Itse itselleni vastaten, googlettelun ja haku-toiminnon käyttämisen seurauksena on todettava, että pellavapuku ei ole sellainen vaatekappale, että se välttämättä sopisi kaikkiin suomalaisiin juhliin, sillä voimakkaan ryppyyntymisen takia sellaisen pitäjää voidaan katsoa pahalla silmällä. Nuo Suit Supplyn puvut ovat vieläpä italialaista pellavaa joka on ilmeisesti erityisen kovaa ryppyyntymään. Pellavapuku on siis lisä vaatekaappiin, mutta ei mikään peruskivi.
No, pitänee katsoa löytyisikö sopivia sekoitteita tai sitten ihan muita materiaaleja.
Ajattelin ainakin itse tilata juuri tuon puvun kesän juhlia varten. Istuva pellavapuku ja muu setti kunnossa niin ei pari ryppyä paljon haittaa. Vaikea uskoa, että se aiheuttaisi mitään negatiivista.
Tässä on nyt ehkä erotettava kaksi eri ympäristöä, jos olen oikein ymmärtänyt. Itse olen jo tänä "kesänä" ehtinyt olla muutamassa tilaisuudessa, jossa pellavapukuja on näkynyt; erityisesti etiketin tuntevien konkareiden päällä. Ymmärrän kuitenkin koneistajan huolen, että piireissä, joissa rypistymätön polyesteripuku on normi, voidaan pellavapuku ryppyineen tulkita jopa välinpitämättömyydeksi ja kunnioituksen puutteeksi. (Jos siis oikein ymmärsin, mikä kyllä olisi harvinaista.)