Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 674368 kertaa)

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #45 : 09.10.09 - klo:23:45 »
^Kiitos tiedosta. Valitettavasti olen iskenyt silmäni aivan erityiseen J-W:n malliin, jolle ei ole korvaavaa paria millään muulla valmistajalla. J-W:n oma verkkokauppa pitää aika rasvaista hintatasoa ja tuota mallia ei näytä löytyvän mistään muualta, joten designvero on maksettava vaikka syrän märkänis.

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #46 : 10.10.09 - klo:01:44 »
Kerro, mikä malli ja koko, niin käyn maanantaina Jeffery Westin myymälässä tarkistamassa, sattuisiko olemaan alennuksessa (ellei ole "internet exclusive").



Riku

dhilsu

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 230
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #47 : 10.10.09 - klo:15:05 »
Kerro, mikä malli ja koko, niin käyn maanantaina Jeffery Westin myymälässä tarkistamassa, sattuisiko olemaan alennuksessa (ellei ole "internet exclusive").

Oho, Keikarin foorumin luksuspalvelu ei petä koskaan. Laiton yv:nä datoja.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #48 : 10.10.09 - klo:16:11 »
Kerro, mikä malli ja koko, niin käyn maanantaina Jeffery Westin myymälässä tarkistamassa, sattuisiko olemaan alennuksessa (ellei ole "internet exclusive").

Oho, Keikarin foorumin luksuspalvelu ei petä koskaan. Laiton yv:nä datoja.


Riku on Lontoon kirjeenvaihtajanamme korvaamaton. Valitettavasti hänen pestinsä päättyy ensi vuoden alkupuolella, joten paikka on avoinna jäsenistön hakua varten. Haluaisiko kukaan muuttuu Englannin puolelle täysipäiväiseksi eleganssin harjoittajaksi?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #49 : 15.11.09 - klo:00:59 »
Terve,

Onko kukaan kokeillut Magnoli Clothiersia Uudessa Seelannissa? Teettävät erittäin halvalla (250€) bespoke kengät. Kehuvat, että millaiset vain haluaa. Tekevät vaikka valokuvasta.

Tietenkin tuohon hintaan tulee vielä tuo tulli+vero. Pienen laskutoimituksen jälkeen se lienee jossakin tuossa 85€ tienoilla.. mikä ei ole paha sinänsä. Hieman yli 300€ tulisi loppuhinnaksi. Postikulut sisältyvät hintoihin.

Tässä linkkiä http://www.magnoliclothiers.com/custom-shoes-p-70.html

Itse olen jo pitkään ajatellut teettää tällaiset


Täytyy nyt vielä tietenkin katsoa tuo rahatilanne...

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #50 : 15.11.09 - klo:12:00 »
^Tuolla hinnalla diili vaikuttaa liian hyvältä. Jotain täytyy olla haudattuna - kenties tilausten alihankkiminen Kiinasta.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

sproily

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1944
  • Parantumaton retro-eksentrikko
    • Profiili
    • Flanööri-blogi
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #51 : 15.11.09 - klo:15:05 »
Totta. Tuota laatua olen minäkin pohdiskellut. Vaikuttaa liian hyvältä ollakseen totta.

Flanööri
Dress to impress yourself first. Then others, if you feel like it.

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #52 : 27.11.09 - klo:09:35 »
Kokemuksia Solelyshoesista:

- Asiakaspalvelu oli aavistuksen hidasta, vastauksia kysymyksiini sai odotella useita päiviä.
- Tilauksen ja maksun ja kenkien lähettämisen välissä vierähti viikko; Liekö puuttunut varastosta juuri oma kokoni, mutta sivut antoivat ymmärtää vähän ripeämpää toimintaa. Ilmoitetut toimitusajat Eurooppaan olivat UPS:n sivuilla lähinnä Benelux ja Ranskan alueen aikoja.

Tilaamani Cheaneyn Pennine II veldtti-bootsit ovat kyllä luonnossa monin verroin kuvia kauniimmat. Kenkien väri lähimpänä Herring Shoesin kuvaa, joskin vähän tummemmat ovat vielä.
Sisäänajo suorittamatta vielä. Laatuvaikutelma hyvä ja ennakko-odotusten mukainen. Toisessa kengässä oli reunosompeleessa vähän rosoa, mutta sitä sai kyllä etsimällä hakea. 6G on omaan jalkaani juuri passeli talvikäyttöön paksumman sukan kera.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #53 : 27.11.09 - klo:16:40 »
^Voihan pentele, itse tilasin juuri vähän aikaa sitten Herringiltä juuri nuo kengät ja ajattelin jo kirjoittaa foorumille ja haukkua ne maan rakoon. Mielestäni laatu on hintaan nähden ala-arvoinen, rosoa löytyy liiankin kanssa. Kengät saavat painua takaisin sinne, mistä tulivatkin. Laatua ei voi verratakaan esim. emomerkki Church'siin, vaikka hinta ei mitenkään tolkuttomasti jää jälkeen. Lisäksi mokomat eivät istu jalkaani: isovarpaan kohdalta kengät ovat liian matalat. Tosin olen joltakin foorumilta lukenut, että Cheaneyn jalkineissa on huomattavan suuria laatueroja - en tiedä, tarkoitettiinko sillä, että eri mallien vai eri yksilöiden välillä. Onko sinulla, VMP, Church'sin kenkiä? Jos on, miten vertaisit uusien Cheaney-kenkiesi laatua ja viimeistelyä niihin? Tahtoisin tietää, sainko maanantaikappaleen vai olenko vain kranttu.

Muuten, jos tilaatte sekundaa Herringiltä tai muualta, muistakaa tarkastaa myös kengän sisus tarkoin. Tilaamieni "slight second" -Church'sien nahkavuori oli kuin hain jäljiltä ja ne saavat myös lähteä paluupostissa takaisin. Nuo Cheaneyt kyllä myytiin minulle ihan priimana.
Suositellaan täysraittiutta.

Tumppi$

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1698
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #54 : 27.11.09 - klo:17:20 »
^ Ohhoh. Onpa ikävä kuulla moista, koska itse olen ollut Cheaneyn kenkien puolestapuhuja... Täytyypä jatkossa kehua niitä varovaisemmin.

Itselläni nimittäin on kahdet Cheaneyn valmistamat jalkineet.. Herring Shoesin Fencotet (jotka ovat Cheaneyn valmistamat) ja sitten Cheaneyn omasta mallistosta Cheshami't. Ja noihin omiin kenkiini olen ollut tähän asti tyytyväinen..Fencote'n käyttökokemukset ovat vielä varsin vähissä, mutta Cheshameja on tullut pidettyä jonkun verran. Viimeistelyyn olen myös ollut varsin tyytyväinen..

Mutta täytyypä seurata silmä kovana, miten nuo minun kengät kestävät ikääntymistä ja käyttöä jatkossa.
VASTATUULEEN!

VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #55 : 27.11.09 - klo:18:16 »
Onko sinulla, VMP, Church'sin kenkiä? Jos on, miten vertaisit uusien Cheaney-kenkiesi laatua ja viimeistelyä niihin? Tahtoisin tietää, sainko maanantaikappaleen vai olenko vain kranttu.

Minulla on yhdet semi-brogue Custom Gradet. Ostin eBaysta käytettynä alkuperäiseltä omistajalta joka oli vaihdattanut niihin juuri pohjat Chruch'silla. Hänen mukaansa yli 10 vuotta vanha pari.
Niihin verrattuna Cheaneyjen viimeistely on parempi. Omassa parissani siis vain toisessa kengässä sisäsyrjän ompeleessa pieni nirhama. Käyttöönottoa edeltävässä huollossa havaitsin myös alle puolen sentin naarmun saman vasemman kengän ulkosyrjässä. Nahka näissä uusissa laadukkaamman oloista, tosin noiden Church'sien nahkaa en osaa varmasti edes sanoa (maailman foorumeilta ei löytynyt noin vanhoja koodeja, binder on kuitenkin valitettavan todennäköinen). Saattaisin kuvitella, että emoyhtiön lippulaivojen viimeistely on kuitenkin parempaa, tosin mallitkin ovat 'kevyempiä'.

Valitettavasti vertailupohjaa ei itselläni tämän enempää vielä ole, enkä kovin krantuksikaan rohkene näissä asioissa (toistaiseksi) ryhtyä. Luulisin kuitenkin kohdallesi sattuneen huonon parin. Vaikuttaa huolestuttavalta tällainen heittely yksilöjen välillä. Varsinkin kun olen ollut ymmärtävinäni, että Church'silla on varsin suuria suunnitelmia Cheaneyn suhteen.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #56 : 27.11.09 - klo:20:59 »
Church'silla on varsin suuria suunnitelmia Cheaneyn suhteen.

Itse asiassa taaannoin taisi käydä niin että Churchin serkukset (samat jotka möivät Church'sin Pradalle) osti Cheaneyn.  Tietääkseni uutta mallistoa uusien omistajien ohjauksessa ei ole vielä julkaistu.


VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #57 : 27.11.09 - klo:21:58 »
Church'silla on varsin suuria suunnitelmia Cheaneyn suhteen.

Itse asiassa taaannoin taisi käydä niin että Churchin serkukset (samat jotka möivät Church'sin Pradalle) osti Cheaneyn.  Tietääkseni uutta mallistoa uusien omistajien ohjauksessa ei ole vielä julkaistu.



Niin siis juuri tätä kuviota tarkoitin tuolla ylemmällä kommentillani.

Reijo (nimi muutettu)

  • Kisälli
  • Viestejä: 47
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #58 : 30.11.09 - klo:16:57 »
Alla Bexleyn tarjoama kokotaulukko nettitilauksia tekeville. Itsekin luulen juuri tehneeni päätöken taulukon avittamana, vaikkei se välttämättä täysin oikeaa kokoa takaakaan.


VMP

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 489
    • Profiili
Vs: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #59 : 30.11.09 - klo:20:14 »
Alla Bexleyn tarjoama kokotaulukko nettitilauksia tekeville. Itsekin luulen juuri tehneeni päätöken taulukon avittamana, vaikkei se välttämättä täysin oikeaa kokoa takaakaan.

Taulukoita löytyy myös Herring Shoesilta http://www.herringshoes.co.uk/faq ja Wikipediasta http://en.wikipedia.org/wiki/Shoe_sizes (taulukko: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f6/Shoesize-adult-en.svg/999px-Shoesize-adult-en.svg.png ). Wikitaulukko tuntee myös muita kokomerkintöjä kuin US, UK ja EU.