Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 678765 kertaa)

jartsa84

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 115
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #960 : 14.03.12 - klo:12:44 »
Ensimmäiset nätit kengät alkavat tulla vastaan 350 punnan tienoilla 348:n muodossa, ja sekin hyötyisi pienoisesta laihdutuskuurista.

Niin minkälaista suksea sä nyt oikein oletkaan etsimässä..?

Tämä pisti omaan silmäänikin. Omat C&J Drummondit on kyseisellä lestillä leveydellä E. Aika hoikka kenkä.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #961 : 14.03.12 - klo:15:42 »



(Chelseasta olen mallina tosin edelleen sikäli hieman epävarma, että sen sopivuus nilkkojen kohdalta hieman arveluttaa. Chelsea lienee kovin ahdas malli?)

Niissähän on kuitenkin se joustava osuus, joka tuo liikkumavaraa. Itse ostin viime syksynä Hilfigerin (tiedä sitten, kuka valmistanut) läskipohjaiset chelseat 50%:n rabatilla, eikä ole kaduttanut. Todella monipuoliset kengät esim. juuri talven molemmille puolille.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #962 : 14.03.12 - klo:20:19 »
En ymmärrä miksi kukaan ei voi tehdä kauniita kenkiä hintaluokkaan ~200eur / Loake 1880 / Cheaneyn paremmat monot.

Barker. 386 ja 396 ovat Barker Black -sarjasta nostettuja lestejä, 446 sitten "italialaistyyppinen" suksekkaampi lesti.

Toki jos etsii jotain cowboykenkiä, pitänee etsiä amerikasta.

CT:n tuplamunkit on tehty Loaken Capitaliin.

386 ja 396 ovat susirumia, olen omistanut parin molemmissa ja on täytynyt myydä heti pois. Molemmat ovat pullukoita ja liian lyhyitä. 446 omistan yhden parin ja pidänkin siittä jossain määrin, mutta sekin on aika pyöreä kärjestä.

Voi olla, että nuo näkemäni tuplamunkit ovat Capitaliin tehdyt, mutta Barkerilla on kyllä vielä joku kaunis ja siro lesti. Sausagesilla on ollut pareja myynnissä muutamaan otteeseen, ja kengissä lisäksi ollut Barkerin Handcrafted collectionista tutut tammiparkitut pohjat. Kyseinen lesti ei myöskään ole koossa FX vaan normaali F.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #963 : 14.03.12 - klo:23:03 »
386 ja 396 ovat susirumia, olen omistanut parin molemmissa ja on täytynyt myydä heti pois. Molemmat ovat pullukoita ja liian lyhyitä. 446 omistan yhden parin ja pidänkin siittä jossain määrin, mutta sekin on aika pyöreä kärjestä.

Löytyy peräti ihan kotimaisena designinä:

Kaikki villa tottelee rautaa.

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #964 : 14.03.12 - klo:23:18 »
Noi punaiset mätsäis hienosti meikän monojen kanssa.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #965 : 14.03.12 - klo:23:23 »
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Uunottaja

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1170
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #966 : 15.03.12 - klo:07:28 »
Käsititte nyt aivan väärin, en etsi mitään klovnipopoja, vaan kunhan olen turhautunut, kun nättejä kenkiä ei oikein kukaan tee järkihinnoin.

Kauniita lestejä mielestäni ovat esimerkiksi Carminan Simpson ja Rain, C&J:n 348 ja 360 (vaikka on pyöreä, toimii hienosti esim Edgwaressa), G&G:ltä en juurikaan rumia sämpylöitä ole nähnyt, EG:ltä 888 sekä muutama muu, John Lobbin 8000 ja 8695, Cheaneyllä on 619, AS:lläkin kaikki maukkaat lestit ovat vain kalleimmissa malleissa (kuten 53). Miksi näitä siroja ja paljon hienostuneempia muotoja alkaa tulla vastaan vasta viidensadan pohjoispuolella?

EDIT: Ja vielä vähän itken, esim Church'sin ainoa mielestäni kaunis kenkä on 119 lestiin tehty Tewkesbury (Omistan ja pidän erityisesti) tai Tenby.
« Viimeksi muokattu: 15.03.12 - klo:07:33 kirjoittanut Uunottaja »

_OJ_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #967 : 18.03.12 - klo:18:46 »
Olen etsiskellyt itselleni työkäyttöön sopivia mustia oxford kenkiä. Kohtuu halvalla pitäisi hommassa päästä ja olen mieltynyt Loake Hull kengän muotokieleen:

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colourid=1659&brandid=6&catid=84&shoeid=3065&sizeid=6&fitid=2

Ainut asia mistä en ole varma on tuo kiillotettu nahka. Eroaako tuo kiillotettu versio perus mustasta nahasta, jotenkin silmiinpistävästi ulkonäön suhteen? Itse kun en liian silmiinpistävästä kiillosta välittäisi, mutta muuten olisi loistava diili. Mitä muuten olette mieltä kyseisen kengän hinta/laatu -suhteesta?

Zildjiar

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 277
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #968 : 18.03.12 - klo:19:14 »
Olen etsiskellyt itselleni työkäyttöön sopivia mustia oxford kenkiä. Kohtuu halvalla pitäisi hommassa päästä ja olen mieltynyt Loake Hull kengän muotokieleen:

http://www.herringshoes.co.uk/product-info.php?colourid=1659&brandid=6&catid=84&shoeid=3065&sizeid=6&fitid=2

Ainut asia mistä en ole varma on tuo kiillotettu nahka. Eroaako tuo kiillotettu versio perus mustasta nahasta, jotenkin silmiinpistävästi ulkonäön suhteen? Itse kun en liian silmiinpistävästä kiillosta välittäisi, mutta muuten olisi loistava diili. Mitä muuten olette mieltä kyseisen kengän hinta/laatu -suhteesta?
On kiiltonahkaa. En suosittele ostamaan, sillä tuo kiiltonahka näyttää hyvältä vain ensimmäisen viiden askeleen ajan. Loakelta löytyy muistaakseni myös täysin vastaava malli, mutta huomattavasti laadukkaampaan nahkaan tehtynä, hintaa tietty tulee se ~100€ lisää, mutta sillä nyt tuskin niin väliä on, sillä kenkä säilyy käytössä vuosikaudet hyvännäköisenä vähäisellä hoidolla.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #969 : 18.03.12 - klo:19:28 »
^ Juhlagallerian kautta 1880-sarjan popot kustantavat sen 179 euroa.

Tommi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3815
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #970 : 18.03.12 - klo:19:35 »
^^ Korjataan sen verran, että nup eivät ole kiiltonahkaa, vaan korjattua nahkaa. Korjattu nahka ei ole yleisesti ottaen kannattava ostos, koska se ikääntyy ja kuluu "rumemmin" kuin full grain -nahka.
Myydään valkoisia pellavaliinoja.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #971 : 18.03.12 - klo:19:44 »
^ mistä tosta selviää, että on korjattua nahkaa? Nyt hakkaa tyhjää...

Elias

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 553
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #972 : 18.03.12 - klo:19:45 »
^ Black polished.
Vaatekaapin tyhjennys
Sokeet johdattaa sokeita. Ne, jotka vetää edel on vain syvemmäl skutas.

_OJ_

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #973 : 18.03.12 - klo:19:47 »
^ Juhlagallerian kautta 1880-sarjan popot kustantavat sen 179 euroa.

Kiitoksia vinkistä! Satun asumaan Tampereella, joten täytyy heti huomenissa mennä tarkastamaan Juhlagallerian valikoima...

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« Vastaus #974 : 18.03.12 - klo:19:48 »
^^ aa juu aivan, aivan.