Kirjoittaja Aihe: Pinssien käyttö  (Luettu 38976 kertaa)

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Pinssien käyttö
« : 09.08.10 - klo:18:28 »
Jos haluaa pinssin kiinnittää puvun rintaan, niin mihin kohtaan se tarkalleen kiinnitetään? Vasemmalle puolelle ilmeisesti, mutta mikä on korkeus? Netistä kun hain kuvia, niin näkyi monenlaisia toteutuksia korvista napaan (ehkä vähän liioittelen). Myöskin livenä olen nähnyt varsin omalaatuisia ratkaisuja, joten muidenkaan esimerkkiin en luottaisi. Mitä sanoo etiketti?

Selvennetään vielä: Business-ympyröissä ajattelin kokeilla Nuorkauppakamarin pinssiä; jos sillä vaikka saisi silloin tällöin asiakaskäynnille helpomman startin.

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #1 : 09.08.10 - klo:19:22 »
Business-ympyröissä ajattelin kokeilla Nuorkauppakamarin pinssiä; jos sillä vaikka saisi silloin tällöin asiakaskäynnille helpomman startin.


kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #2 : 09.08.10 - klo:23:54 »
^^ Jätä kiinnittämättä. Tai kai se riippuu siitä liiketoiminnasta ja siitä asiakaskunnasta, jonka parissa pyörit. Itse en vain voisi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #3 : 10.08.10 - klo:00:15 »
^ Pinssi voi kyllä olla duunissa ihan paikallaan, vaikkei tuosta tyylistä välittäisikään. Jos tuppaa pukeutumaan hieman 'yli', niin firman pinssi on omiaan 'harhauttamaan' asiakkaita ja työkavereita.

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #4 : 10.08.10 - klo:09:39 »
Olen kokenut työnantajan logon käytön työtilanteissa usein hyväksi. Tietyissä tilanteissa henkilöt pukeutuvat samalla tavoin, niin ystävät kuin viholliset ja "väriä" näyttämllä välttää väärinkäsityksiä. Kansainvälisissä kokouksissa edustettavan kotimaan vaakunan tai lipun käyttö on enemmän sääntö kuin poikkeus. Siis tällaisissa perus-virkamiestilaisuuksissa, huipputason tilaisuudet ovat toki asia erikseen.

Ainoaksi järkeväksi paikaksi pinssille olen kokenut takinliepeen napinläven, jokin nimikin sillä taisi olla. Kaikkialla muualla pinssi näyttää mielestäni vieläkin hölmömmältä.

Osman

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 709
  • Parturiunt Montes...
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #5 : 10.08.10 - klo:13:16 »

Selvennetään vielä: Business-ympyröissä ajattelin kokeilla Nuorkauppakamarin pinssiä; jos sillä vaikka saisi silloin tällöin asiakaskäynnille helpomman startin.

Onko nuorkauppakamarilla jotain rotary-tyylistä arkimerkkiä, jota jäsenten toivotaan pitävän arkenakin?
Lainaus
Sanotaan, että kravatin toi Länsi-Eurooppaan kroaattirykmentti, joka palveli Ludvig XIV:n joukoissa Ranskassa. Nämä Balkanin rebuusit olivat taistelleet aikaisemmin Turkin valtaa vastaan ja vapaus-tai-kuolema-hengessä he pitivät kaulassaan liinan pätkää symboloimassa hirttoköyttä.

JHL

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 188
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #6 : 10.08.10 - klo:21:55 »
Onko nuorkauppakamarilla jotain rotary-tyylistä arkimerkkiä, jota jäsenten toivotaan pitävän arkenakin?

Ei ole mitään muuta merkkiä. Pinssiä suositellaan käytettäväksi, itse en ole tottunut käyttämään. Tiedän, ettei tyylillisestikään ole se paras juttu... mutta bisnes on bisnestä ja voisi toimia jäänsärkijänä. Enkä usko että kukaan pinssistä kimmastuisi ja joku diili jäisi sen takia tekemättä... vai?

Pchan

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2133
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #7 : 10.08.10 - klo:22:30 »
^ Pinssi rintaan vaan! VT tuossa jo aika hyvin kirjoittikin sen, mitä mieltä itsekin olen pinsseistä. Tosin, kuinka moni asiakkaasi tietää missä tuossa nuorkauppakamaritouhussa on kyse?

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #8 : 13.08.10 - klo:14:28 »
Itse olen saanut työnantajaltani prossinssisen palkinnon joka sisältää siis pronssisen rintaneulan. Olen sitä joissakin yhteyksissä pitänyt takin liepeessä heti napinreijän alapuolella. En tiedä mikä on meidän firman käytöntö noiden käytöistä, juhlatilaisuuksisa niitä näkee kuitenkin. Onneksi se on pronssinen niin voin käyttääkkin sitä, ehkä myös hopeeta. Kelta kullasta en tosiaan välitä värinä.

Tuota pitää siinäkin mielessä ihan mielellään että mielestäni firmamme logo on varsin kaunis äärettömän symboli.
« Viimeksi muokattu: 20.01.11 - klo:22:41 kirjoittanut Jami »
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Bespoke

  • Kisälli
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #9 : 20.01.11 - klo:22:36 »
Monilla on tapana pistää pinssi napinlävestä, mutta jostain sain kuvan että oikeaoppisesti siihen kuuluu vain kukka. Mielestäni oikeaoppinen tapa onkin pistää pinssi hieman napinläven alapuolelle. Yhdysvaltojen presidentitkään eivät tosin ole johdonmukaisia asiassa. Obama pistää sen lippupinssin napinläven alapuolelle, Bush kutakuinkin läpi.

PleaseDeleteMe

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2726
  • Delete me please
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #10 : 30.01.11 - klo:16:31 »
Obama pistää sen lippupinssin napinläven alapuolelle, Bush kutakuinkin läpi.

Bushin älykkyys huomioonottaen, on riittävän soveliasta että ex-presidentin pinssi menee sentäs _oikealle_ puolelle ;).

TheodoreMaul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #11 : 30.01.11 - klo:18:20 »
Ainoa pinssini on asetettu hieman napinläven alapuolelle kohtaan jossa se "näyttää parhaalta." Napinlävessä se pyöri ja liikkui holtittomasti. Jos kokeilette samaa niin uskon, että useilla takki/pinssikombinaatioilla käy juuri noin. Lisäksi pinssini on sen verran pieni ettei se peitä koko läpeä ja sekin näytti hoopolta.

Käyttötilanteet tuolle ovat hieman rennompia ja olenkin käyttänyt pinssiä vain klubitakin kanssa tutuissa ympyröissä. Kyseessä on tällainen "aatteellinen" koriste, jota taisin joskus mainostaa "Mitä ostit tänään"-ketjussa:



Bond mistrusted anyone who tied his tie with a Windsor knot. It showed too much vanity. It was often the mark of a cad.

tuc

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1521
    • Profiili
    • Herrainpukimo
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #12 : 31.01.11 - klo:15:31 »
Minulla on yhdessä irtotakissa napinlävessä pieni pronssinvärinen Suomen yrittäjien pinssi. Jos joku moisen bongaa ja tunnistaa, ei siitä varmasti ole kovin kummoista negatiivista kuvaa tule. Useimmat eivät edes huomaa.
http://www.herrainpukimo.fi - Herrainpukimo, turkulainen vaatekauppa kaikille Suomen herrasmiehille.

Heikki

  • Vieras
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #13 : 01.04.11 - klo:21:01 »
Minulla lions-klubin mekki kauluskäänteen napinlävessä. Käytän sitä vain ko yhteisön kokouksissa. Jostain kunniamerkkioppasta luin, että kauluskäänteeseen vain yksi pinssi ei enempää (minkä kyllä ymmärtää jo visuaalisestikkin) poikkeuksena veteraanit, jotka voivat käytää tammenlehvän lisäksi invalidimerkkiä.

Minusta pinssit kuuluu vähän vapaamman muotoisiin tilanteisiin. Jos esiinnytään tummassa puvussa ja valkoisessa paidassa niin pinssit kotiin, jollei tällä satu olemaan jonkinlaista kunniamerkin statusta.

Donjohnsson

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 61
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #14 : 05.06.11 - klo:09:26 »
Ei kai oman seuran/järjestön edustamisessa mitään pahaa ole kunhan se sopii tyylikkäästi ja huomaamattomasti mutta silti huomattavasti siihen takinpielukseen.
Kyseessä on business maailmassa kuitenkin verkostoitumisesta ja jos joku henkilö/asiakas tunnistaa merkin, voi siitä saada hyvän juttuaiheen tai ehkäpä jotain vielä parempaa.

PS. Mikäs toi viiksipinssi ylempänä oli ?