Kirjoittaja Aihe: Pinssien käyttö  (Luettu 39000 kertaa)

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #30 : 25.02.12 - klo:00:02 »
Periaatteistahan ne isot rähinät monesti alkavat. Tosin taustalla on yleensä joko raha tai valtapyrkimykset. Itsehän olen henkilökohtaisesti kaikenlaisia ääri-ilmiöitä vastaan. Fundamentalismi ei lähtökohtaisesti innosta.

Itse itseäni lainaten vaikka olenkin vannoutunut Apple-käyttäjä, niin en mä muiden vääristä valinnoistaan suutu. :-)

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #31 : 25.02.12 - klo:08:06 »
^ Se mitä toiminnastanne tiedän, on mielestäni aivan kohdallaan ja kannatettavaa. Näitäkin keskusteluja varten tarvittaisiin se klubi, jolta voi tarvittaessa poistua ratkomaan kiistoja. Gentlemen, select your weapons, please. Itse suosin sanan säilää.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #32 : 25.02.12 - klo:10:35 »
^ Se mitä toiminnastanne tiedän, on mielestäni aivan kohdallaan ja kannatettavaa. Näitäkin keskusteluja varten tarvittaisiin se klubi, jolta voi tarvittaessa poistua ratkomaan kiistoja. Gentlemen, select your weapons, please. Itse suosin sanan säilää.

Sopii mainiosti. Sanan Säilä on nuorkauppakamareiden puhekilpailun voittajan titteli. :-D

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #33 : 25.02.12 - klo:13:19 »
Minä voisin JCI Creedin perusteella vaikka liittyäkin - jos en olisi yli-ikäinen. Mutta palatakseni aiheeseen: käytän työpaikan pinssiä usein työpäivinä ja harrastuspinssiä joskus harrastustilaisuuksissa. Omaan makuuni pinssin paikka on alempana napinläpeä. Takin käänteeseen toki tulee pieni reikä, mikä vaaleassa takissa saattaa jäädä näkyväksikin; siihen pitää sitten jatkossakin laittaa pinssi.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #34 : 25.02.12 - klo:14:54 »
^ Se mitä toiminnastanne tiedän, on mielestäni aivan kohdallaan ja kannatettavaa. Näitäkin keskusteluja varten tarvittaisiin se klubi, jolta voi tarvittaessa poistua ratkomaan kiistoja. Gentlemen, select your weapons, please. Itse suosin sanan säilää.

Monkey Islandia pelattu? :)
Kaikki villa tottelee rautaa.

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Re: Pinssien käyttö
« Vastaus #35 : 25.02.12 - klo:15:00 »
Jokainen itseään kunnioittavahan nyt monkaahia on tahkonut scabbin saaren kolkat läpi koluten.

mairaksinen

  • Vieras
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #36 : 25.02.12 - klo:16:04 »
Tottahan toki Monkey Islandia tuli aikanaan hakattua, kuten myös Larrya, Space Questia, Police Questia ja niin edespäin. Pelit sain vanhempien piikkiin klassikkoselityksellä "parantaa kielitaitoa". :-)

Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

Ainoa selkeä periaate pinsseissä ja nimikylteissä on se, että pinssi sydämen puolelle (vasemmalle) ja nimikyltti (badge) kättelevän käden puolelle (oikea), vaikka olisitkin vasuri.

erno

  • Vieras
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #37 : 25.02.12 - klo:16:48 »
^Partiokokouksessa nimikyltti sitten vasemmalle! Miten mahtaa olla vapaamuurariloosissa?

VT

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 257
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #38 : 18.04.12 - klo:09:58 »
Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

Vielä tuosta pinssin oikeasta paikasta. Isoisän jäämistöstä löytyi pari kotimaisten järjestöjen merkkiä 1920- ja 1930 -luvuilta. Näissä kiinnitysmekanismina on n. millin paksuinen ruuvi ja vastakappaleena suunnilleen merkin kokoinen levy kierteineen. Tällaiselle en oikein muuta paikkaa keksi kuin napinläven. Ajattelin kyllä, että kyseessä voisi olla myös sellainen "rähinäremmiin" kiinnitettävä merkkki, mutta etenkin toinen noista on sen verran poliittinen, etten tähän vaihtoehtoon usko.

choir

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1076
    • Profiili
Vs: Pinssien käyttö
« Vastaus #39 : 18.04.12 - klo:15:11 »
Pinssin käyttöön palatakseni itse kiinnitän myös pinssin napinläven alapuolelle, mieluusti sitten samaan reikään aina jos mahdollista. Olen yrittänyt selvittää onko yksiselitteistä paikkaa, mutta en ole vielä luotettavaa lähdettä löytänyt.

Vielä tuosta pinssin oikeasta paikasta. Isoisän jäämistöstä löytyi pari kotimaisten järjestöjen merkkiä 1920- ja 1930 -luvuilta. Näissä kiinnitysmekanismina on n. millin paksuinen ruuvi ja vastakappaleena suunnilleen merkin kokoinen levy kierteineen. Tällaiselle en oikein muuta paikkaa keksi kuin napinläven. Ajattelin kyllä, että kyseessä voisi olla myös sellainen "rähinäremmiin" kiinnitettävä merkkki, mutta etenkin toinen noista on sen verran poliittinen, etten tähän vaihtoehtoon usko.

Minäkin sain kerran kollegalta tuollaisen aika vanhan pinssin. Olen sitä käyttänyt tavanomaisessa paikassa napinläven alapuolella. Kiinnitysmekanismi on sellainen, että pinssi ei kyllä pääse vahingossa putoamaan, esim. kaulaliinan riisumisen myötä! Siitä kyllä jää aika huomattava jälki, ei kuitenkaan mustaan pukuun.

Napinläpi näyttää olevan kovin korkealla, ja jos se on toimiva eli siinä oikeasti on reikä, tällainenkin pinssi pyörii siinä.
Lähtökohtani täällä on klassinen miesten pukeutumistyyli.