Kirjoittaja Aihe: T.M. Lewin  (Luettu 54052 kertaa)

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
T.M. Lewin
« : 09.03.09 - klo:19:56 »
Heipä vaan. Ajattelin aloittaa keskustelun tästä hivenen parjatusta paitavalmistajasta. Itse tilasin kyseisestä liikkeestä muistaakseni joulun jälkeen kolme paitaa ja kalvosin nappeja. Paidoista sen verran että kaksi niistä oli casual mallistosta button down paitoja. Mitoitus on normaali ja ainakin minulle (hieman mahaa) se istuu hyvin. Toinen paidoista http://www.tmlewin.co.uk/product.aspx/menshirtscasual/mensshirtsnebd!26644 on melkoisen peltisen oloinen. Siis että kangas on peltisen tuntuista. Toinen niistä http://www.tmlewin.co.uk/product.aspx/menshirtscasual/mensshirtsnebd!26636 tuntuu taasen oikein pehmoiselta ja hyvältä. Kolmas paitani on tämä mutta toisen violeteilla ruuduilla. Kangas tuntuu hyvältä ja laadukkaalta (two fold). Mutta pesukäyttäytymisestä en voi sanoa vielä mitään. Ei ole nimittäin ollut vielä tilaisuutta käyttää ko. paitaa...
« Viimeksi muokattu: 28.01.10 - klo:20:17 kirjoittanut Ville »

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: T.M. Levin
« Vastaus #1 : 09.03.09 - klo:22:56 »
Eiköhän kymmenen pesun jälkeen jo löydy kankaasta oksettavaa nukkaantumista. Näin on käynyt jokaiselle kolmesta Lewin-paidastani, ja aion pysytellä yhtiön roskasta visusti erossa vastedes.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

CyberDog

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 647
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #2 : 10.03.09 - klo:18:21 »
Katsotaan katsotaa. Lupaan päivittää tilannetta tarpeen mukaan. Vielä, noin 3-5 pesua takana, ei näy kulumaa. Itse olen myös aika allerginen nukkaantumiselle ja muunlaiselle kulumiselle.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #3 : 15.03.09 - klo:10:04 »
Eivät Tyrwhittinkään slim fit -paidat kovin pitkiä ole. Jos paidan pituus tuottaa ongelmia niin kannattaa harkita classic-mallisia paitoja ja sitten kavennuttaa ne ompelijalla sopiviksi. Perusmalleissa on yleensä runsaammat helmat.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

atas

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 526
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #4 : 15.03.09 - klo:19:52 »
olen ostanut viime vuosien varrella useita T.M. Lewinin paitoja, eri kangaslaatuja ja erilaisilla mitoituksilla. Tähän päivään mennessä en ole tavannut Villen mainitsemaa nyppääntymistä tai mitään muutakaan ongelmaa. New England Button Down paidat ovat kieltämättä peltisen oloisia mutta muutama pesukerta korjaa tämän ongelman lähes kokonaan.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: T.M. Levin
« Vastaus #5 : 17.03.09 - klo:16:24 »
Lainaus käyttäjältä: "DandyAndy"
Eivät Tyrwhittinkään slim fit -paidat kovin pitkiä ole.

Nytpä väitän vastaan. Omistan kolme CT:n slim fit -paitaa, ja kaikissa helmaa löytyy aivan riittävästi. Ei sentään pakaroiden puoliväliin asti, mutta passelisti kuitenkin. Toisaalta torsoni ei ole kovin pitkä. Verrattuna kelvottomiin TML:n slimmeihin paitoihin helmaa on ruhtinaallisesti.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #6 : 17.03.09 - klo:19:18 »
Lainaus käyttäjältä: "Hypno"
Menee hieman ohi aiheen: Tämä on jokseenkin lohduttavaa, minulle kun on tilauksessa 4 CT:n slimfit-paitaa. TM Lewinin slimtfit oli edestä ja takaa riittävät, mutta ihmeellisesti leikattu sivusta kaarelle jotta sivut olivat ongelmallisen lyhyet 187cm rungolle. Suorien housujen kanssa tuli jo ongelma, saati sitten alemmalla roikkuvien farkkujen kanssa olisi ollut mahdoton pitää TM Lewinin slimfittiä!

Helma on tosiaan CT:ssä ja TML:ssä eri muotoinen, mutta tyypillisesti slim fit -paidat ovat merkistä riippumatta hieman lyhyempiä kuin klassisemmat paidat. Slimmimpi paita on hieman modernimpi ja lyhyempi helma näyttää paremmalta jos haluaa pitää paitaa housujen päällä.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #7 : 21.03.09 - klo:16:30 »
Lainaus käyttäjältä: "Trhokka"
Lainaus käyttäjältä: "atas"
olen ostanut viime vuosien varrella useita T.M. Lewinin paitoja, eri kangaslaatuja ja erilaisilla mitoituksilla. Tähän päivään mennessä en ole tavannut Villen mainitsemaa nyppääntymistä tai mitään muutakaan ongelmaa.

Itse myös muutaman Lewinin paidan omistajana allekirjoitan tämän. Myös äskettäin tilaamassani gingham-ruutuisessa paidassa kuvio on asiallisesti kohdistettu. Harteikkaalle ja alle keskipituiselle herrasmiehelle myöskään "telttamainen" Classic-mitoitus ei tuota ongelmia ja paidan helman pituus on omalla kohdallani oikein riittävä.

Vaikka Lewin ei nousekaan laadussaan esim. T&A:n asteelle, en koe että merkki ansaitsee niitä risuja mitä tälläkin foorumilla on jaeltu.
Verrokkiryhmässään (samanhintaiset valmispaidat esim. Suomesta) Lewinin laatu on mielestäni oikein hyvä. Itselläni ei vielä ole kokemuksia Charles Tyrwhittin paidoista, foorumin perusteella odotukset ovat korkeat.
Muutamaan omaan T.M.Lewiniini olen todella tyytyväinen. CT:n slim fit paitojen mitoitus on mielestäni epäonnistunut, vyötärön kohdalle jää minulla liian paljon tyhjää ja hartiat kiristävät. Kaiken lisäksi kauluskin tuntuu melko väljältä, joten CT:n paidat eivät sovi kovin atleettiseen vartaloon. Classic mitoitettuja paitoja en viitsi edes miettiä, mahtuisin varmaankin vyötärön kohdalle kaksi kertaa, jos en paitoja ompelijalle veisi kavennettavaksi.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Re: T.M. Levin
« Vastaus #8 : 08.04.09 - klo:10:30 »
...yksi bonuspuoli Lewiniltä löytyy. Palautin kolme kelvotonta kauluspaitaani (joista olen valittanut useaan otteeseen aiemmin) juuri ennen kuin kolmen kuukauden 'No quibble guarantee' ehti ehtyä, ja sain rahani takaisin vaikka paitoja oli käytetty ja pesty noin viisi kertaa kutakin. Eri reilua, mutten silti aio jatkossa asioida yhtiön kanssa. Tyrwhitt, Coles ja Harvie&Hudson tarjoavat monituisesti parempaa laatua vain hitusen suuremmalla hinnalla.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #9 : 20.04.09 - klo:20:43 »
Itseä kiinnostaisi kokeilla tuota "kolme paitaa 75 punnalla"-tarjousta. Poikkeaako noi slim-mitoitetut paidat mitenkä paljon yleisestä slim-mitoituksest? Joku puhu toisessa ketjussa visa electronilla maksamisella tuolla. Onkos kellään kokemusta tästä tai kuinka se ylipäänsä toimii?

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #10 : 20.04.09 - klo:21:07 »
Lainaus käyttäjältä: "Petuski"
Itseä kiinnostaisi kokeilla tuota "kolme paitaa 75 punnalla"-tarjousta. Poikkeaako noi slim-mitoitetut paidat mitenkä paljon yleisestä slim-mitoituksest? Joku puhu toisessa ketjussa visa electronilla maksamisella tuolla. Onkos kellään kokemusta tästä tai kuinka se ylipäänsä toimii?
CT:n paitoihin verrattuna T.M.Lewin on enemmän slim. Visa Electronilla maksaminen on helppoa, mikäli kortti tukee verkkomaksamista. Korttivalinnasta vain "Visa".

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #11 : 16.06.09 - klo:15:22 »
Onko käyttäjillä kokemusta T.M Lewinin neuleista? Merinovillaa  näyttäisivät olevan, mutta hintakin jo kertoo että eivät mitään huippulaatua.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Re: T.M. Levin
« Vastaus #12 : 16.06.09 - klo:15:49 »
Omat kokemukseni Lewinistä rajoittuvat pikaiseen käyntiin heidän Glasgown liikkeessä. Sen perusteella en suosittelisi.

Jos kaipaat laadukkaita neuleita katso http://https://secureshop.johnstonscashmere.com/.

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #13 : 24.09.09 - klo:21:59 »
T.M. Lewin antaa £15 alennuksen viikonlopun aikana tehdyistä tilauksista, joiden arvo on vähintään £100.

Riku

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 103
    • Profiili
Vs: T.M. Levin
« Vastaus #14 : 28.10.09 - klo:08:29 »
Omissakin Lewinin paidoissa on ilmennyt kutistumisongelmia, sekä kauluksessa että nappilistassa. Myönnettäköön, että paidat ovat olleet tiheässä käytössä, mutta silti näin paha kutistuminen ei ole mielestäni hyväksyttävää. Niinpä olen hankkinut viimeisimmät paitani muualta kuin Lewiniltä.

Lewinillä on meneillään pukutarjous, kaksi pukua 429 puntaa. Tarjous on melkein houkutteleva, olen ollut Lewinin pukuun oikein tyytyväinen. Odottelen kuitenkin vielä joulua ja ensi vuoden alkua, jolloin saattaa tulla vielä parempia tarjouksia.



Riku