Kirjoittaja Aihe: Lean Garments  (Luettu 151619 kertaa)

U-Haul

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #60 : 27.11.14 - klo:21:57 »
Nyt on kunnollinen kuva. Tuolta se mielestäni itselläkin luonnossa näyttää.

Yksi pienen pieni yksityiskohta, jonka tunsin tänään neuleen kanssa pitäessä kevyesti välillä niskassa, oli tuo korkealla kauluksessa oleva, hieman teräväreunainen, pieni kokolappu. En tiedä häiritseekö sitten varsinaisesti laajemmin käyttäjiä, mutta katsoin että kaikissa muissa paidoissa kokolappu sijoitettu selvästi alemmas tai toteutettu eri tavalla, esim. osaksi merkkilappua. Jos mahdollista, voisi kenties harkita toisenlaista sijoitusta seuraavaan kehitysversioon.
Keep Calm and Carry On.

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #61 : 27.11.14 - klo:22:39 »
Äsken sain paidan päälle ja täytyy sanoa että aivan älytön tuote, siis myyjän kannalta. Postit kun ottaa pois niin tuotteelle jää hintaa alle 20 euroa ja jos kundit on jollain onnistunut siitä tekemään vielä voittoa niin nämä nuoret herrat tulee menemään pitkälle bisnesmaailmassa  :)

S-koon paita alkoi hieman mietityttämään muiden kommenttien jälkeen, mutta istuu päälle melkolailla täydellisesti joskin kädentiet voisivat olla ylempänä (tämä siis sillä ehdolla ettei pesussa kutistu). Fitti on about sama kuin Kamakuran Vintage Ivy NY Fit koossa M ja ehkä ihan hieman slimmimpi kuin Suittarin 39 koon slim fit. Jos hinta pysyy kakkosversiolla samana ja ennen kaikkea koot eivät muutu niin about jokaista järkevää väriä voin ottaa mitä tarjolle tulee.

Mad rspkt kundit!

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #62 : 28.11.14 - klo:08:45 »
^M on ja kaulus melko tarkka 41cm.

Korjaan arviotani ja yhdyn mittauesten perusteella samaan.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #63 : 28.11.14 - klo:10:59 »
Mulle saa siis tyrkyttää M-koon paitaa, jollei huvita pitää itse.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Ville

  • Satraappi
  • Ylläpitäjä
  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 9274
    • Profiili
    • http://www.keikari.com
Vs: Lean Garments
« Vastaus #64 : 28.11.14 - klo:11:11 »
Viesti- ja lukumäärien perusteella LG on saanut vahvan nosteen foorumilla nopeasti. Omistajien olisi jo kohteliasta astua esiin ja vastailla kysymyksiin, jos puoti aikoo jatkaa eleganssin diilaamista Suomen miehille.
Pukimo Raivio: miesten käytetyt vaatteet - laatua järkihinnalla.
/

konda

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 8975
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #65 : 28.11.14 - klo:11:38 »
Mulle saa siis tyrkyttää M-koon paitaa, jollei huvita pitää itse.

Kts mun vaihtoketju. Jos ei nappaa niin saat mun 25 €. Sen verran se kai maksokin.

kapten GT

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2908
  • Stiff Upper Lip
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #66 : 28.11.14 - klo:11:41 »
^ Pistä sitten aikanaan viestiä niin katsotaan.
Sivistyneen ihmisen kvartaali on 25 vuotta

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #67 : 28.11.14 - klo:14:02 »
Mielenkiintoista vertailla Lean Garmentsia tänään postissa tulleisiin 60-luvun NOS-BB-ocbd:hin (Mitä ostin tänään -ketju). Molemmat paidat kun vielä olivat käyttöönottopesua odottamassa eli pakasta vedetyt.

Kangas on hieman erilainen, Lean Garmentsissa tuntui olevan aavistuksen paksumpi ja tiheämpi ja hieman kasuaalimpi yleisilme, BB:n kangas oli aavistuksen ohuempi mutta särmemmän oloinen. Merkittävä ero on ompelutyössä eli saumat/tikkaus. Ne ovat BB:ssä huomattavasti tiheämmät ja viimeistellymmät, myös sisäpuolelta. Nappilistassa tämä ero näkyy selvimmmin, ja paidan sisäpuolen saumoissa.

Kumpikaan ei ole vielä ollut käytössä mutta fittierot toki huomaa heti: Lean Garments edustaa nykytrendin mukaista slimmmimpää linjaa kun taas BB:n paita tulee pesujenkin jälkeen olemaan väljä ja telttamainen. Minulle siitä ei ole haittaa. Detaljieroja sitten tosin kauluksen ja sen päiden mitoissa, jne.

LG:n hintalaatusuhde on kyllä niin kova että kiinnostus poikien jatko-operaatiota kohtaa säilyy vaikka tuolla hinnalla tuskin bisnestä tekevät. Posteineen ja veroineen BB:tuli maksamaan n. 65€/kpl joten siinäkin on hintalaatu kohdallaan.

Ricardo

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #68 : 28.11.14 - klo:14:32 »
Viesti- ja lukumäärien perusteella LG on saanut vahvan nosteen foorumilla nopeasti. Omistajien olisi jo kohteliasta astua esiin ja vastailla kysymyksiin, jos puoti aikoo jatkaa eleganssin diilaamista Suomen miehille.
Tämä. Alkaa käydä raskaaksi tämä hengityksen pidättäminen uusia paitoja odotellessa.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #69 : 28.11.14 - klo:14:36 »
Lisätäänpäs pari vertailukuvaa vielä. Olen varsin suurpiirteinen enkä varsinkaan pikkudetaljien (niin fyysisesti kuin merkityksellisestikään) tarkkailija. Mutta koska haluan oppia enemmän tästä aiheesta niin postaan pari rinta-rinnan kuvaa nappilistoista ja kauluksista, sekä vertailun viimeistelystä paidan sisäpuolella olkalistan ja hihan yhtymäkohdasta. Mitä te minua viisaammat näettä sellaista mikä on tai ei ole noteeraamisen arvoista, ja joka kannattaa huomioida jatkossa paitoja tutkiessa?



^Ylempi BB, alempi LG



^Ylempi BB, alempi LG



^BB olkalista meets hiha paidan sisäpuolella



^LG olkalista meets hiha paidan sisäpuolella

geezer

  • Flanööri
  • **
  • Viestejä: 296
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #70 : 28.11.14 - klo:14:42 »
Mun mielestä fitti ei tosiaankaan ole mikään slimmi, ellei nyt sitten vertaa just 60-luvun Brooks Brothersiin. Olen 170/72, ry 100, ei vatsaa ja ylimääräistä kangasta kyllä löytyy liikaa selästä ja kyljistä S-koossa. Myös pituudesta voisi napata pois. Menee näinkin silti oikein hyvin paksumman neuleen kaverina, joten sinänsä ei valittamista.

ChuckBass

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 3886
  • #menswear editor
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #71 : 28.11.14 - klo:14:43 »
Viesti- ja lukumäärien perusteella LG on saanut vahvan nosteen foorumilla nopeasti. Omistajien olisi jo kohteliasta astua esiin ja vastailla kysymyksiin, jos puoti aikoo jatkaa eleganssin diilaamista Suomen miehille.

Olen tästä hieman eri mieltä. Jos haluavat keskittyä bisneksen tekoon, niin keskittyvät bisneksen tekoon. Tulevat varmaan pyytämään palautetta (ja ottavat jo annetun sellaisen huomioon) siinä vaiheessa, jos / kun kehittävät tuotteita pidemmälle.

Dollarihinnat, englanninkielisyys ja tuotefocus kertovat ainakin itselle siitä, että projektin kohde on ollut jossain muualla kuin Suomessa saati sen yhdellä tai kahdella tai kolmella foorumilla. Ja hyvä niin, tällaisia toimijoita tämän maan vaatebisnes ja kulttuuri kaipaa.

Hienoa ja arvostettavaa duunia (pl. tuo naurettavan halpa hinnoittelu), jatkoa odotellessa.

Laurentius

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 2427
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #72 : 28.11.14 - klo:14:54 »
Mun mielestä fitti ei tosiaankaan ole mikään slimmi, ellei nyt sitten vertaa just 60-luvun Brooks Brothersiin. Olen 170/72, ry 100, ei vatsaa ja ylimääräistä kangasta kyllä löytyy liikaa selästä ja kyljistä S-koossa.

Lähtökohta varmaan on nimenomaan vertaus klassisiin ocbd:hin, niissä väljyys on perinteisesti ollut olennainen osa paidan olemusta. Siinä vertailussa nämä ovat slimmejä, mutta okei eivät tietenkään siten miten nykypäivänä käsite ymmärretään.

Näen ocbd:n samoin kuin tämä kaveri:

http://oxfordclothbuttondown.com/2013/09/the-myth-of-the-slim-fit-shirt/

Farmer John

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1498
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #73 : 28.11.14 - klo:15:14 »
Mun mielestä fitti ei tosiaankaan ole mikään slimmi, ellei nyt sitten vertaa just 60-luvun Brooks Brothersiin.

LG:n mitoituksesta sanottiin että jos hakee istuvaa niin size down ja näin se menikin. Itse 186cm/86kg ja S koko on sopivan slimmi. Kuten jo totesin niin vastaa täälläkin slimmiksi haukutun Kamakuran Vintage Ivy NY fitin M kokoa.

_ a m _

  • Legenda
  • *****
  • Viestejä: 1682
    • Profiili
Vs: Lean Garments
« Vastaus #74 : 29.11.14 - klo:09:11 »
Itse en uskaltanut astua pykälää kitukasvuisempaan suuntaan ja onhan tuo L vähän suuri. Seuraavasta batchista on kokeiltava mediumia.