Kirjoittaja Aihe: Miten rikot pukeutumisetikettiä?  (Luettu 119541 kertaa)

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #30 : 01.02.10 - klo:07:50 »
Button-down sopisi mielestäni hänelle erinomaisesti, yhdistettynä hyviin kenkiin.

Esim BD-paita, reisarit ja Paraboot Michaelit tms raskastekoisemmat hyvin tehdyt kengät.



Mark Mcnairyn monkstrapit eivät mielestäni toimi reisitaskullisten kanssa.
get your kicks on route six six six

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #31 : 01.02.10 - klo:16:04 »
Ehdottomasti yleisin etikettirikkeeni on hatun käyttö sisätiloissa. On melkoisen alaston olo ilman päähinettä, etenkin kun hiustyylini on ns. lyhyt ja helppohoitoinen. Tämän johdosta sitten talvella kulkee mukana sisähattu ulkohatun ohella, yleisesti tyyli molemmissa ns. flatcap (kun kasvot ovat liiankin tarkasti tuon avatarini näköiset, on vaikea löytää muuta hyvin istuvaa hattua. Ehkä paperboyhatia lukuunottamatta).
Kaikki villa tottelee rautaa.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #32 : 01.02.10 - klo:16:13 »
Ehdottomasti yleisin etikettirikkeeni on hatun käyttö sisätiloissa. On melkoisen alaston olo ilman päähinettä, etenkin kun hiustyylini on ns. lyhyt ja helppohoitoinen. Tämän johdosta sitten talvella kulkee mukana sisähattu ulkohatun ohella, yleisesti tyyli molemmissa ns. flatcap (kun kasvot ovat liiankin tarkasti tuon avatarini näköiset, on vaikea löytää muuta hyvin istuvaa hattua. Ehkä paperboyhatia lukuunottamatta).
Riippuu siitä missä sitä käytät rikotko etikettiä. Hattua saa käyttää julkisissa tiloissa, ja tälläisiksi lasketaan esim hotellien aulat ja käytävät. Hississä hattu pois (etenkin jos hississä on nainen), yksityisissä tiloissa sekä kirkossa etc. Ainakin näin olen itse hattuetiketin ymmärtänyt.
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Elenkhos

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 760
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #33 : 01.02.10 - klo:16:23 »
Komppaan Jamia ja lisään lähdelinkin.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #34 : 01.02.10 - klo:16:29 »
Komppaan Jamia ja lisään lähdelinkin.
Olen varmaan lukenut tuon ja siitä sisäistänyt käsitykseni. Koska oli niin samanlainen mielipide itsellä :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #35 : 01.02.10 - klo:16:56 »
Ehdottomasti yleisin etikettirikkeeni on hatun käyttö sisätiloissa. On melkoisen alaston olo ilman päähinettä, etenkin kun hiustyylini on ns. lyhyt ja helppohoitoinen. Tämän johdosta sitten talvella kulkee mukana sisähattu ulkohatun ohella, yleisesti tyyli molemmissa ns. flatcap (kun kasvot ovat liiankin tarkasti tuon avatarini näköiset, on vaikea löytää muuta hyvin istuvaa hattua. Ehkä paperboyhatia lukuunottamatta).
Riippuu siitä missä sitä käytät rikotko etikettiä. Hattua saa käyttää julkisissa tiloissa, ja tälläisiksi lasketaan esim hotellien aulat ja käytävät. Hississä hattu pois (etenkin jos hississä on nainen), yksityisissä tiloissa sekä kirkossa etc. Ainakin näin olen itse hattuetiketin ymmärtänyt.

Nimenomaan - ja minulla on myös aika vahva käsitys hyvästä mausta. Ruokaillessa, kirkossa jne. jätän pois, yökerhoissa se on päässä (ja "tiphat" on erittäin, erittäin tehokas etätoiminto virnistykseen yhdistettynä), samoin kahviloissa istuessani. Olen saanut kuulla siitä pelkästään positiivista - niin nuorilta kuin vanhoiltakin. Erään vanhemman rouvan sanoin: "On niin mukava nähdä nuorella miehellä luonteikas päähine".

Hattuetiketti on todella myös hallussa ja aina myös "käytössä" jos olen yhtään virallisemmin liikkeellä.
Kaikki villa tottelee rautaa.

mikmu

  • Eleganssin esitaistelija
  • ***
  • Viestejä: 383
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #36 : 03.02.10 - klo:21:45 »
Käytän farkkujen kanssa mustia kenkiä, enkä edes tiennyt kuin vasta 5min sitten että se on etikkettivirhe. Minulle ei ole muita kuin mustia kenkiä. Pitänee korjata tilanne.

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #37 : 03.02.10 - klo:22:02 »
Käytän farkkujen kanssa mustia kenkiä, enkä edes tiennyt kuin vasta 5min sitten että se on etikkettivirhe. Minulle ei ole muita kuin mustia kenkiä. Pitänee korjata tilanne.

Eipä tuota nyt ehkä etikettivirheeksi voi sanoa, koska farkkujen käyttöön ei varsinaisesti etikettiä liity, mutta kyllä edustavat ruskeat nahkakengät usein näyttävät paremmilta farkkujen kera.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #38 : 03.02.10 - klo:22:09 »
^Tässä tapauksessa kaikki riippuu kokonaisuudesta. farkkujen ja kenkien yhdistämisellä ja pukuetiketillä ei liene paljonkaan tekemistä keskenään?
get your kicks on route six six six

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9273
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #39 : 03.02.10 - klo:22:11 »
Eipä tuota nyt ehkä etikettivirheeksi voi sanoa, koska farkkujen käyttöön ei varsinaisesti etikettiä liity, mutta kyllä edustavat ruskeat nahkakengät usein näyttävät paremmilta farkkujen kera.

Tosi tämä.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

i v y m a n

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 5960
  • button downs weejuns rain macs what else is there?
    • Profiili
    • A / SOPHISTICATED / HOOLIGAN
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #40 : 03.02.10 - klo:22:16 »
^Toki näin.. tosin viimeksi tänään syyllistyin ihan tahallani tyylivirheeseen nimeltä mustat kengät ja farkut koska mielestäni kokonaisuus niin vaati.
get your kicks on route six six six

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #41 : 04.02.10 - klo:07:12 »
^Toki näin.. tosin viimeksi tänään syyllistyin ihan tahallani tyylivirheeseen nimeltä mustat kengät ja farkut koska mielestäni kokonaisuus niin vaati.

Eipä ole poikkeuksellista minunkaan pukeutumisessa.
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #42 : 04.02.10 - klo:10:35 »
Itse käytän ruskeita, mustia ja burgundyn väriäsiä kenkiä farkkujen kanssa, enkä osaa loppupeleissä sanoa mikä niistä parhaalta näyttää, riippuu niin kovastin farkkujen sävystä ja muusta vaatetuksesta. Mielestäni Farkut on toisaalta hyvinkin helpot siinä mielessä että niiden kanssa sopii kovinkin monet eri kengät (jos ei nyt kaikkein formaaleimmat mustat oxfordit).
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #43 : 04.02.10 - klo:12:12 »
Itse en koskaan laita mustia kenkiä farkkujen kanssa, eivät vain sovi yhteen. Ruskeidenkin kanssa vältän yleensä toe cap -mallisia kenkiä farkkujen seurana (poikkeuksena munkkikenkä, kohdallani C&J:n Lowndes). Ruskeat täysbroguet tai whole cutit (kärkikoristelulla mieluiten) ovat parhaimmistoa kera farkkujen.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

DandyAndy

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 845
    • Profiili
Vs: Miten rikot pukeutumisetikettiä?
« Vastaus #44 : 04.02.10 - klo:12:23 »
Mustatkin täysbroguet toimii ihan mukavasti farkkujen kanssa. Lähinnä farkut mielestäni vaativat jotain hieman tukevampaa jalkinetta.
« Viimeksi muokattu: 05.02.10 - klo:17:29 kirjoittanut DandyAndy »
Me, the 13th Duke of Wybourne? Here? In a student-nurses hall of residence? At three o'clock in the morning? With my reputation? Has no-one thought of the consequences? Oh well.