Kirjoittaja Aihe: Satunnaisia kysymyksiä  (Luettu 2866134 kertaa)

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7095 : 01.04.14 - klo:14:00 »
Woolovers on ihan ok, varsinkin hintaansa nähden. Värit ovat joissain tapauksissa aika lailla tummempia kuin kuvissa näyttää.

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7096 : 01.04.14 - klo:14:39 »
Kuinka leveitä Wooloversin neuleiden hihat ovat? Miten hartiasaumat, ovatko kapeita vai yli hartioiden roikkuvia? Tietysti näitä mittoja eivät mainitse sivuillaan. Mallikuvissa hartiasaumat roikkuvat miltei joka kuvassa.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7097 : 01.04.14 - klo:15:13 »
Itsellä pari Wooloversin villatakkia kokoa normaalia pienempänä, ja niiden perusteella tuli vaan mieleen, että Richardhan käyttää myös Wooloversin tuotteita.

Keep Calm and Carry On.

Zni

  • Kisälli
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7098 : 01.04.14 - klo:15:24 »
Kuinka leveitä Wooloversin neuleiden hihat ovat? Miten hartiasaumat, ovatko kapeita vai yli hartioiden roikkuvia? Tietysti näitä mittoja eivät mainitse sivuillaan. Mallikuvissa hartiasaumat roikkuvat miltei joka kuvassa.

Samaa olen myös katsonut, mutta tässä (ja ilmeisesti myös vastaavassa v-neckissä, ks. mallikuvat) on kapea hartiamitta: http://www.woolovers.com/cashmere-merino/womens-mens/crew-neck-jumper.aspx Muistelisin että omassani, koossa M, se on luokkaa 43 cm. Lisäksi fisherman's crew jumperissa on raglanhihat.
« Viimeksi muokattu: 01.04.14 - klo:15:26 kirjoittanut Zni »

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7099 : 02.04.14 - klo:12:11 »
Itelläni on vain pari slipoveria sieltä, joten hihoista en osaa sanoa. Slipovereissa on ainakin ne pituus ja leveysmitat aika lähellä sitä, mitä sanovat. Plusmiinus valmistustoleranssia ja ehkä myös hieman mittaajan toleranssia. S-kokoinen slipoveri olisi minulle mennyt ympärysmitan puolesta silleen mukavan napakalla istuvuudella, mutta siinä on se kädentie niin ahdas, että kainalosta kiristää ikävästi. Se on kaareva, joten en tiedä, miten pitäisi mitata... Suora mitta olkapään kulmasta kainalon kulmaan 19 cm. Ja hartialeveys 41 cm, mikä on kyllä aika vähän ja jättäisi itselläni molemmilta puolilta 2-3 senttiä paidan hartiasaumoja näkyville. Minulta on tuo S-kokoinen jäänyt käyttämättä, mutta M-kokoiset ovat ihan ok. Niitä en nyt kuitenkaan pysty tähän hätään mittaamaan, kun ovat molemmat töissä.

EDIT: Noniin, eli yhteenvetona
S-koko hartia: 41 - kainalo 19 - leveys 49
M-koko hartia: 44 - kainalo 23 - leveys 53
« Viimeksi muokattu: 02.04.14 - klo:18:50 kirjoittanut Jape »

Eidee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7100 : 02.04.14 - klo:16:42 »
Viime kesänä laistoin hankkimasta mustat oxfordit, vaikka sellaiset kuuluisivat kenkähyllyyn. Satunnaisia mustan puvun kanssa vietettäviä tapahtumia varten siis tarvitsisin kengät, oxfordien oletan sellaiset olevan joskaan mitkään niin formaalit, että Valkoisessa talossa astetta epäformaaleimmilla kävely tuomittaisiin, eivät nyt vaatimuksena ole.

Eräältä valmistajalta, jolta parit kengät ostanutkin, osui silmään yhdet, mutta malli näyttää ainakin minun silmissäni ranskalaismaiseen tapaan turhan suipolta ja pitkältä, vai ovatko muutkin tätä mieltä? Muuten en koe ko. kengän olevan mitenkään kamala. Käynyt mielessä myös tutusta Meerminin tarjontaan kun ei mikään susivalmistaja liene sekään.


moonshine

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 563
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7101 : 02.04.14 - klo:16:58 »
Bexleyllä on kanssa kelpo-oxfordeja tarjolla:

http://www.bexley.com/Bexley/en/r/dress_shoes/oxford_shoes-black

Kannattaa tsekata ainakin William- ja Paul-mallit, jos on budjettikenkää vailla.

Multa löytyy mustat Paulit, ja olen olllut niihin oikein tyytyväinen. Niin esteettisesti kuin laadullisestikin.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7102 : 02.04.14 - klo:17:05 »
Eidee, ei noissa mitään vikaa ole.

Hieman erikoiset, mutta minusta ihan hyvällä maulla. En itse käyttäisi, mutta en närkästyisi. Oxfordeihin pitkähkökin lesti sopii ihan hyvin.

premier

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 519
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7103 : 02.04.14 - klo:20:19 »
Suosittelisin hankkimaan ihan perus toe cap oxfordin, se on aina turvallinen valinta. Tuo wingtip menee vähän riskin puolelle.

Lh

  • Yleisvalvoja
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2583
    • Profiili
    • Alpa
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7104 : 02.04.14 - klo:20:23 »
^Totta.

Kepittää silti lähes jokaisen häissä vilisevän perusjuhladerbyn.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7105 : 02.04.14 - klo:20:59 »
Suosittelisin hankkimaan ihan perus toe cap oxfordin, se on aina turvallinen valinta. Tuo wingtip menee vähän riskin puolelle.

Samaa mietin. Jos aloittelija päätyy ensimmäisenä kenkänään peruskengän sijaan erikoiskenkään, sitä yleensä melko suurella todennäköisyydellä myöhemmin katuu, vaikkei siinä erikoiskengässä sinällään mitään vikaa olisikaan. Pätee toki siis kaikkeen muuhunkin pukeutumiseen kuin kenkiin.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7106 : 02.04.14 - klo:21:10 »
Suosittelisin hankkimaan ihan perus toe cap oxfordin, se on aina turvallinen valinta. Tuo wingtip menee vähän riskin puolelle.

Samaa mietin. Jos aloittelija päätyy ensimmäisenä kenkänään peruskengän sijaan erikoiskenkään, sitä yleensä melko suurella todennäköisyydellä myöhemmin katuu, vaikkei siinä erikoiskengässä sinällään mitään vikaa olisikaan. Pätee toki siis kaikkeen muuhunkin pukeutumiseen kuin kenkiin.

Komppaan. Itse aloitin punaisista chinoista...

Eidee

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 92
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7107 : 02.04.14 - klo:22:00 »
Oikeassahan olin siis että kengän malli on hieman liian raju. Joskaan itse en käyttäessäni poikkeavuutta perusmalliin ymmärtäisikään tai osaisi sitä merkille panna, niin kenties siltikin paras edetä jalat maassa hankitojen suhteen, hmm.

Richard Mutt

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2025
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7108 : 02.04.14 - klo:22:39 »
Oikeassahan olin siis että kengän malli on hieman liian raju. Joskaan itse en käyttäessäni poikkeavuutta perusmalliin ymmärtäisikään tai osaisi sitä merkille panna, niin kenties siltikin paras edetä jalat maassa hankitojen suhteen, hmm.

Peruskamoissa on sekin hyvä puoli, että ne ovat yleensä helposti yhdisteltäviä ja monikäyttöisiä. Joku erikoisempikin voi toki olla todella hyvä, mutta yhdistelmät missä joku erikoisvaatekappale tai -kenkä toimii ovat yleensä aina rajatummat kuin wanhoilla hyviksi havaituilla peruskamoilla. Myös ostamalla niitä perustarpeita voi vaatekaapin ja kenkähyllyn pitää pienempänä, eikä mene niin paljon rahaakaan, kuin jos kaapit on täynnä vaatteita ja kenkiä, joista jokainen sopii vain parin toisen vaatekappaleen kanssa yhteen.

MJoensuu

  • Kisälli
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Satunnaisia kysymyksiä
« Vastaus #7109 : 03.04.14 - klo:14:25 »
En halunnut aloittaa uutta ketjua näin pientä kysymystä varten joten sijoitan tämän tänne. Eli:Mistä voisi löytyä ruskeat broguet, kun budjetti on pieni, eli kengille saisi tulla maksimissaan hintaa noin 150 euroa.
Et voi koskaan olla ylipukeutunut tai ylikoulutettu
 - Oscar Wide