Kirjoittaja Aihe: .  (Luettu 118964 kertaa)

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #15 : 17.05.10 - klo:14:42 »
Se uskottava pitkä nahkatakki.

Oheen sitten saippuatehtaan omistajan käyntikortti.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #16 : 17.05.10 - klo:14:44 »
^kyllä se Hugo Boss on ihan siistejä vaatteita suunnitellut
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #17 : 17.05.10 - klo:15:14 »
Eikö tämän mallinen takki


olisi reippaasti tyylikkäämpi öljykankaisena tulkintana, esim. Barbour International:



tai Belstaff Roadmaster:


get your kicks on route six six six

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #18 : 17.05.10 - klo:15:17 »
Itselläni löytyy kaapista useampikin nahkatakki. 2 kesään tarkoteittua melko tiukkaa ja lyhyttä, musta sekä ruskea. Toisesta löytyy resorit sekä kauluksesta että hihoista, muuten aika lähellä sitä, minkä tuonne verkkariketjuun postasin. Musta taas on sitten sellainen erittäin ohut, josta yleensä vielä vedän hihat ylös kyynerpäihin saakka, käytössä slimmien farkkujen ja pikeen / t-paidan kera. (itse asiassa melko lähellä tuota Gafferin postaamaa kuvaa)
Sitten on yksi musta tiukka, missä on sellainen "lampaanvilla"-vuori, eli jota pystyy hyvin käyttämään talvellakin, myös siinä on resorit sekä kauluksessa että hihoissa.

Ja sitten löytyy vielä kaapista yksi tuollainen jamin postaaman kuvan mallinen takki punaisena. Se oli pitkään suosikki ja paljon käytössä "revittyjen" farkkujen kera, mutta nyt valitettavasti jäänyt jo liian pieneksi, se harmittaa.

Näiden lisäksi kaksi loppusyksyn ja alku- / lopputalven takkia, joita rakastan. Eli ruskea hieman polven alapuolelle ulottuva ja musta hieman polven yläpuolelle ulottuva, trenssityyppinen nahkatakki, joissa molemmissa turkiskaulus. Ihan kylminpiin keleihin eivät sovellu, mutta tuulta pitävät loistavasti ja turkis on vaan niin mukavaa kaulaa vasten.

Eli kyllä vaan, nahkatakit kuuluvat omaan pukeutumiseeni. Kun Ivy otti vielä esille jälleen tuon g9 asian, niin mainitaan siitäkin. Minulla ei ole mitään sen mallisia takkeja vastaan silloin, kun ne ovat slimmejä ja tiukkoja. Mutta provosoiden itse viittaan tuohon g9siin silloin, kun puhun sellaisista roikkuvista "pusakoista", joista en pidä. Pieniä eroja...


Edit. Ivy, eiväthän nuo ole läheskään samanlaisia, eivätkä omaan silmääni edes samantyyppisiä, tuo barbour kun on reilusti pidempikin. :)
« Viimeksi muokattu: 17.05.10 - klo:15:22 kirjoittanut ChuckBass »

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #19 : 17.05.10 - klo:15:23 »
Eikö tämän mallinen takki...
olisi reippaasti tyylikkäämpi öljykankaisena tulkintana, esim. Barbour International:

Ei.
There ain't no rest for the wicked...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #20 : 17.05.10 - klo:15:27 »
.Edit. Ivy, eiväthän nuo ole läheskään samanlaisia, eivätkä omaan silmääni edes samantyyppisiä, tuo barbour kun on reilusti pidempikin. :)

Höpö höpö. Perusloeikkaus (hartioiden ja kauluksen muoto, taskujen sijoittelu tms) ovat varsin samankaltaisia. Sillä erotuksella toki että Internationala ja Roadmaster ovat alun perin prätkätakeiksi suunniteltuja siinä missä esimerkkikuvan nahkarotsit tuskin ovat.

Mitä geeysiin jne tulee, sitä on sekä slimminä että ei. Kumpikin leikkaus on periaatteessa autenttinen: se on näet muuttunut matkan varrella, heijastellen kunkin aikakauden yleisiä tyylisuuntauksia ts. 30-50 luvulla leveä, 60-luvulla kapeahko, 70-luvulla tyköistuva jne.

Ja sitten kysymys: miksi kaiken pitää välttämättä olla slimmiä / tyköistuvaa? 'Cos it's fashion?
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #21 : 17.05.10 - klo:15:32 »
Eikö tämän mallinen takki...
olisi reippaasti tyylikkäämpi öljykankaisena tulkintana, esim. Barbour International:

Ei.

En jaksa vääntää tästä enää.

Todettakoon: INHOAN nahkaa takkimateriaalina. En käytä, en koske, en tahdo nähdä. Ei aarre ei. Klunk Klunk.

Tom Of Finland. Gestapo. Raviradat. Matti Nykänen. Bikers. Matrixkloonit. Pintamuoti. Supermallit. EI EI EI.

Mokkanahka on sitten ihan toinen juttu. Jonkun mokkapusakan voisin joskus hankkiakin, olettaen että on hyvä malli.



get your kicks on route six six six

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #22 : 17.05.10 - klo:15:38 »
Tuon tyyppisissä takeissa, joita ivy esitteli, pidän kyllä nahkaa tyylikkäimpänä materiaalina. Minulle nahka menee siinä missä muutkin eikä ole mitenkään varattu esim. motoristien tai jonkin muun suppean ryhmän jutuksi mutta minä en olekaan minkään kanonisoidun tyylin oikeaoppinen harjoittaja; pukeudunpahan vain omaa silmääni miellyttävällä tavalla. En itse kuitenkaan välitä tästä materiaalista kuin takeissa, hanskoissa, jalkineissa ja asusteissa. Sikälikin olen tässä hieman eri linjoilla kuin toveri ivy, että mokkanahasta en juuri välitä - minulle mokkanahkatakit tuovat mieleen jostakin syystä 80-luvun. Käytettiinköhän niitä silloin? Ei niin, että 80-luvussa olisi mitään vikaa (paras vuosikymmen, jolla olen elänyt) mutta pukeutuminen oli järkyttävää, samoin kampaukset.
Suositellaan täysraittiutta.

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #23 : 17.05.10 - klo:15:44 »
Matti Nykänen.

Musta nahkatakki; vaaleansiniset, navan yläpuolelle ulottuvat farkut; valkoiset tennarit ja tietenkin takatukka.
Suositellaan täysraittiutta.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #24 : 17.05.10 - klo:15:46 »
Mokkanahka on sitten ihan toinen juttu. Jonkun mokkapusakan voisin joskus hankkiakin, olettaen että on hyvä malli.

Muista ottaa tuo "pusakka" sitten sellaisilla hapsuilla hihoissa, saat sellaisen intiaani / cowboy-fiiliksen. Ei näitä itselleni, mutta se on hyvä, että makuja on erilaisia, rikkautta vain. :D

Ja sitten kysymys: miksi kaiken pitää välttämättä olla slimmiä / tyköistuvaa? 'Cos it's fashion?

Koska sellaiset vaatteet nyt vaan näyttää mielestäni paremmalta ja sopivat itselleni paremmin, ei siinä sen kummempaa ole. Itselleni ei vaan kolahda sellainen Will Boehlke / "What are you wearing today"-tyylinen väljempi linja. Ja jos sinä Ivy et tykkää muodista / malleista / fashionista, niin se ei ole minun ongelmani. Minä välillä pidän. :)

Ja tuo barbourin takki nyt vaan ei ole omaan silmääni läheskään sitä, mitä nuo nahkatakit, joten ei siitä tosiaan sen enempää. Ja en ymmärtänyt, mitä merkitystä sillä alkuperällä nyt oli sen kanssa, miltä ne näyttävät. En minä käytä nahkatakkia sen takia, että se olis joku prätkäjuttu, kun en ikinä mitään prätkää hommaisi.

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #25 : 17.05.10 - klo:15:46 »
Tom Of Finland. Gestapo. Raviradat. Matti Nykänen. Bikers. Matrixkloonit. Pintamuoti. Supermallit. EI EI EI.
LOL
OK. Ei sitten.

Jotenkin kyllä olisin olettanut että klassinen A-1 olisi gosseen uponnut.
There ain't no rest for the wicked...

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #26 : 17.05.10 - klo:15:48 »
Tuon tyyppisissä takeissa, joita ivy esitteli, pidän kyllä nahkaa tyylikkäimpänä materiaalina. Minulle nahka menee siinä missä muutkin eikä ole mitenkään varattu esim. motoristien tai jonkin muun suppean ryhmän jutuksi mutta minä en olekaan minkään kanonisoidun tyylin oikeaoppinen harjoittaja; pukeudunpahan vain omaa silmääni miellyttävällä tavalla. En itse kuitenkaan välitä tästä materiaalista kuin takeissa, hanskoissa, jalkineissa ja asusteissa. Sikälikin olen tässä hieman eri linjoilla kuin toveri ivy, että mokkanahasta en juuri välitä - minulle mokkanahkatakit tuovat mieleen jostakin syystä 80-luvun. Käytettiinköhän niitä silloin? Ei niin, että 80-luvussa olisi mitään vikaa (paras vuosikymmen, jolla olen elänyt) mutta pukeutuminen oli järkyttävää, samoin kampaukset.

Totta. Mitä siis  80-luvun pukeutumiseen tulee.

Taisi 80-luvulla olla myös mattinykäsmallin mokkatakkeja.

Itsellä oli ihan asiallinen pommittajamallinen Avirex USA -mokkapusakka 8+- / 90 -luvun taitteessa. Toimi ihan hyvin sen ajan kasuaalityylin kanssa. Rotsi katosi 90-luvun puolivälin tieonoilla jossain ördäysreissulla. Harmitti, tai sitten ei. seksi vie, taksi tuo.

Ja nahkatakkihommiin hiukan musaa:
http://www.youtube.com/watch?v=-_-3wwFLroY
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #27 : 17.05.10 - klo:15:49 »
Tom Of Finland. Gestapo. Raviradat. Matti Nykänen. Bikers. Matrixkloonit. Pintamuoti. Supermallit. EI EI EI.
LOL
OK. Ei sitten.

Jotenkin kyllä olisin olettanut että klassinen A-1 olisi gosseen uponnut.

P-kele, toi unohtui. Mut se NAHKA! :D

(en sitten pääse tästä eroon millään: lienen salaa nahkafetisisti)
get your kicks on route six six six

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #28 : 17.05.10 - klo:15:54 »
Mokkanahka on sitten ihan toinen juttu. Jonkun mokkapusakan voisin joskus hankkiakin, olettaen että on hyvä malli.

Muista ottaa tuo "pusakka" sitten sellaisilla hapsuilla hihoissa, saat sellaisen intiaani / cowboy-fiiliksen. Ei näitä itselleni, mutta se on hyvä, että makuja on erilaisia, rikkautta vain. :D

Ai stna: nyt sattuu, unohdin nuo hapsuhirvitykset kokonaan! Erittäin suosittuja 80-luvulla. Aih. :D

Koska sellaiset vaatteet nyt vaan näyttää mielestäni paremmalta ja sopivat itselleni paremmin, ei siinä sen kummempaa ole. Itselleni ei vaan kolahda sellainen Will Boehlke / "What are you wearing today"-tyylinen väljempi linja. Ja jos sinä Ivy et tykkää muodista / malleista / fashionista, niin se ei ole minun ongelmani. Minä välillä pidän. :)

Erinomainen perustelu. Jep, ei mullekaan Will-sedän pukeutumiset tipu pätkän vertaa. Kenties tän slimmilla ja väljällä suuntauksella on olemassa jonkinmoinen välimaasto? ;) Siinä kai koen liikkuvani.

Ja tuo barbourin takki nyt vaan ei ole omaan silmääni läheskään sitä, mitä nuo nahkatakit, joten ei siitä tosiaan sen enempää. Ja en ymmärtänyt, mitä merkitystä sillä alkuperällä nyt oli sen kanssa, miltä ne näyttävät. En minä käytä nahkatakkia sen takia, että se olis joku prätkäjuttu, kun en ikinä mitään prätkää hommaisi.

No, tottahan tuo.

Unohdetaan alkuperät, itse tykkään noista Barboureista jne enemmän, voisin jopa käyttää.

Itsekään en hankkisi prätkää: eivät ole koskaan kiinnostaneet. Timmi vanha Vespa tai lambretta onkin sitten ihan toinen juttu. ;)
get your kicks on route six six six

Barbarossa

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2613
  • Beta as fuck!
    • Profiili
Vs: Nahkatakki
« Vastaus #29 : 17.05.10 - klo:15:58 »

Likipitäen tommoinen A-1 versio tulossa TOJilta.
Kaulukset ovat omassa tosin perinteisestä ja tästä kuvasta aavistuksen poikkeavat.

There ain't no rest for the wicked...