Keikarin foorumi
18.05.13 - klo:12:59 *
Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjaudu käyttäjätunnuksen, salasanan ja istunnonpituuden mukaan
Uutiset: Helsinkiin suunnitellaan foorumin miittiä:

http://www.keikari.com/foorumi/index.php?topic=3364.0

Etusivu   Ohjeet Haku Kalenteri Kirjaudu Rekisteröidy  
Sivuja: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 185   Siirry alas
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kysy ja opi: ketju aloitteleville jäsenille  (Luettu 191149 kertaa)
koneistaja
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #2190 : 04.06.12 - klo:21:22 »

Pellavasekoitteisia pukuja ei oikein tunnu löytyvän. Tyrwhittiltä on kaikki loppu. Ainoa minkä olen löytänyt: http://www.johnlewis.com/322711/Product.aspx

Tuokin on kuvissa mielestäni vähän nuhjuisen näköinen. Ehkä enemmän arkipuku helteisiin työpäiviin?
tallennettu
erno
Vieras
« Vastaus #2191 : 04.06.12 - klo:21:28 »

Itse itselleni vastaten, googlettelun ja haku-toiminnon käyttämisen seurauksena on todettava, että pellavapuku ei ole sellainen vaatekappale, että se välttämättä sopisi kaikkiin suomalaisiin juhliin, sillä voimakkaan ryppyyntymisen takia sellaisen pitäjää voidaan katsoa pahalla silmällä. Nuo Suit Supplyn puvut ovat vieläpä italialaista pellavaa joka on ilmeisesti erityisen kovaa ryppyyntymään. Pellavapuku on siis lisä vaatekaappiin, mutta ei mikään peruskivi.

No, pitänee katsoa löytyisikö sopivia sekoitteita tai sitten ihan muita materiaaleja.

Ajattelin ainakin itse tilata juuri tuon puvun kesän juhlia varten. Istuva pellavapuku ja muu setti kunnossa niin ei pari ryppyä paljon haittaa. Vaikea uskoa, että se aiheuttaisi mitään negatiivista.

Tässä on nyt ehkä erotettava kaksi eri ympäristöä, jos olen oikein ymmärtänyt. Itse olen jo tänä "kesänä" ehtinyt olla muutamassa tilaisuudessa, jossa pellavapukuja on näkynyt; erityisesti etiketin tuntevien konkareiden päällä. Ymmärrän kuitenkin koneistajan huolen, että piireissä, joissa rypistymätön polyesteripuku on normi, voidaan pellavapuku ryppyineen tulkita jopa välinpitämättömyydeksi ja kunnioituksen puutteeksi. (Jos siis oikein ymmärsin, mikä kyllä olisi harvinaista.)
tallennettu
salaryman
Legenda

Profiili
« Vastaus #2192 : 04.06.12 - klo:22:29 »

Jos olen asian oikein ymmärtänyt niin anglosaksisessa kulttuurissa vaalea pellavapuku näyttäisi olevan perinteinen (kesä)hiden asuste. Ainakin kun googlaa pellavapukuja, hyvin usein törmää määritelmään "wedding suit" näiden yhteydessä.
tallennettu

"It's nice to be important but it's more iportant to be nice" John Cassis
jaro
Legenda

Profiili Sähköposti
« Vastaus #2193 : 05.06.12 - klo:09:58 »

Toi John Lewisin viritys on osittain silkkiä. Se ei minusta ole valinta, jolla erottuu edukseen. Siis tässä yhteydessä. Kun puhutaan pellavasekoitteesta niin minä käsitän sen puuvillapellava-sekoitteeksi. Silkkipellava ei oikein iske.
« Viimeksi muokattu: 05.06.12 - klo:10:00 kirjoittanut jaro » tallennettu
Ricardo
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #2194 : 07.06.12 - klo:15:07 »

Musta puku ja neulesolmio...toimiiko? Jollain tavalla pitäisi saada mustaa pukua "rennommaksi", sillä juhlissa joihin olen matkalla ei ole pukukoodina musta puku, enkä edelleenkään omista istuvaa irtotakkia. Tuo neulesolmio tuli ensimmäisenä mieleen...
tallennettu
Tommi
Yleisvalvoja
Legenda

Profiili
« Vastaus #2195 : 07.06.12 - klo:17:27 »

^ Kyllähän se ehkä vähän rennommaksi muuttuu, mutta aika kosmeettista se on kokonaisuuden kannalta. Toki neulesolmio on rennompi ja tässä tapauksessa parempi vaihtoehto kuin esimerkiksi helmenharmaa satiinisolmio, jos nyt tahdotaan ääriesimerkeillä leikitellä.
tallennettu

Kadenssi
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #2196 : 11.06.12 - klo:19:55 »

Mistä Helsingin liikkeestä kannattaisi etsiä yksivärisiä ja oxford-kankaisia nappikauluspaitoja arkikäyttöön? Selected-putiikin malli oli mitoitettu reiluksi, joten paita ei näyttänyt hyvältä päälläni.
tallennettu
Maira
Legenda

Profiili
« Vastaus #2197 : 11.06.12 - klo:20:26 »

^ Olisiko Schoffa mitään?
tallennettu

Luuserit valittaa aina.

"En hyväksy mielipidettänne, mutta tulen kuolemaani saakka puolustamaan teidän oikeuttanne ilmaista se." -Evelyn Beatrice Hall
konda
Legenda

Profiili
« Vastaus #2198 : 11.06.12 - klo:21:41 »

Bretelle. Esim Etonin slim tilauksen kautta.
tallennettu

Haistelin tuossa vyöni läpi enkä kovin vahvoja kalan aromeja tuntenut.
Franck Gaultier
Auktoriteetti

Profiili
« Vastaus #2199 : 11.06.12 - klo:22:52 »

On taas neuvot sitä luokkaa, että...

Kadenssi: Perus oxford -paitoja löytyy nykyään hyvin useammastakin paikasta. Kannattaa varmaan tarkistaa Gantin molemmat liikeet, Stokka (Gant rugger, Polo RL), Beam ja Beamhill (Our Legacy) ja My O My (Gitman Vintage). Luulisi, että jotain järkevää löytyy.
tallennettu
premier
Flanööri
**

Profiili
« Vastaus #2200 : 11.06.12 - klo:23:14 »

Laajennetaan kysymystä vielä niin, että löytyy Helsingistä jostain hyllystä pellavaisia nappikauluspaitoja kauniilla rollilla ja slimmillä mitoituksella?
« Viimeksi muokattu: 11.06.12 - klo:23:15 kirjoittanut premier » tallennettu
Tapsa
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #2201 : 12.06.12 - klo:08:55 »

Selectedin kauluspaidat olivat ainakin ennen skandinaaviseen tyyliin suhteellisen slimmejä. Ihmettelen suuresti jos amerikan ihmeet osoittautuvat fitin puolesta yhtään paremmiksi.
tallennettu
Kadenssi
Edistynyt
*

Profiili
« Vastaus #2202 : 12.06.12 - klo:18:59 »

Kiitos ehdotuksista.

Selectedin kauluspaidat olivat ainakin ennen skandinaaviseen tyyliin suhteellisen slimmejä. Ihmettelen suuresti jos amerikan ihmeet osoittautuvat fitin puolesta yhtään paremmiksi.

Selectedin normaalit kauluspaidat slim fit-leikkauksella istuivat hyvin. Oxford-kankaisia paitoja oli vain regular fit-leikkauksella, joka jäi silmiinpistävän säkkimäiseksi S-koossakin. Minun lienee tyytyminen muihin paitamateriaaleihin ja -malleihin, jos kaupoista ei löydy hoikempaa mallia.
tallennettu
konda
Legenda

Profiili
« Vastaus #2203 : 12.06.12 - klo:22:25 »

Osta mittapaita. Maksat melkein saman verran kuin Känttylästä ja saat ainakin parempaa istuvuutta.
tallennettu

Haistelin tuossa vyöni läpi enkä kovin vahvoja kalan aromeja tuntenut.
i v y m a n
Legenda

button downs weejuns rain macs what else is there?

Profiili WWW Sähköposti
« Vastaus #2204 : 13.06.12 - klo:10:30 »

Paitoja saa aina kavennettua, myös hihoista. Olka- ja kaulusmitat ovat kriittiset: niiden pitää ola kohdallaan valmispaidassa heti - niiden värkkääminen ompelijalla kun on työlästä jollei mahdotonta puuhaa. Itselle kriittinen juttu nappikauluspaidoissa ovat kaulukset - niiden pitää rullata kunnolla ja niiden pitää ollaa vaälikankaattomat ja vahvikkeettomat. Vielä en ole törmännyt (internet-) mittavalmistajaan, joka osaisi homman kunnolla. No, joku Mercer kuka ties, mutta se on a) kallis b) ei todellakaan tee slimmiä tavaraa.

Edit. Mikä siinä muuten on, että eurooppalaiset paitavalmistajat (oli sitten mtm- tai valmiskamaa) eivät tunnu tajuavan collar rollin päälle. On toki harvoja säännön vahvistavia poikkeuksia, mutta pääsääntöisesti euro- / brittivalmistajien nappikauluspaidoissa on kaulukset päin helvettiä.
« Viimeksi muokattu: 13.06.12 - klo:10:32 kirjoittanut ivyman » tallennettu

teatraalista loistoa rahvaanomaiseen yleisön hätkähdyttämiseen
Sivuja: 1 ... 145 146 [147] 148 149 ... 185   Siirry ylös
  Tulostusversio  

Siirry:  

MySQL pohjainen foorumi PHP pohjainen foorumi Powered by SMF 1.1.15 | SMF © 2006-2009, Simple Machines Validi XHTML 1.0! Validi CSS!