Kirjoittaja Aihe: Suitsupply  (Luettu 653584 kertaa)

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #15 : 27.05.11 - klo:18:15 »
Suitsupply menestyi The Wall Street Journalin pukuvertailussa:

http://www.suitsupply.com/company/news/Article%20The%20Wall%20Street%20Journal%20A%20Hard-Working%20Suit.docx/

Oho? Livenä Suitsupply näytti Riikassa heikommalta kuin Armani, mutta olisikohan pitänyt tutkia tarkemmin.

DeLillo

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 206
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #16 : 28.05.11 - klo:16:19 »
Olenko tyhmä vai sokea, kun en löydä sivuilta kokotaulukoita?

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #17 : 28.05.11 - klo:22:01 »
Miten nuo koot yleensäkään menevät, mikä takkikoko vastaa UK-kokoa 40L? Ja jos puvun koon valitsee, missä kohtaa valitaan housujen koko vyötärö/pituus?
« Viimeksi muokattu: 28.05.11 - klo:22:03 kirjoittanut Hypno »

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #18 : 30.05.11 - klo:00:42 »
Miten nuo koot yleensäkään menevät, mikä takkikoko vastaa UK-kokoa 40L?

Euro 150 (tai pitkähihainen/takkinen 50).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #19 : 30.05.11 - klo:11:13 »
Muutaman viikon kokeilleena olen kyllä äärimmäisen tyytyväinen.  Leikkaus on erittäin slimmi, droppi on vahva ja kuosit hyviä.  Rakenne (half-canvas, kokonaan liimattuakin tosin löytyy) tyydyttävä ja olkapäiden rakenne erittäin miellyttävä.  Vaihtoehtojakin löytyy: osassa brittiläinen, militaristisempi olkapää, osassa puhdas italialainen "natural shoulder."

Puku on kuitenkin sen verran slimmi, että jouduin ottamaan yhtä numeroa normaalia isomman ja lyhentämään hihoja ja lahkeita. 

Tämä kaikki lienee sanottu muuallakin, mutta selvyyden vuoksi tuon vielä tässä omassa ketjussa esille.


Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #20 : 06.07.11 - klo:15:11 »
Vastauksena CB:n toisessa ketjussa esittämään kysymykseen, omistan nämä kaksi pukua tältä lafkalta:

http://www.suitsupply.com/shop/1.P2903/Suit

http://www.suitsupply.com/shop/1.P2966/Suit

Nyt sivusto väittää minulle, että molemmat ovat mallia "Lazio", mutta tämä vaikuttaa mielestäni virheeltä.  Tilatessa nämä olivat keskenään erimallisia, mutten muista enää, miten päin (ja minkämallinen toinen oli). 

Jotain kokoeroja oli, toisessa oli esimerkiksi selvästi pidemät hihat kuin toisessa, mutten ole varma, onko se "normaalia vaihtelua" tehtaan tuotosten kesken vai jokin todellinen ero.  Voin tosiaan leikkiä mittanauhallakin, kunhan saan siihen tilaisuuden.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #21 : 06.07.11 - klo:15:46 »
http://www.suitsupply.com/shop/1.P2903/Suit
Nyt sivusto väittää minulle, että molemmat ovat mallia "Lazio", mutta tämä vaikuttaa mielestäni virheeltä

Koska sinulla on luultavasti tuon ylläolevan linkin sijasta tämä:
http://www.suitsupply.com/shop/1.P2936/Suit

Ovat tuoneet tuon lazio-mallin samalla kuviolla, mutta eri kauluksilla ja olkapäämuotoilulla nyt kesän alussa.

Eli ei virhettä, mutta toinen puvuistasi taitaa olla tuo Washington? Näin luulen.

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #22 : 06.07.11 - klo:17:03 »
Ei, noissa on itse asiassa eri kangas.  Minulla on kyllä se linkkini puku, jossa mm. ei ole lipputaskua. 

Tarkistin juuri noiden pesulappuja ja aika samanlaisilta vaikuttavat.  Ehkä muistin itse vain väärin - ei olisi ensimmäinen kerta.  Tuli mieleen että tilasin aikoinaan yhden ruudullisen puvun, josta otin koon 52, joka oli liian pieni, ja 54 oli lopussa ja siksi päädyin toiseen.  Eli sekoitan ehkä siihen pukuun, koska se oli muistaakseni Washington.

Eli ehkä kuitenkin kaksi Laziota?  Tämä olisi sinänsä outoa, sillä niissä on jonkinmoista eroa olkapäissä, kuten kuvistakin näkyy.  Raidallisessa enemmän ropingia.  Oli miten oli, tyytyväinen olen.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #23 : 07.07.11 - klo:09:25 »
Kaikissa Suitsupplyn puvuissa taitaa olla toimivat hihanapit?

Dan-D

  • Vieras
Vs: Suitsupply
« Vastaus #24 : 07.07.11 - klo:18:11 »
Toisessa ketjussa esitetyn pyynnön perusteella mittasin sitten pukuni.  Suisupplyn koon 54 puku näyttää seuraavalta (näiden ohjeiden mukaisesti otetut mitat http://www.askandyaboutclothes.com/Tutorials/AndrewHarrisEBayMeasurement.htm):

Puku 1

Kainalosta kainaloon: 58 cm tai 23 in
Eli rinta (x2): 116 cm tai 46 in

Vyötärön poikki: 52 cm tai 20,5 in
Eli vyötärö (x2) 104 cm tai 41 in

Hartia: 48 cm tai 18 1/2 in

Takin pituus: 78 cm tai 30 1/2 in

Hihan ulkomitta olkasaumasta: 65 cm tai 25 3/4 in

Hihan sisämitta kainalosaumasta: 45 cm tai 17 3/4 in

Housun vyötärö: 48 cm tai 18 3/4 in
Eli ympäri (x2) : 96 cm tai 37 1/2 in


Takki nr 2

Rinta: 57 cm tai 22 1/2 in
x2: 114 tai 45 in

Vyötärö: 52 cm tai 20 1/2 in
x2: 104 tai 41 in

Hartialinja: 48 cm tai 18 3/4 in

Pituus: 79 cm tai 31 in



Näin.  Tuumat ja sentit mitattu erikseen, eikä mittoja ole siis tarkistettu laskemalla.  Heittoahan on, mutta tämä kankaan mittaaminen ei ole tarkkaa tiedettä.  Mitat antavat kuitenkin varmasti slimmiydestä osviittaa.  Jälkimmäinen puku on napakampi, minkä mitat todistivat.  Oli jonkinasteinen yllätys, että eroa näyttää olevan vain rinnassa.  Puku lupaa 6 tuuman droppia, mikä ei mittausten perusteella ihan toteudu.  Syy saattaa toki olla mittaajassakin.  Rouheasti muotoa puvuissa siis kuitenkin löytyy.

Mielestäni mitat ovat slimmin koon 52 puvun mittoja vastaavat, eikä niillä tosiaan ole mitään tekemistä koon 54 kanssa.  En mitannut hihojen pituutta kahteen otteeseen, sillä niitä on lyhennetty.  Olisi varmaankin mahdollista lyhentää vielä ainakin sentillä.  Yhtä lyhennettiin muistaaksin luokkaa puolitoista senttiä.  Hihojen pituudessa oli jonkin verran heittoa.

Myös housuja lyhennettiin ja sen verran reilusti, etteivät pituusmitat olisi antaneet mitään osviittaa alkuperäisestä tilanteesta.  Olen kuitenkin n. 190 senttinen ja varsin pitkäjalkainen, joten on epätodennäköistä, että ne olisivat liian lyhyet.

Housut ovat slimmit, ja jos istuvuuden kanssa on ennakoitavissa ongelmia, voin vielä mittailla jotain lahkeiden tilavuuksia.  Minulle ne ovat hyvin slimmisti istuvat reisistä (ja vähän väljät vyötäröltä).

Jälkiviisas

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3735
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #25 : 07.07.11 - klo:18:19 »
Mittojen perusteella joillakin valmistajilla tuollaiset ovat koko 50R...
Ilmeisesti Suitsupply tekee varsin naftia ja slimmiä kamaa.
Tämä viesti ei sisällä satunnaista huutelua tai ylläpidon kritisoimista.

Kali

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 300
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #26 : 08.07.11 - klo:12:13 »
Toisessa ketjussa esitetyn pyynnön perusteella mittasin sitten pukuni. 

...

Takin pituus: 78 cm tai 30 1/2 in

Hihan ulkomitta olkasaumasta: 65 cm tai 25 3/4 in

...

 En mitannut hihojen pituutta kahteen otteeseen, sillä niitä on lyhennetty.  Olisi varmaankin mahdollista lyhentää vielä ainakin sentillä. 
Kiitoksia mitoista. Tuo 65 cm on siis lyhennetyn hihan mitta?

Tuntuisi itselleni suht' sopivalta. Hiukan tuo takki vaan vaikuttaa lyhyehköltä.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #27 : 08.07.11 - klo:13:10 »
Eli jos ne on noin kapeita niin mun pitäisi ottaa siis 56 tai 58 koon puku suitsupplyltä kun dressmannin koossa oon 52 short 54 short välistä? Onko noilla erillistä lyhyttä mitotusta kun en niiden kokoluokitusta ihan täysin ymmärtänyt?

Lapo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 122
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #28 : 11.07.11 - klo:17:09 »
Eli jos ne on noin kapeita niin mun pitäisi ottaa siis 56 tai 58 koon puku suitsupplyltä kun dressmannin koossa oon 52 short 54 short välistä? Onko noilla erillistä lyhyttä mitotusta kun en niiden kokoluokitusta ihan täysin ymmärtänyt?

Suitsupplyn sivuilla oli ennen kokotaulukko, mutta ne jostain syystä poisti sen. >:( Noi 24-32 on shorttikokoja ja noi satasella alkavat longeja. Kantsii varmaan pistää supporttiin mailia, jos haluu tietää tarkemmin. Mulle ne ei kyllä ikinä vastannut, mut ehkä sulla ois parempi tuuri.

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Vs: Suitsupply
« Vastaus #29 : 11.07.11 - klo:17:29 »
todella huonosti vastailevat noihin maileihin.

Mutta löytyykö noita shortti kokoja jostain että näkis mikä niistä vastaa mitäkin?