Kirjoittaja Aihe: Pikeepaita ja muut urheilupaidat  (Luettu 123592 kertaa)

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #30 : 17.06.10 - klo:20:55 »
Pikeepaidoissa materiaali on minulle tärkein muuttuja. Merssipuuvilla on vaikea laji. Monet pikeepaitani ovat nukkaantuneet rumiksi, sillä materiaalista on hyvin vaikea sanoa etukäteen kuinka se pesukoneessa kestää. Tämän vuoksi Sokokselta hankitut Wolseyn pikeet ovat olleet suuri ilonaihe: noin 30€ per paita ja kestoa vanhimmissa löydöissäni jo kolmatta vuotta. Ei kulumaa sitten lainkaan, harmina toki tuo rinnassa oleva Wolseyn kettulogo.

Minkä valmistajien pikeet olette havainneet materiaaleiltaan kestävimmiksi?
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #31 : 17.06.10 - klo:21:20 »
Lacoste ja Sergio Tacchini, tässä järjestyksessä. Fred Perry kohtalaisena kolmosena: musta vanhahko Mde in Uk Fred vetää pian kuudetta vuotta. Haalistunut, muttei venynyt tai nukkaantunut.

Brooks Brothersin pikee pitäisi testata, ihan periaatteesta.
get your kicks on route six six six

henkkaa

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 269
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #32 : 17.06.10 - klo:21:26 »
Lacoste ja Sergio Tacchini, tässä järjestyksessä. Fred Perry kohtalaisena kolmosena: musta vanhahko Mde in Uk Fred vetää pian kuudetta vuotta. Haalistunut, muttei venynyt tai nukkaantunut.

Brooks Brothersin pikee pitäisi testata, ihan periaatteesta.

Iseäkin kiinnostaisi tietää Brooksin laatu, heillähän on 3 paitaa 139 dollaria. Ihan ok tarjous, jos laatu korkeaa.

Calle

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 804
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #33 : 17.06.10 - klo:22:15 »
Ainoastaan positiivisia kokemuksia Lacostesta. Myös Zanone on aivan huippu vaikkei puhdas pikeepaita olekaan.

JPK

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 301
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #34 : 18.06.10 - klo:20:31 »
Lacoste on ihan hyvä, tosin hieman olen havainnut kutistumistaipumusta eli pitää vähän venytellä pesun jälkeen. Kaapissa on yksi yli viisi vuotta vanha Boss ja still going strong. Samoin muutama Gant on kestänyt tosi hyvin vuosia. Polo:onkin olen ollut tyytyväinen.

Faqonnablen pikeet ovat miellyttäviä ja laadukkaita, mutta niitäkään en normihintaisena ostaisi. Samoin heidän shortsit ovat hyviä.
Nemo propheta in patria

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #35 : 18.06.10 - klo:22:24 »
Lacoste ja Gant ovat olleet hyviä, samoin Henri Lloyd. Polo ja Hillfiger ovat olleet hienoisia pettymyksiä.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #36 : 19.06.10 - klo:01:51 »
Mikä RL Polo-paitojen laadussa monen mielestä mättää? Omistan yhden ja olen ollut tyytyväinen (paitsi kalliiseen hintaan).

Todellinen halpis-polo on H&M:n ilman mitään logoja oleva Original Polo, jota olen ostellut laivastonsinisenä ja mustana. Se täyttää tärkeimmät kriteerini polo-paidalle: slimmi, lyhyehkö helma sekä hauiksia halaavat hihat. Kulutuskestävyyskin on riiittävä 10 euron hintaiselle paidalle.

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #37 : 19.06.10 - klo:02:10 »
Mikä RL Polo-paitojen laadussa monen mielestä mättää? Omistan yhden ja olen ollut tyytyväinen (paitsi kalliiseen hintaan).

Todellinen halpis-polo on H&M:n ilman mitään logoja oleva Original Polo, jota olen ostellut laivastonsinisenä ja mustana. Se täyttää tärkeimmät kriteerini polo-paidalle: slimmi, lyhyehkö helma sekä hauiksia halaavat hihat. Kulutuskestävyyskin on riiittävä 10 euron hintaiselle paidalle.

^ Itsellänikin on kaksi H&M pikeetä, mustana ja valkoisena. Niiden harvinaisen halvannäköiset ja rumat napit tosin vaihdoin paremman näköisiin, valkoiseen paitaan löytyi vaaleansiniset tarpeettomasta kauluspaidasta tuomaan vähän piristystä.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

Johannes P

  • Vieras
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #38 : 19.06.10 - klo:09:35 »
Itsekkin ihmettelen Ralphin arvostelua. Minulla on tosin vain kaksi pikeetä, mutta molemmat ovat kestäviä. Molemmat kirkkaan värisiä ja täten luulisi auringon ja pesukoneen kuluttavan niitä erittäin nopealla vauhdilla. Siitä huolimatta kummassakaan ei ole vielä mitään kulumisen merkkejä. Samaa ei voi sanoa Gantista. Omistan yhden pikeen ja neuleen Gantilta. Molemmat ovat olleet pienoisia pettymyksiä. Muutamat pesut ovat saaneet Gantin paidat nukkaantumaan ja uutena niissä on ollut vapaita lankoja ja nappeja lähes irtilähteneinä ja yhdessä oli pesuohjemerkkikin tippunut.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #39 : 19.06.10 - klo:09:58 »
^ Jep. Suomessa RL ja Hillfiger ovat törkeän hintaisia. Rapakon takana tilanne on toinen.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Sami

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 364
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #40 : 19.06.10 - klo:20:11 »
Hintapuoli on epäilemättä RL:ssa todella kautta linjan eritoten Suomessa. Stockalla käyn lähinnä ihmettelemässä RL:n osaston hintoja, ja ostot teen ulkomailta.

Gaffer, ihan hyvä idea vaihtaa rouheammat napit kauluksiin, voisi kokeilla...

Teppo Leinonen

  • Kisälli
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #41 : 19.06.10 - klo:23:19 »
Taitaa mennä jo vintage puolelle, mutta omalta osaltani Lacosteen lisää luottoa se, että itselläni on käytössä yksi isäni 80-luvulla ostama grafiitinharmaa paita, ja kunto on edelleen erinomainen. (voihan tietysti olla että on ollut uutena musta) =)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #42 : 20.06.10 - klo:14:49 »
Itsellä on myös kaksi 80-luvun lacostea käytössä. Kuluneita, mutta muotonsa pitäneitä, napit edelleen paikallaan ja saumat ehjiä.
get your kicks on route six six six

Tomba

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 62
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #43 : 04.09.11 - klo:10:40 »
Saakohan noita Lacosten pikee-paitoja mistään muualta kuin Kampin keskuksen Lacoste -liikkeestä? Aikaisemmin niitä oli ainakin Stockalla, mutta ei ilmeisesti enää. Ostin viime viikolla tuollaisen harmaalla crocolla olevan mustan slim fit-pikeen ja tarvitsen ehdottomasti samanlaisen valkoisena koossa 2. Sopivaa kokoa ei löytynyt Kampista.

Muutenkin olen yrittänyt kiertää Helsingin liikkeitä yksivärisiä (musta ja valkoinen) slim fit-pikeepaitoja etsimässä ja kovin on rajoitettua valikoimat. Fred Perryn liikkeessä olisi jotain värejä tarjolla, mutta niissä on hieman liikaa eri värisiä raitoja kauluksissa.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Pikeepaita ja muut urheilupaidat
« Vastaus #44 : 04.09.11 - klo:10:50 »
Itse olin kuluneena kesänä erityisen vaikuttunut, jopa hämmästynyt kokeeksi ostamastani 20 euron Espritin pikeestä.

Kangas on napakan tukevaa ja kestänyt pesut erinomaisesti. Leikkaus slimmi hihoista ja vartalosta. Itsellä tummansininen ja punainen, mutta saattaisi olla ainakin mustia.
Keep Calm and Carry On.