Kirjoittaja Aihe: Wolverine  (Luettu 5566 kertaa)

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Wolverine
« : 13.11.14 - klo:18:57 »
Wolverine Apprentice W09095 No. 1883



Ensikosketukseni Wolverineen tuli tänään, kun näin Apprentice kengät -50% alessa. Ehdin jopa innostua, mutta olin pettynyt nähdessäni, että kengät ovat aika halvan oloiset. Valmistusmaa oli Kiina.

Lesti oli vähintäänkin mielenkiintoinen. Kahta kokoa tavallista pienemmät olivat muuten hyvät, mutta painoivat jalkapöytää alimman nauhan kohdalla. Normaalikokoni oli valtava etenkin pituussuunnassa. Yhtä kokoa pienempiäkään en pitänyt hyvin istuvina. Tosin jalassani oli ohut sukka.

Mikä on 1000 mile collectionin ja No. 1883 collectionin ero? Onko 1000 mile yhtään vakavammin otettava tuote? Ainakin hintaa on eri tavalla, vaikka eipä tuo 1883 mikään halpa ole sekään. Sanoisin jopa ylihinnoitelluksi tämän kokemuksen perusteella.

Toivoisin saavani kuulla omakohtaisia kokemuksia Wolverine kengistä. Onko kyseessä laatutuote, vai trendibrändi?
Kuvia ja kokemuksia kovassa käytössä olleista kengistä, kiitos.




Don

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Wolverine
« Vastaus #1 : 13.11.14 - klo:19:15 »
Musta toi näyttää todella paskalta Red Wing -kopiolta jossa on herkkänilkkaiselle pehmuste

no ofens

paddington

  • Auktoriteetti
  • ****
  • Viestejä: 777
    • Profiili
Vs: Wolverine
« Vastaus #2 : 13.11.14 - klo:19:28 »

Don

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Wolverine
« Vastaus #3 : 13.11.14 - klo:20:42 »
Niin ja rölötys sikseen, oon kuullut 1000 mileista netissä pelkkää hyvää. Kalliitahan ne on mutta nahka ainakin laadukasta Horweenin kamaa. Noita saa vissiin vain nahkapohjilla eli Suomen talveen pitää tehdä esim vibram raptor -puolipohjaus. Komea se perus plain toe boot on.

Qristian

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 117
  • SL R 1
    • Profiili
Vs: Wolverine
« Vastaus #4 : 13.11.14 - klo:22:09 »
Hesan Stokkalla oon nähnyt noita 1000 mile -mallin kenkiä myynnissä n. 450 euron hintaan. Laadukkailta näyttävät mutta tosiaan nahkapohjalla.
« Viimeksi muokattu: 14.11.14 - klo:09:59 kirjoittanut Qristian »

Ville Rantanen

  • Edistynyt
  • *
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Wolverine
« Vastaus #5 : 13.11.14 - klo:22:10 »
Ainakin Courtland tuosta 1000 Mile -sarjasta on päkiän ja kannan osalta kumipohjalla. Ei tosin sileytensä vuoksi sovi lumeen ja loskaan, vaikka jäällä pitääkin hyvin. Nahka helposti venyvää Chromexceliä, eli todella mukavat jalkaan, vaikka lesti onkin periaatteessa mun jalalle aavistuksen liian kapea. Koot noissa noudattavat sarjan normaalia käytäntöä eli mun 9,5 US jalkaan 9 US on sopiva, koska jalassa ei ole kahta paksua saapassukkaa.

Styleforumilla on 1000 Mile -sarjasta paljon kitinää laadun suhteen. Wolverinen käyttämä Chromexcel ei ole aina parasta, joten siihen saattaa joissakin tapauksissa tulla taitoskohtiin rumaa kurttuisuutta. Oma parini ei tästä kärsi.

Courtland on ehkä kaunein moc toe -saapas, mitä on. Ei lähelläkään noita Red Wing -möykkyjä, joita tuo halpissarjan kenkä matkii.