Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 649282 kertaa)

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1155 : 03.03.15 - klo:15:42 »
Lazio blue plain tuli tilattua viime yönä.

puu

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1152
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1156 : 03.03.15 - klo:21:04 »
^ ?
Yleensä yöllä tekee parhaat päätökset.
Toisaalta niitä voi seuraavana päivänä hieman ihmetellä.


C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1157 : 04.03.15 - klo:05:34 »
Joo, puoliunessa tuli tilattua.^ Vielä ihan tyytyväinen olen valintaani,mutta fitti ja väri arveluttaa. Katsotaan miten käy...

juhobeef

  • Kisälli
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1158 : 06.03.15 - klo:13:26 »
Onko teillä ollut ongelmia SS:n toimituksissa? Mun toimitus (sisältäen 2 pukua, vyön, solmion ja taskuliinan) toimitetaan kahdessa erässä, ja solmio uupuu molmemista eristä. Viiden päivän sisällä luvatusta toimituksesta ei varmaan tarvii mainita mitään.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1159 : 06.03.15 - klo:15:35 »
Laitoin nyt kolmannen kerran viestiä SS:n PR-henkilölle, jotta avaisivat vihdoin myymälän Suomessa, mutta suora vastaus oli se klassinen "harkitaan-harkitaan". Olisi kohteliasta edes sanoa, miksi eivät saavu Suomeen. Jos suomalaiset verot ja itaruus ovat syy, kyllä tämä selitys minulle kelpaisi.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1160 : 06.03.15 - klo:15:58 »
^Eiköhän se putkessa ole mutta tärkeämmät markkinat ensin. Tukholmaan aukeaa liike syksyllä joten 2016 tai 2017 voisi olla suomen vuoro.

Co-re

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3760
  • Insinööri
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1161 : 06.03.15 - klo:16:12 »
Markkinat epäilyttää itseäni suomalaisena. Ne tutut olen jo ohjannut Suittariin jotka yhtään on siltä vaikuttaneet että voisi kiinnostaa eli kehaisseet jotain pukuani. Loput on tyytyväisiä siihen yhteen mustaan Turo Bossiin jolla menee häät ja hautajaiset.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1162 : 06.03.15 - klo:16:22 »
En ole varma olenko samaa mieltä. Esim. Damin liikkeessä ihmeteltiin pari vuotta sitten kun suomesta tulee poikkeuksellisen paljon tilauksia muihin maihin nähden ja tiedusteltiin mun mielipidettä kannattaisiko joskus avata liike. Sopivalla markkinoinnilla kilpailisi mukavasti Turon, Stockan ym. liikkeiden kanssa tolla hintatasolla.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1163 : 06.03.15 - klo:19:21 »
Niin, ei kai ole sinänsä mikään salaisuus (eikä ihme) että Suitsupplyn suunnalta käytiin Helsingissä katselemassa liiketiloja jo olisiko ollut viime keväänä. Yksi syy voi siis hyvin olla se, että sopivaa ei ole vielä ollut saatavilla.

Sitäkin suurempi syy on todennäköisesti kuitenkin vaan se, että Suomi ei ole ihan prioriteettilistan kärjessä mitä uusiin liikkeisiin tulee. Lafka tuntuu tällä hetkellä painottavan hyvin vahvasti jenkkien markkinoille, mihin varmaan osasyynä on vahva yhteistyö GQ:n kanssa.

Markkinaa uskoisin itse, että Suomessa (lue Helsingissä) olisi varmasti. Jo nyt esim nuorten juristien ja kauppiksesta valmistuneiden keskuudessa Suitsupplyn puvut ja rotsit tuntuu kärjistäen olevan enemmän sääntö kuin poikkeus ja jos nyt pientä otantaa hakee, niin omassa toimistossa noin 40% pukeutumiseen edes jollain tavalla huomiota kiinnittävistä miehistä on jo kokeillut ja osaa jäänyt asiakkaiksi hyvin vahvastikin. Esim Tukholmaan verrattuna markkina on toki paljon pienempi, mutta niin on kilpailukin. Itse uskon, että Suitsupply jättäisi Suomessa helposti taaksensa (edes) about samassa hintaluokassa kilpailevat Tigerin, Turon, Bossin sekä lisäksi Stockan, Sokoksen ja Solon. Ja olen sen toki lafkassa hommissa oleville omille tutuillekin kertonut.

Eli tuo "harkitaan, harkitaan" on varmasti varsin lähellä totuutta. Niitä paikkoja, joita harkitaan taitaa vaan olla listalla muutama muukin...
« Viimeksi muokattu: 06.03.15 - klo:19:23 kirjoittanut ChuckBass »

kiitaja

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 112
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1164 : 06.03.15 - klo:19:27 »
Selvitin huvikseni ihan pari viikkoa sitten tuota asiaa ja löysin heidän sivujensa syövereistä tietoa, jossa todettiin että Länsi-Euroopassa, Usassa ym. liikkeitä pyöritetään omin voimin mutta muilla markkinoilla toimivat franchising -periaatteella. Että jos tällä foorumilla potentiaalisia bisnesmiehiä niin sinne vaan yhteydenottoa ja putiikki pystyyn.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1165 : 06.03.15 - klo:21:51 »
^^ aika pitkälti täysin tätä mieltä. Kyllä tänne yksi laadukas keskihintainen lafka mahtuu. Ja SS on jo sen kokoinen liike että sieltä varmaan laitetaan markkinatutkimusta peliin mututuntuman sijaan, kun laajenemispäätöksiä ollaan tekemässä.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1166 : 06.03.15 - klo:22:01 »
Niin, ei kai ole sinänsä mikään salaisuus (eikä ihme) että Suitsupplyn suunnalta käytiin Helsingissä katselemassa liiketiloja jo olisiko ollut viime keväänä. Yksi syy voi siis hyvin olla se, että sopivaa ei ole vielä ollut saatavilla.

Pitäisin pienenä ihmeenä, jos Solo sinnittelee nykyisellä liikepaikallaan vielä parin vuoden päästä. Siinähän olisi SS:n veroinen mesta.

Mutta maailman suittarittomista kaupungeista Helsinki tosiaan tuskin on se ykkösprioriteetti.

C o r l e o n e

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 207
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1167 : 07.03.15 - klo:07:23 »
Kyllä Suittari mielestäni paremmin esim Helsinkiin sopisi,kuin vaikka tonne Liettuan Vilnaan.
Balttian maat otettu haltuun Viroa lukuun ottamatta.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1168 : 07.03.15 - klo:09:50 »
Jos Suomeen ei saada Suittaria, mitä jos jostain suomen firmasta tekisi suittarin?

Ottakaa joku selvää mistä ne tilaa kamansa ja tilatkaa samalta valmistajalta. Tai me voidaan tilata. Tai Sauma. Tai Pohjanheimo. Tai vaikka Lean Garmentsin jäbät.

Ennemmin näkisi brändilisän jäävän jonkun kotimaisen toimijan taskuun, kun nuo Suittarin jutut ovat kuitenkin useimpien pukutehtaiden peruskauraa - vaikkakin toki erinomaisella hinta/laatu-suhteella.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

laatikkoapina

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #1169 : 07.03.15 - klo:10:17 »
Selvitin huvikseni ihan pari viikkoa sitten tuota asiaa ja löysin heidän sivujensa syövereistä tietoa, jossa todettiin että Länsi-Euroopassa, Usassa ym. liikkeitä pyöritetään omin voimin mutta muilla markkinoilla toimivat franchising -periaatteella. Että jos tällä foorumilla potentiaalisia bisnesmiehiä niin sinne vaan yhteydenottoa ja putiikki pystyyn.

Näin itsekin olen käsittänyt. Korjatkaa jos olen tämän linkin väärin ymmärtänyt.

http://eu.suitsupply.com/en/content-page-suitsupply-franchise.html

Siitä vaan joku rohkea yrittäjähenkinen kaveri ottamaan yhteyttä.