Kirjoittaja Aihe: Mitä ostit tänään?  (Luettu 2698603 kertaa)

Petuski

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 52
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1005 : 03.09.10 - klo:09:05 »
Ihan näppärän näköiset popot. Laatu mietityttää itseänikin noissa.  Minua taas alkoi kiinnostaa kyseiset kengät http://www.varusteleka.fi/product.php?show=_2IF15ZYPV&US+Roughout+service+shoes,+repro . Väri on tosin vähän aran oloinen. Toisaalta voisivat talven paukkupakkasilla pysyäkin puhtaana.

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1006 : 03.09.10 - klo:09:10 »
Aika jämeriltä vaikuttaa. Lesti on tilavan pyöreä ja tuo kärjen brogue-nauha keventää ilmettä mukavasti.

Tuollahan on melko erikoistakin tavaraa, mm. Hollannin armeijan taistelukorkokengät miehille:

http://www.varusteleka.fi/product.php?show=_30Q0WXVM1&Hollantilaiset+taistelijan+korkokengat,+uudenveroiset

Schoen, vrouw, pump, zwart, Kmar. Eli suomeksi "Kengät, miehen, pump, mustat, taisteluun". Hollannin armeijan taistelukengät saattavat näyttää aika naisellisilta, mutta ovat tosiasiassa tehty raavaille miehille, vaativiin taisteluolosuhteisiin. Toisin kuin yleensä ylijäämäkenkien kanssa, näistä saatiin riittoisia määriä miesten kokoja!

Tuoltakohan Marja Tyrni ja kumppanit kenkänsä hankkivat?
« Viimeksi muokattu: 03.09.10 - klo:09:12 kirjoittanut U-Haul »
Keep Calm and Carry On.

Jami

  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3433
    • Profiili
    • Kuusikorpi.fi
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1007 : 03.09.10 - klo:10:04 »
Dandylion, olen noita joskus katsonut varustelekassa kun paikanpäällä kävin, mutta nyt en tarkkaan muista. Joku niissä itsellä tökki. Joko se oli lesti, tai huonolaatu tai huono pintanahka. En vaan muista mikä.

Petuski, noihan on tarkoitettu rasvattaviksi kunnolla, jolloin väri muuttuu huomattavasti tummemmaksi.

Itse olen tilannut aika paljon varustelekasta kaikenmoista. Taas olisi haettavissa paketti postista. Jos ei muuta niin jalkarätit on edullisia ja aika suuria. Toimivat hyvin kenkien hoitoon :)
Rakkaudella maalta: http://www.kuusikorpi.fi

Johannes P

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1008 : 03.09.10 - klo:20:19 »
Ayn Randin Atlas Shrugged ja Adam Smithin The wealth of nation kirjat.

EDIT: typot korjattu
« Viimeksi muokattu: 04.09.10 - klo:14:34 kirjoittanut Johannes P »

Gaffer

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1453
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1009 : 03.09.10 - klo:20:24 »
Loake Pimlico -chukkat mokkanahkaisina. Shoe Healerilta tietysti.
"label whores for clothes that you can’t even see the label of"

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1010 : 03.09.10 - klo:21:23 »
Muutamat Burlingtonin sukat Stockalta, sillä löytyi itselleni uusi ja silmää miellyttävä argylekuosi.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1011 : 03.09.10 - klo:23:04 »
Burlingtonilla on mukavan näköisiä sukkia mutta valmistaja on ala-arvoinen aliarvioidessaan asiakkaidensa älyä: yksi koko kaikille, 40-46. Sopivat ehkä sille, jolla sattuu olemaan Burlington-kokoinen jalka, mutta eivät minulle.
Suositellaan täysraittiutta.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1012 : 03.09.10 - klo:23:11 »
^ Sopii minun jalkaani. Jotenkin muuten tuntuu siltä, että Stocka olisi petrannut valikoimaansa. Ja nimenomaan Helsingin keskusta, muissa valikoima jää pakosta.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1013 : 04.09.10 - klo:00:48 »
Any Randin Atlas Shrugged ja Adam Smithin The wealth of nation kirjat.

Ayn Rand vakavissaan vai läpällä?
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Johannes P

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1014 : 04.09.10 - klo:07:36 »
Any Randin Atlas Shrugged ja Adam Smithin The wealth of nation kirjat.

Ayn Rand vakavissaan vai läpällä?
En jaksaisi lukea Taru Sormusten Herrasta kirjaa pidempää kirjaa läpällä. Tosin ihmettelen myös mitä tarkoitat kysymyksellä. Any Rand nauttii varsin suuresta maineesta ja tämän takia minäkin olen muutaman kerran saanut suosituksen lukea kyseinen kirja.

Miguel

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 687
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1015 : 04.09.10 - klo:10:54 »
Tilasin CDON.comista Take Ivy-kirjan hintaan 19,jotain €

bowtiepasta

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2071
  • champion, undefeated
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1016 : 04.09.10 - klo:11:32 »
Any Randin Atlas Shrugged ja Adam Smithin The wealth of nation kirjat.
Ayn Rand vakavissaan vai läpällä?
En jaksaisi lukea Taru Sormusten Herrasta kirjaa pidempää kirjaa läpällä. Tosin ihmettelen myös mitä tarkoitat kysymyksellä. Any Rand nauttii varsin suuresta maineesta ja tämän takia minäkin olen muutaman kerran saanut suosituksen lukea kyseinen kirja.

No, Aynin maine on toki huomattava, mutta nainen lähinnä jenkkilän äärilibertaarien ja oikeistosekopäiden arvostama. Ei ihme, että Atlas Shrugged kovassa huudossa nykyisen teekutsuliikkeen keskuudessa. Kirjan lukeminen voikin antaa ehkä osviittaa tuollaisen suomalaisille melko vieraan äärikapitalistisen ajattelumaailman ymmärtämiseen.

Sen sijaan kirjallisia ansioita teoksella ei kuitenkaan tunnu juuri olevan. Jumalattoman tylsä, kehnosti kirjoitettu ja puiseva. Itse yritin nuorempana tuota saada luettua, mutta puolenvälin paikkeilla nostin kädet pystyyn. Kuriositeettina toki tavallaan ihan mielenkiintoinen.

EDIT: Pahoittelut, mentiin vähän ohi aiheen.
Suurinta kaikessa...Miehuudessa...On olla Jumalan rakastaja!

Arska

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 4716
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1017 : 04.09.10 - klo:11:35 »
Tilasin CDON.comista Take Ivy-kirjan hintaan 19,jotain €

Kerro sitten, onko siinä mitään mielenkiintoista. Kuvathan ovat jo näkyvillä netissä.
Suositellaan täysraittiutta.

Johannes P

  • Vieras
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1018 : 04.09.10 - klo:14:21 »
Any Randin Atlas Shrugged ja Adam Smithin The wealth of nation kirjat.
Ayn Rand vakavissaan vai läpällä?
En jaksaisi lukea Taru Sormusten Herrasta kirjaa pidempää kirjaa läpällä. Tosin ihmettelen myös mitä tarkoitat kysymyksellä. Ayn Rand nauttii varsin suuresta maineesta ja tämän takia minäkin olen muutaman kerran saanut suosituksen lukea kyseinen kirja.

Sen sijaan kirjallisia ansioita teoksella ei kuitenkaan tunnu juuri olevan. Jumalattoman tylsä, kehnosti kirjoitettu ja puiseva. Itse yritin nuorempana tuota saada luettua, mutta puolenvälin paikkeilla nostin kädet pystyyn. Kuriositeettina toki tavallaan ihan mielenkiintoinen.

EDIT: Pahoittelut, mentiin vähän ohi aiheen.
Kyseinen kirja onkin filosofinen teos, jossa kerrotaan Ayn Randin ajatus hyvästä yhteiskunnasta. Muutenkaan en allekirjoita väitettäsi siitä, että teos olisi huono. Yhdysvalloissa tehdyn kyselyn mukaan teos oli toinen, kun kysyttiin eniten elämään vaikuttanutta kirjaa. Mutta tosiaankin tämä menee jo ohi aiheen.

EDIT: typot korjattu
« Viimeksi muokattu: 04.09.10 - klo:14:33 kirjoittanut Johannes P »

Alhazen

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1027
    • Profiili
Vs: Mitä ostit tänään?
« Vastaus #1019 : 04.09.10 - klo:14:38 »
Jos markkinatalouden aatehistoria kiinnostaa, kannattaa toki tutustua myös kotoisan Chydeniuksen Den Nationnale Winsteniin, joka oli käytännössä Adam Smithia yksitoista vuotta ennen Smithiä itseään. Suomenkielinen käännös löytyy verkosta. Mitä nti Randin proosallisiin kykyihin tulee, suhtautuminen niihin tuntuu riippuvan täysin siitä kuinka tarkkaan allekirjoittaa tämän filosofian muutenkin - Amerikoissa Randilla on oma, melkeinpä fanaattinen kannattajakuntansa jolle tämän teokset ovat epäilemättä suurinta tekstiä ihmiskunnan historiassa. Itse en löytänyt ainakaan tätä puolta tekstistä aikoinani, mutta kuten sanotaan, your mileage may vary. Sinänsä aatesuunnallinen vaikuttavuus ei ole kertonut proosan tasosta muutenkaan mitään.

Jottei nyt mentäisi liian syvälle Villenkin kieltämään politiikkaan, listataan päivän herätteet: tummansininen Barbour Beaufort nihkeäntuulisiin Etelä-Suomen syys- ja talvikeleihin verkosta ja Stockan donegalia tweedihtävä flat cap keskustasta. Näillä ei olla menossa Roetzelin hehkutuksesta huolimatta Linnan juhliin, mutta omaan silmääni beaufort ei ammu vielä yli rouheammilla irtotakki-housut-yhdistelmillä.