Kirjoittaja Aihe: Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista  (Luettu 674290 kertaa)

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Jalkineiden ostaminen verkkokaupoista
« : 30.12.08 - klo:16:36 »
Moi,

Olen etsiskellyt jo jonkin aikaa ruskeita full brogue kenkiä täydentämään vajavaista kenkävalikoimaani, mutta tulokset ovat jääneet aika laihoiksi. Ainoat ruskeat full broguet olen löytänyt Allen Edmondsin valikoimista, mutta niiden hinta on kyllä minulle liikaa. Ehdotuksia liikkeistä?

Ja vinkkejä kaipaisin myös mustien, tupsuttomien, loufereiden etsimiseen, niitä olen sentään jo kohtuullisella hinnalla löytänyt esim. Bexleystä, mutta ehdotuksia otetaan muistakin kaupoista vastaan.

Otsikkoa muutettu tarkemmaksi.
-Ville
« Viimeksi muokattu: 28.07.11 - klo:18:04 kirjoittanut Elenkhos »

Viitanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #1 : 30.12.08 - klo:16:57 »
Pediwear tarjoaa ainakin hyvän valikoiman http://http://www.pediwear.co.uk/ ja http://http://www.herringshoes.co.uk/index.php löytyy esim. kakkoslaatua Churchin kengissä, jälkimmäisestä olen tilannut yhden kenkäparin ja tilaus saapui upsilla tasan viikossa.
Taide on ainoa vakava asia maailmassa. Ja taiteilija on ainoa henkilö, joka ei ole koskaan vakavissaan - Oscar Wilde.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #2 : 30.12.08 - klo:20:41 »
Arvaat siis ostaa kengät niitä kokeilematta? Minä tuskin uskaltaisin. Esimerkki: Aldenilla on jokaista numeroa kohti kahdeksan eri leveyttä. New Yorkissa pääsin niitä sovittamaan, havaitakseni räpyläni kuuluvan leveimpään EEE luokkaan. Kokeilematta en olisi uskonut.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #3 : 30.12.08 - klo:21:48 »
En kyllä minäkään sovittamatta kenkiä ostaisi. Noita lestejä on tosiaan aika paljon. Ymmärtääkseni Suomen kenkäkaupoissa on pääsääntöisesti EE lestillä olevia kenkiä, koska suomalaiset ovat aika leveäjalkaista porukkaa. Tämä hankaloittaa meikäläisen kenkien ostoa melkoisesti, koska itse taasen olen kokolailla kapealla, mutta pitkällä räpylällä varustettu. Loaferit, yms. voi suosiolla jättää Suomessa kauppaan, koska ne eivät pysy jalassa.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #4 : 30.12.08 - klo:22:07 »
Kannattaa suosiolla tilata ½-1 kokoa suuremmat jalkineet. Jos niitä ei pohjallisilla erinomaisen istuviksi saa, ne voi joko palauttaa (jolloin postimaksut harmi kyllä lankeavat itselle), tai sitten myydä eteenpäin, mikäli hinta ei ole huima. Laatujalkineet ovat vaivan arvoiset.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #5 : 30.12.08 - klo:22:09 »
Samoja kenkiä lienee aika vaikea sovittaa täällä Suomen maalla, joten kyllä ajattelin ihan suomalaisten kauppojen kenkien sovittamiskokemusten perusteella ostaa. Jalkani on pitkä ja kapea, joten F lestinen eli normaalilesti on minulle oikeastaan ainut vaihtoehto (Amerikan EE). Ja jos aivan metsään menee hankinta, niin palauttamalla saa kengän hinnan kyllä takaisin.

Vai onko teillä parempia ehdotuksia, miten hankkia kengät? Jaha, Villeltähän niitä jo tulikin.
« Viimeksi muokattu: 04.01.09 - klo:18:47 kirjoittanut Elenkhos »

Thomas

  • Kisälli
  • Viestejä: 11
    • Profiili
    • http://www.sorites.fi
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #6 : 30.12.08 - klo:23:32 »
Tilasin pari-kolme kuukautta sitten ensimmäisen kenkäparini TM Lewinin mallistoista ja olin äärimmäisen tyytyväinen mitoitukseen. Kengät ovat tietysti aivan yhtä yksilöllisiä kuin niiden käyttäjätkin, mutta ainakin itse olen tilannut kenkiä verkosta mittaamalla jalkani mahdollisimman tarkasti ja vertaamalla näitä speksejä tarjottuihin kenkiin; ei tietenkään synny täydellistä vastaavuutta, mutta ainakin jotain riittävän läheistä.
Stultum est timere quod vitare non potes.
  - Syrus

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #7 : 31.12.08 - klo:01:44 »
Oletko kokeillut http://www.bexley.com/Bexley/shoe-EN.htm. Sieltää löytyy muutama kokobroque jo kohtuulliseeb huokeen hintaa. Itselleni tilasin Kensington Gomme-broquet. Ja hyvin toimii sekä sopii suomalaiseen, ei kuitenkaan kaikista leveälestisempään jalkaan. Hinta kohtuullinen. Samasta osoitteesta saa tuikitarpeelliset seetripuiset leopolestit myös kohtuuhintaan. Visaa vinguttamaan.

Mikke

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 118
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #8 : 31.12.08 - klo:11:12 »
Kun haluaa ostaa itselleen todella hyvät, ihmisiän kestävät kengät, joista jalat ja sielu kiittävät joka kerta kun ne jalkaansa laittaa, ei haluaisi turvautua vippaskonsteihin kuten "varanumeroon" tai pohjallisiin tai mahdollisuuteen myydä eteenpäin. Perusongelma on se, ettei Suomesta saa hyviä miesten kenkiä. Totesin tämän jo vuosia sitten ja tilanne ei ole muuksi muuttunut. Siksi ulkomaan matkoilla aina hiljakseen kiertelen kenkäkaupoissa. Sovittelen, joskus ostan mutta usein en. Laitan kuitenkin mallit ja koot visusti muistiin, jotta voin palata niihin myöhemmin. Itsensä kengittäminen on pitkän tähtäimen projekti. Kunnon kenkiä myydään kaikissa Euroopan isoissa kaupungeissa, joten jos tie niihin vie, kannattaa käyttää tilaisuus hyväkseen. Juuri nyt siellä on alet meneillään. Muutaman kympin halpalentokin Lontooseen, Pariisiin tai Brysseliin on järkevä teko jalkine- ja vaateostosten kannalta.

Viitanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #9 : 02.01.09 - klo:20:12 »
Kovasti kiinnostaisi tuo Churchin Perth, puoli-brogue mustana, hintaan 195 puntaa. Niitähän kehtaisi käyttää vaikka farkkujen ja bleiserin kanssa? Onko kellään kokemuksia Churchin kengistä?
Taide on ainoa vakava asia maailmassa. Ja taiteilija on ainoa henkilö, joka ei ole koskaan vakavissaan - Oscar Wilde.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #10 : 03.01.09 - klo:01:46 »
Lainaus käyttäjältä: "Viitanen"
Kovasti kiinnostaisi tuo Churchin Perth, puoli-brogue mustana, hintaan 195 puntaa. Niitähän kehtaisi käyttää vaikka farkkujen ja bleiserin kanssa? Onko kellään kokemuksia Churchin kengistä?

Kaksi paria löytyy. Viimeistely, nahkalaatu ja työn jälki ovat erinomaiset. Täysihintaisena hieman kalliit, mutta Herringiltä pikkuvikaiset hintansa arvoiset. Ovat kuitenkin melko vaaralliset: huippulaatu aiheuttaa addiktion. Church's-parin jos ostaa, lepolestit ja huolellinen hoiva ovat olennaiset. Eihän Ferrariakaan jätetä takapihalle nuhjuuntumaan.

Älä kuitenkaan koskaan käytä mustia kenkiä farkkujen kanssa, sen verran kovaan tyylivirheeseen muutoin sorrut.  Osta mieluummin ruskeat broguet, niillä on laajempi käyttöskaala.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Consigliere

  • Kisälli
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #11 : 03.01.09 - klo:01:57 »
Täytyy kompata Villea; Churchit ovat erinomaiset kengät ja omani ovat palvelleet moitteettomasti jo toistakymmentä vuotta pikkukorjauksilla ja säännöllisellä huollolla.
BTW, punnan nykyinen kurssi aiheutti sen, että itselleni tarttui haaviin Herringshoesilta juurikin nuo Churchin Perthit (tosin pähkinäruskeana). Oma 42-42,5 räpyläni ui kivasti Churchin 8-koon leveämpään G-malliin (ainakin 73 lestissä, jota tuolla näyttiin kauppaavan).

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #12 : 03.01.09 - klo:15:54 »
Muutama juttu laatukenkien ostosta.

Nettikaupasta ei kannata ostaa ennenkuin koko on varmasti tiedossa. Hyvien kenkien kuuluu istua oikein ja tässä tulee
jo mainittujen kenkien mallien kirjot hyvin esiin. Sekä leveyksiä, että pituuksia löytyy joka jalalle. Itseasiassa Allen&Edmondsilta
löytyy vielä eri lestitkin.

Suomalaisten perusvirhe on ostaa ja pitää liian pieniä kenkiä. Itse tein virheen ja kaapista löytyy muutama pari lähes käyttämättömiä
Allen&Edmondsin kenkiä kokoa 9 ja E/EE:tä kun piti väkisin änkeä jalkaan (jos joku on kiinnostunut, niin meilillä yhteyttä...).

Jos asutte pk-seudulla ja tavoitteena ostaa A&E:n kenkiä, niin käykää Monofixissa Arabian kauppakeskuksessa. Suutari-Toni tietää kengistä
tosi paljon. Oppirahat maksaneena olen ollut valmis maksamaan hänelle asiantuntemuksesta. Jos vertaa allaolevaa laskelmaa, niin ei ero ole
huomattava.

Esim A&E:n kenkiä saa tilattua http://www.shoebuy.com :sta. Ennen vuodenvaihdetta oli hyviä tarjouksia ja taalakin heikkeni taas. Jos tietää mitä tilaa
niin ok, mutta ottaen huomioon tullit ja verot hyöty ehkä 15%.

Samoin A&E:llä oma nettikauppa, mutta ottavat 90 taalaa rahdista mikä on ihan liikaa verratuna esim Shoebuyn 35 taalaa.

Tässä laskelma mitä maksaa kenkien osto jenkeistä (korjatkoon jos jollain parempaa tietoa):

kengät (esim 300taalaa, kurssi 1.39)
rahti + 35 (shoebuy.com, kurssi 1.39)
tulli 12% (lasketaan kenkien hinnasta/rahdista, Tulli laskee omalla kurssilla joka perustuu edellisen kuukauden keskikurssiin)
verot 22%
DHL:n paikalliset kulut 15€

Sain kenkien loppuhinnaksi kotiinkuskattuna 344 Euroa.
(laskin kurssin läpi 1.39)
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

supera

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1084
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #13 : 03.01.09 - klo:16:41 »
Lainaus käyttäjältä: "Elenkhos"
Samoja kenkiä lienee aika vaikea sovittaa täällä Suomen maalla, joten kyllä ajattelin ihan suomalaisten kauppojen kenkien sovittamiskokemusten perusteella ostaa. Jalkani on pitkä ja kapea, joten F lestinen eli normaalilesti on minulle oikeastaan ainut vaihtoehto (Amerikan E). Ja jos aivan metsään menee hankinta, niin palauttamalla saa kengän hinnan kyllä takaisin.

Vai onko teillä parempia ehdotuksia, miten hankkia kengät? Jaha, Villeltähän niitä jo tulikin.

Ainakin Allen&Edmondsin normaalilesti on D ja kapeammat C:stä ylöspäin AAAn saakka.

Kiinnostaisi tilata Herringistä Churchit kokeeksi. Mikä on kokemuksenne heidän lestejen leveyksistä ja pituuksista ?
Kotisivuillaan maintsevat jenkki E:n normaaliksi?
Off. James 'Jimmy' McNulty: You know what they call a guy who pays that much attention to his clothes, don't you?

Det. William 'Bunk' Moreland: A grown-up.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: Verkkokauppoja jalkineiden ostoon
« Vastaus #14 : 06.01.09 - klo:23:24 »
Terve,

tarvitsisin vielä apua ruskean värin sävyjen kanssa. Onko mitään sääntöjä, minkälaisen ruskean sävyisiä kenkiä tulee pitää minkäkin väristen vaatteiden kanssa. Eli koska ruskean sävyissä on huomattavia eroja, kuten dark brown, tan burnished, brown burnished jne., niin vaikuttavatko nämä valinnat sitten housujen ym. värivalintoihin?

Kannattaako näistä nyt valita vain väri, joka miellyttää eniten omaa silmää ja jonka kuvittelee sopivan parhaiten vaatteidensa kanssa?