltaa kenkänsä viedä.
« Viimeksi muokattu: 25.11.09 - klo:13:42 kirjoittanut juhajmk »

tuomas

  • Vieras
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #55 : 19.02.10 - klo:09:31 »
Onko muuten Helsingissä asustavilla muita suutarivinkkejä kuin täällä mainittu Monofix Arabiassa? Olin Viiskulman suutarin kanta-asiakas, mutta menivät piru vie lopettamaan, joten tässähän olisi uuden pitkän suhteen vuoro.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #56 : 19.02.10 - klo:10:42 »
Ehdoton vastaukseni aiheeseen on "En, ne pilaavat jalkineet". Vaakakupin painaa pohjaan käytännön ja esteettisen arvon syyt.

Kunnon nahkapohjaisten reunoskenkien valmistajat eivät sitä myöskään suosittele.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #57 : 19.02.10 - klo:13:08 »
Ehdoton vastaukseni aiheeseen on "En, ne pilaavat jalkineet". Vaakakupin painaa pohjaan käytännön ja esteettisen arvon syyt.

Kunnon nahkapohjaisten reunoskenkien valmistajat eivät sitä myöskään suosittele.

Kuten aiemmin tässä ketjussa olen tuonut ilmi, edustan toista näkökulmaa asiaan eli kumisilla puolipohjilla varustettuja jalkineita on käytössä.

Tämän "puolipohjat pilaavat jalkineet"-kommentin tueksi olisi mukava saada jotain tukevampaa todistusaineistoa. Olen yrittänyt asian tiimoilta tietoa etsiä, mutta mitään kovin konkreettista en ole oikein onnistunut löytämään. Yleensä vedotaan siihen, että "se ja se kengäntekijä/suutari ei tätä suosittele".En tosin itse pysty esittämään vastakkaisiakaan todisteita eikä minun tarkoitukseni olekaan oikeastaan todistella suuntaan eikä toiseen, mutta minulle kertyneet kokemukset eivät vain ole toistaiseksi moiselle väitteelle mitään tukea antaneet. Tosin kokemusta on vasta parin vuoden ajalta ja siksi olen asiasta erityisen kiinnostunut.

Esteettisiä perusteita ei mielestäni myöskään ole. Oikein asennettuna puolipohjat eivät erotu kengän omasta pohjasta muuta kuin tietysti alapuolelta.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9277
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #58 : 19.02.10 - klo:14:25 »
Onko muuten Helsingissä asustavilla muita suutarivinkkejä kuin täällä mainittu Monofix Arabiassa? Olin Viiskulman suutarin kanta-asiakas, mutta menivät piru vie lopettamaan, joten tässähän olisi uuden pitkän suhteen vuoro.

Kohtapuoliin blogiin tulee esittely Fredan suutarin pitäjästä, joka on ollut alalla 40 vuotta. Häneen luotan popojeni suhteen.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Nahkapohjiin liimatut kumipohjat?
« Vastaus #59 : 19.02.10 - klo:14:58 »
Esteettisiä perusteita ei mielestäni myöskään ole. Oikein asennettuna puolipohjat eivät erotu kengän omasta pohjasta muuta kuin tietysti alapuolelta.

Vaikka esteettinen haitta olisi minimaalinen, on se silti riittävä - ja liiallinen.

Olen pariin halpaan nahkapohjaiseen jalkinepariin vaihdattanut kumiset puolipohjat. Vaikka vaihto on toteutettu huolella ja popot ovat paljon mukavammat kävellä, lopputulos näyttää kovin raiskatulta. Tämän vuoksi en aio hankkia kalliita nahkapohjaisia lainkaan. Vaihdattaminen on kuin laittaisi Gallen-Kallelan tauluun muoviset kehykset Tiimarista.

Käsittääkseni aikeesi on, Ville, muuttunut, eikö?
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"