Kirjoittaja Aihe: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta  (Luettu 4248 kertaa)

Yuccis

  • Kisälli
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« : 22.02.17 - klo:23:48 »
Nykyään kun kaikkea saa maailmalta, joskus jopa kotimaata sopivammin. Miten on silmälasien ja aurinkolasien laita?

Suosituksia?

Jape

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 224
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #1 : 23.02.17 - klo:09:15 »
Ainakin minulle on aina ollut vaikea ilman oikeaa sovittamista kuvitella, miten jotkut tietyt lasit istuvat ja miltä ne näyttävät naamalla. Optikkoliikkeessä käydessä sovittamisten hylkäysprosenttini on niin lähellä sataa, että en lähtisi kokeeksi tilailemaan. Laseista on yllättävän vaikea löytää tarkkoja mittojakaan, että saisi verrattua vanhoihin. Saahan niitä toki sitten aina palauteltua, mutta on siitäkin riesaa.

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #2 : 23.02.17 - klo:11:44 »
Isommat ketjut teettävät hiontansa ulkomailla, joten toimitusaikaero on olematon. Se, mitä omatunto sanoo sovittamisesta ja mallin & koon ylös kirjoittamisesta, on kunkin oma asia. Itse olen havainnut, että Englannista tilaamalla säästö on n. 60% luokkaa ohuimpia mahdollisia linssejä hankittaessa (sankahinnat ovat järkiään huomattavasti halvempia). Näöntarkastus Suomessa (muista pyytää PD eli pupilliväli), tilaus netistä => toimitus 1-2 viikossa, yleensä kotiovelle. Työnjälki parempi kuin kotim. puljuja käytettäessä käytännössä aina, eikä sankoja ole räveltänyt tuhat aiempaa kokeilijaa.

Itse sankojen etsintä onkin sitten toinen juttu. Sovitan yleensä n. 50-150 sangat ennen kuin päädyn ratkaisuun.
Kaikki villa tottelee rautaa.

Yuccis

  • Kisälli
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #3 : 26.02.17 - klo:17:20 »
Olikos Jussilla jotain suosituksia missä kannattaisi asioida maailmalla?:)


-Mars-

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 518
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #4 : 26.02.17 - klo:20:15 »
eBay, jos tietää mitkä aurinkolasit haluaa. Esim. tossa https://www.ditto.com/create?from=home-see-yourself voi yrittää mallailla kehyksiä.
--
-Mars-

SloBo

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 731
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #5 : 13.03.17 - klo:01:19 »
Ebayssa saa olla tarkkana. Itse ostin viimeksi Synsamilta alennuksesta lasit. Tosin tähän aikaan vuodessa alennusta on turha haikailla...

Jussi

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4166
    • Profiili
Vs: Silmälasit / aurinkolasit maailmalta
« Vastaus #6 : 13.03.17 - klo:22:02 »
Olikos Jussilla jotain suosituksia missä kannattaisi asioida maailmalla?:)

Pahoittelut, missasin tämän. Olen käyttänyt menestyksekkäästi Designer Glasses Boutiquen palveluita. Toinen käyttämäni oli London Eyewear, mutta se tuntuu lopettaneen.

Mm. linssien sovitus kehyksiin on ollut todella paljon parempaa kuin missään Suomesta hankkimissani laseissa.
Kaikki villa tottelee rautaa.