Keikarin foorumi
18.05.13 - klo:15:00 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Helsinkiin suunnitellaan foorumin miittiä:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=3364.0

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 185   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 191154 kertaa)
erno
Vieras
« Vastaus #1995 : 08.05.12 - klo:16:23 »

^ Täytyypä huomenna laittaa kuvat parista puvusta, niin saatte arvioida niiden sopivuuden eri tilanteisiin. Toinen on harmaa, toinen vaaleanruskea, ehkä uhkaavasti melkein beige =:-o Pysykää kuulolla!
tallennettu
Ylläpitäjä
Legenda

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #1996 : 08.05.12 - klo:16:24 »

erno, pellava rypistyy useimmiten niin voimakkaasti, etten voi suositella sitä jäykimpiin tilaisuuksiin. Muutoinhan se on melkoisen passeli kaikkialle.
tallennettu

Vain kaunis elämä on elämisen arvoinen.
erno
Vieras
« Vastaus #1997 : 08.05.12 - klo:16:44 »

^ Rypistyminen on tietysti totta, mutta eikö se toisaalta ole pellavapuvussa hyväksyttävää, ellei jossain määrin peräti suotavaa?

Bisnespukeutumistakin on tietysti kovin eri tasoista. Jossain ympäristössä vaaditaan tosiaan tumma puku, kuten täällä on huomautettu. Jotenkin pellavapuvun "idea" vilpoisena kesäpukuna tuntuisi vain menevän hukkaan tummassa puvussa. Mutta hyvä kuulla, että vaalean pellavapuvun voi siis pukea ylle siinä, missä vaalean villakangas- tai puuvillapuvunkin, jos oikein ymmärsin.
« Viimeksi muokattu: 08.05.12 - klo:18:58 kirjoittanut erno » tallennettu
vapa
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #1998 : 08.05.12 - klo:23:12 »

^ Rypistyminen on tietysti totta, mutta eikö se toisaalta ole pellavapuvussa hyväksyttävää, ellei jossain määrin peräti suotavaa?

On toki pellavalle sallittavaa ja kuuluu pellavaan, mutta rypistyminen ei kuulu jäykkin tilaisuuksiin. Tätä kai haettiin..?

Lainaus
Bisnespukeutumistakin on tietysti kovin eri tasoista. Jossain ympäristössä vaaditaan tosiaan tumma puku, kuten täällä on huomautettu. Jotenkin pellavapuvun "idea" vilpoisena kesäpukuna tuntuisi vain menevän hukkaan tummassa puvussa.

En itse usko, että vaalean pellavapuvun vilpoisuus johtuisi pääasiassa vaaleudesta vaan pikemminkin siitä, että se on pellavaa ja usein osittain vuorattu tai jollakin paremmin hengittävällä materiaalilla vuorattu ja vähemmän tuettu. Kaikin puolin kevyempi siis. Voi toki olla, että olen tästä väärässä tummasta pellavasta kun ei ole kokemusta niin en pistä päätäni pantiksi.
tallennettu
vallaton
Eleganssin esitaistelija

Profiili
« Vastaus #1999 : 08.05.12 - klo:23:18 »

Vastahan täällä linkattiin tutkimus, jossa todettiin mustan olevan vilpoisin vaate, jos pienikin tuulenvire käy. Musta imee kuumuutta myös vartalosta ja viilentää näin oloa.

Ainakin omassa työympäristössäni voi havaita selkeän siirtymisen kesäpukujen käyttöön. Vaaleampia värejä sekä puuvillaa ja pellavaa villan lisäksi.
tallennettu
Tuukka
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #2000 : 09.05.12 - klo:06:46 »

Oma kokemukseni Australian auringosta sanoo etta viileyteen vaikuttaa seuraavat asiat:
- vari
- materiaali
- kankaan paino
- kankaan kudonta
- rakenne

Sanoisin, etta suurin tekija on luonnollisesti kankaan paino, mutta kun se on maltillisissa luokissa, on vari toiseksi suurin tekija. Tummassa puvussa vaan kuumenee nopeammin kuin vaaleassa, varsinkin jos on paikoillaan. Jos liikkuu, on henkittavyys tarkeaa, jolloin vuoraus, materiaali ja kudonta muuttuvat tarkeiksi.

Ja kun lampotila muuttuu todella totiseksi, ei noista millaan ole valia, celciuksia 30+ ja se wattimaara mita aurinko taalla tarjoaa tekee takin paallapitamisen ikavaksi. Varsinkin jos liikkuu auringonpaisteessa.

Itse kaytan keskisinista pellavapukua arkibisneksessa. Jos menen uudelle asiakkaalle tai tapaamaan hieman virallisempaa henkiloa en kayta sita.
tallennettu

Great minds think alike - fools never differ.
Uunottaja
Legenda

Profiili
« Vastaus #2001 : 09.05.12 - klo:08:34 »

^ Yhdyn tähän omien kokemuksieni mukaan. Suomessa kesällä hyväksi todetut puvut (suurin osa kaappiani on Suittarilta) ovat olleet aivan liian hikisiä täällä erittäin kosteanlämpimässä etevaltion subtrooppisessa kelissä. Kun ilma on valehtelematta suunnilleen yhtä raskasta kuin meillä kotona saunassa, ei esimerkiksi vuoraamaton hätäostona tehty pellava-Corneliaanikaan oikein ole auttanut. Hikoaa mitä hikoaa.
tallennettu

erno
Vieras
« Vastaus #2002 : 09.05.12 - klo:12:52 »

^ Täytyypä huomenna laittaa kuvat parista puvusta, niin saatte arvioida niiden sopivuuden eri tilanteisiin. Toinen on harmaa, toinen vaaleanruskea, ehkä uhkaavasti melkein beige =:-o Pysykää kuulolla!

Tässäpä puvut rinnakkain. Vasemmalla H&M pellavasetti ja oikealla Stollar tms, 55 % pellavaa 45 % puuvillaa. Stollar on todelliuudessa himpun keltaisenpunertavampi. Kehtaako jommalla kummalla mennä kevyeen liiketapaamiseen? Kävisikö vapaalla mokkakengät? Solmio töissä, vapaalla: kyllä, ei?

Seuraavaksi saatte arvioida näitä Panamahatun kanssa.

(Pahoittelut, kuvanlaatu on entistä surkeampi, sillä Nokian kännykän muuistikortti katosi ja nämä on otettu varalaitteella, jossa vain 3 MP tms.)
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:12:56 kirjoittanut erno » tallennettu
danius
Legenda

Profiili
« Vastaus #2003 : 09.05.12 - klo:13:11 »

Mun mielestä vasemman puoleinen setti on parempi, rennompi, lahkeet paremman mittaiset ja takki parempi. Se sopisi paremmin ilman solmiota settiin. Bisnespuolesta en osaa sanoa kun olen ns. "vapaan" akateemisen ammatin ja tyylin edustaja.
tallennettu

I´m not a snob. I´m exclusive! - Frasier Crane.
vapa
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #2004 : 09.05.12 - klo:13:30 »

En itsekään oikein osaa bisnestä kommentoida, mutta mokka kengät käy vapaalla hyvin. Solmio töissä ja vapaalla mutta varmaan eri solmiot.
tallennettu
erno
Vieras
« Vastaus #2005 : 09.05.12 - klo:13:46 »

^^^ Laitoinkin ne Panamahattukuvat vähän provokatoorisesti larppaus-ketjuun: http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=2412.msg95447#msg95447
« Viimeksi muokattu: 09.05.12 - klo:14:06 kirjoittanut erno » tallennettu
vililikku
Eleganssin esitaistelija

Profiili
« Vastaus #2006 : 09.05.12 - klo:14:04 »

erno: Tummemman puvun housuja voisi lyhentää vaaleamman puvun housujen pituuteen. Se näyttää minusta juuri hyvälle.
tallennettu
erno
Vieras
« Vastaus #2007 : 09.05.12 - klo:14:10 »

^ Täytynee lyhentää. Ne on aikoinaan, lähes kymmenkunta vuotta sitten Stockalla lyhennetty. Arvelen, että lyhennys tehtiin sen ajan normipituuteen. Silloin en itse juuri jaksanut moisiin asioihin kiinnittää huomiota. Vasemmanpuoleiset on nuppineuloilla itse laitettu kuvaa varten.
tallennettu
vililikku
Eleganssin esitaistelija

Profiili
« Vastaus #2008 : 09.05.12 - klo:14:37 »

Ne on aikoinaan, lähes kymmenkunta vuotta sitten Stockalla lyhennetty. Arvelen, että lyhennys tehtiin sen ajan normipituuteen. Silloin en itse juuri jaksanut moisiin asioihin kiinnittää huomiota. Vasemmanpuoleiset on nuppineuloilla itse laitettu kuvaa varten.

Mitä täällä foorumilla olen juttuja lukenut, en ihmettelisi, vaikka Stockalla lahkeet lyhennettäisiin edelleen tuohon pituuteen...
Vasemmanpuoleisissa housuissa olet löytänyt minusta juuri hyvän pituuden lahkeen leveyteen nähden.
tallennettu
Tuukka
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #2009 : 10.05.12 - klo:01:59 »

^ Yhdyn tähän omien kokemuksieni mukaan. Suomessa kesällä hyväksi todetut puvut (suurin osa kaappiani on Suittarilta) ovat olleet aivan liian hikisiä täällä erittäin kosteanlämpimässä etevaltion subtrooppisessa kelissä. Kun ilma on valehtelematta suunnilleen yhtä raskasta kuin meillä kotona saunassa, ei esimerkiksi vuoraamaton hätäostona tehty pellava-Corneliaanikaan oikein ole auttanut. Hikoaa mitä hikoaa.

Uunottaja: kun olin tropiikissa, eli kosteus hyvin korkea ja lampoa sellainen 32+, alkoi villa haisemaan lampaalta. Onko sulla tai muilla samoja kokemuksia? Kankaissa ei pitaisi olla vika, muistaakseni mukanani oli dugdalea ja Minnista.

Puuvilla ja pellava toimivat huomattavasti paremmin siina mielessa.
tallennettu

Great minds think alike - fools never differ.
Sivuja: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 185   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!