Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 649293 kertaa)

Keijo

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1545 : 30.07.17 - klo:22:30 »
Lazio koossa 24. Mitä mieltä arvon keikarit ovat istuvuudesta?  Ensi tuntuma oli että ei tämä oikein hyvältä tunnu, mutta uudestaan kokeillessani ja kuvia katsoessani olen alkanut kallistumaan kannalle että ehkä takin vyötäröä sekä housujen lahkeita kaventamalla & lyhentämällä tästä vielä puku tulee.





Joiltain mitoilta 46 voisi olla sopivampi mutta luulen että 46:den sentin kapeampi hartia olisi jo liian kapea. 46 takki on myös 2 cm pidempi.

Vajaa vuosi sitten kävin suitsupplyn liikkeessä kokeilemassa paria eri takkia. Muistaakseni Lazio istui parhaiten koossa 24, eikä ollut vyötäröltä liian iso. Mutta yllätyksekseni nyt tilaamaani Lazioon jäi napin alle enemmän kuin nyrkin verran tyhjää. Olen pienehkön kokoinen mies jonka ruumiinrakenne on melko ”atleettinen” ja mielelläni antaisin tämän, kapea vyötärö/leveämmät hartiat, näkyvän myös puvun kanssa. Vaikka en mitään makkarankuori-lookia haekaan.
« Viimeksi muokattu: 31.07.17 - klo:11:17 kirjoittanut Keijo »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1546 : 31.07.17 - klo:20:43 »
Lazio koossa 24. Mitä mieltä arvon keikarit ovat istuvuudesta?  Ensi tuntuma oli että ei tämä oikein hyvältä tunnu, mutta uudestaan kokeillessani ja kuvia katsoessani olen alkanut kallistumaan kannalle että ehkä takin vyötäröä sekä housujen lahkeita kaventamalla & lyhentämällä tästä vielä puku tulee.

Joiltain mitoilta 46 voisi olla sopivampi mutta luulen että 46:den sentin kapeampi hartia olisi jo liian kapea. 46 takki on myös 2 cm pidempi.

Vajaa vuosi sitten kävin suitsupplyn liikkeessä kokeilemassa paria eri takkia. Muistaakseni Lazio istui parhaiten koossa 24, eikä ollut vyötäröltä liian iso. Mutta yllätyksekseni nyt tilaamaani Lazioon jäi napin alle enemmän kuin nyrkin verran tyhjää. Olen pienehkön kokoinen mies jonka ruumiinrakenne on melko ”atleettinen” ja mielelläni antaisin tämän, kapea vyötärö/leveämmät hartiat, näkyvän myös puvun kanssa. Vaikka en mitään makkarankuori-lookia haekaan.

Napituspiste on erittäin korkea ja takki siinä rajalla, onko hitusen kireä - vyötärö ei taatusti ole väljä, vaan muotoa on ihan reilusti ja vyötärön kapeus näkyy (kireä siis tasapainon ja istuvuuden, ei varsinaisen kireystunteen, puolesta). Takin pituus myös vähän muutaman vuoden takaa - ehkäpä normaali koko (jos 24 on lyhyt) olisi hyvä, koska 2-3cm saisi pituutta olla lisää (ja oikea napituspiste jotakuinkin nyk. nappien puolivälissä). Hihojen osalta on siinä ja siinä, etteikö pieni lisämitta tekisi hyvää. Koko 48 on siis todennäköisesti sopiva.

Housujen lahkeita ei pidä kaventaa, nuokin näyttävät erittäin kapeilta - ja nykyisen tyylitrendin myötä kavennus siirtäisi housut vuoden sisällä erittäin wanhan näköisiksi.

FTFY:

Kaikki villa tottelee rautaa.

Keijo

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1547 : 31.07.17 - klo:21:57 »
Kiitos napituspiste vinkistä. En osannut itse asiaa ajatella, mutta se ehkä on juurikin se joka takissa minua häiritsee.

Edestä ja takaa otetuissa kuvissa takki ei tosiaan näytä liian väljältä, mutta. Se mikä minua vaivaa on että napituspisteestä alaspäin takin etulinja ikään kuin osoittaa etuviistoon, sen sijaan että se osoittaisi suoraan alas. Tämä taas saa takin näyttämään siltä että alavatsani olisi iso ja työntäisi takin helmaa eteenpäin.  Voi olla että alempi napituspiste korjaisi asian. Hihojen pituudesta olen samaa mieltä että ei haittaa vaikka olisivat hieman pidemmät. 
Edellä mainittujen valossa on järkeen käypää että 48 voisi olla hyvä. Pituuden kasvu toisi napituspistettä hieman alas. Valitettavasti tällä värillä Laziota ei 48 enään suittarilta löydy. Hieman (=liian) tummempi taitaa olla. Jotain kevyillä olkatoppauksilla varustettua olevaa haen.
Napituspiste osuu noin vyötäröni kapeimmalle kohdalle heti kylkiluiden alapuolelle/alareunaan. Lukemani perusteella tämä pitäisi olla ”oikea” kohta

Ennen suitsupplyn liikkeeseen astumista en ajatellut lyhyen mitoituksen olevan minulle sopiva koska olen melko laiha, mutta myyjä oli sitä mieltä että regular mittaiset ovat minulle auttamatta liian pitkiä.

Suoraan edestä tai takaa otetuista kuvista housut tosiaan näyttävät melko kapeilta, mutta kapeita jalkojani mahtuisi melkein kaksi lahkeeseen joten ne tuntuvat hyvin isoilta.

Olen hankkimassa ensimmäistä Turon jälkeistä/ aikuisiässä hommaamaani pukua joten kaikki hieman uutta. Turoni on 48 ja, housuja lukuun ottamatta, joka suunnassa hieman iso.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1548 : 31.07.17 - klo:22:06 »
Se mikä minua vaivaa on että napituspisteestä alaspäin takin etulinja ikään kuin osoittaa etuviistoon, sen sijaan että se osoittaisi suoraan alas. Tämä taas saa takin näyttämään siltä että alavatsani olisi iso ja työntäisi takin helmaa eteenpäin.

Hmm. Katsoin kuvia uudemman kerran ja tuossa näyttää olevan niistä ja oireista päätellen tyypillinen yliryhti - englanniksi "erect posture". Jos vyötärö olisi hieman napakampi, takki todennäköisesti hieman laskostuisi pakaroiden päälle. Kysessä on siis tasapainovirhe, jossa takin takaosa on periaatteessa liian pitkä etuosaan nähden (kehossa on siis suhteessa "short back", koska takin pitää mennä uloskaartuvan rinnan yli).

Toisaalta lainattu selitekuva näyttää, mistä on kyse - takki siis heilahtaa eteen - (ja korjauksen punaisella tähän):



(Kuvan muuta istuvuutta ei kannata käyttää mallina, mutta oire ilmenee hyvin).

Lainaus
Suoraan edestä tai takaa otetuista kuvista housut tosiaan näyttävät melko kapeilta, mutta kapeita jalkojani mahtuisi melkein kaksi lahkeeseen joten ne tuntuvat hyvin isoilta.

Tärkeintä on, että asu näyttää tasapainoiselta. Housujen linja on sangen kapea ja, etenkin kun sanot, että jalkasi ovat hoikansorttiset, vaarana on rankka kontrasti treenattuun yläosaan. Joskus tuli asiakkaalle todettua, etten mielelläni hänestä tekisi tikkunekun näköistä. Balanssia pitää siis olla myös visuaalisesti, ei pelkästään ilmeisten istuvuusongelmien osalta.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Keijo

  • Kisälli
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1549 : 02.08.17 - klo:21:05 »

Hmm. Katsoin kuvia uudemman kerran ja tuossa näyttää olevan niistä ja oireista päätellen tyypillinen yliryhti - englanniksi "erect posture". Jos vyötärö olisi hieman napakampi, takki todennäköisesti hieman laskostuisi pakaroiden päälle. Kysessä on siis tasapainovirhe, jossa takin takaosa on periaatteessa liian pitkä etuosaan nähden (kehossa on siis suhteessa "short back", koska takin pitää mennä uloskaartuvan rinnan yli).


Tästä ilmiöstä taitaa olla kyse. Lievänä, mutta kumminkin havaitavana.  Taidan laittaa puvun takaisin ja pyytää vaihdossa Lazion 48 koossa kokeiltavaksi. Tai sitten odotan Helsingin liikkeen avautumista ja käyn siellä sovittelemassa useampia vaihtoehtoja.


sagaari

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1550 : 03.08.17 - klo:09:19 »

Hmm. Katsoin kuvia uudemman kerran ja tuossa näyttää olevan niistä ja oireista päätellen tyypillinen yliryhti - englanniksi "erect posture". Jos vyötärö olisi hieman napakampi, takki todennäköisesti hieman laskostuisi pakaroiden päälle. Kysessä on siis tasapainovirhe, jossa takin takaosa on periaatteessa liian pitkä etuosaan nähden (kehossa on siis suhteessa "short back", koska takin pitää mennä uloskaartuvan rinnan yli).


Tästä ilmiöstä taitaa olla kyse. Lievänä, mutta kumminkin havaitavana.  Taidan laittaa puvun takaisin ja pyytää vaihdossa Lazion 48 koossa kokeiltavaksi. Tai sitten odotan Helsingin liikkeen avautumista ja käyn siellä sovittelemassa useampia vaihtoehtoja.

Mikähän mahtaa olla Helsingin liikkeen tilanne? Onko kukaan kysynyt siitä tai Tallinnan tai Tukholman liikkeestä? Viimeisimmän oman tietoni mukaan mikään ei ole edennyt. Toivottavasti olen väärässä.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1551 : 04.08.17 - klo:13:58 »
^

Jokunen viikko sitten Kööpenhaminan liikkeessä asioidessani myyjä vähän antoi ymmärtää, että nuo SS:n sivuilla näkyvät avaamisajankohdat ovat usein aika viitteellisiä. En pidättäisi hengitystäni.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1552 : 04.08.17 - klo:15:57 »
En ole kuullut SS-rykmentin PR-naiselta sen jälkeen, kun hänelle kuukausi sitten mailasin.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1553 : 05.08.17 - klo:03:56 »
En ole kuullut SS-rykmentin PR-naiselta sen jälkeen, kun hänelle kuukausi sitten mailasin.

Ottaisin mieluusti yhden Natsiasun, kiitos. Saako valita arvomerkit?

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1554 : 05.08.17 - klo:12:47 »
En ole kuullut SS-rykmentin PR-naiselta sen jälkeen, kun hänelle kuukausi sitten mailasin.

Ottaisin mieluusti yhden Natsiasun, kiitos. Saako valita arvomerkit?

Ellei hollantilaisten huono maku vetäisi juuri tähän aiheeseen rajaa, sellainen tulisi varmaan tuonne Suittarin re-enactment-valikoimaan jossain vaiheessa. Churchillin liituraitapotkupuku löytyi jo.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1555 : 05.08.17 - klo:15:55 »
Boiler-asu mainittu!

Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1556 : 05.08.17 - klo:17:45 »
...ja kuinka boiler suit toimitetaan:

Kaikki villa tottelee rautaa.

sagaari

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1557 : 06.08.17 - klo:18:16 »
Design your trousers on nykyään mahdollista suittarin nettisivuilla.

MHongisto

  • Kisälli
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1558 : 01.09.17 - klo:16:13 »
Fall 2017 vaihtunut 2018. Kaippa se sieltä pikkuhiljaa.

http://eu.suitsupply.com/en/store?StoreID=stores-Helsinki

sagaari

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 114
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1559 : 02.09.17 - klo:11:25 »
« Viimeksi muokattu: 02.09.17 - klo:11:27 kirjoittanut sagaari »